Skravletråden

Var på privat ultralyd for to uker siden, hun spurte om hun skulle henvise til sykehuset til ordinær TUL, noe jeg sa ja til. Har fortsatt ikke fått noen time, og er ti uker nå... Pleier det å ta så lang tid? Er St. Olavs i Trondheim som er sykehuset.
Sjekk om henvisningen ligger inne i Helsenorge. Jeg hadde også en privat ultralyd hvor gynekologen sa han skulle sende søknad, men det skjedde aldri. Heldigvis gjorde jordmor det allikevel. Da poppet det opp en henvisning i Helsenorge og fem dager senere fikk jeg time.

Sjekk om henvisningen ligger inne i Helsenorge. Jeg hadde også en privat ultralyd hvor gynekologen sa han skulle sende søknad, men det skjedde aldri. Heldigvis gjorde jordmor det allikevel. Da poppet det opp en henvisning i Helsenorge og fem dager senere fikk jeg time.
Var på privat UL i uke 6 på en fredag, fikk time til både TOUL og OUL samtidig mandagen etter. Ser du at henvisning er sendt i HelseNorge?

Kan ikke se henvisninger i Helse Midt på Helsenorge :/ Får kontakte de

Et lite tips fra flergangsmor, som kunne ønske hun fikk vite om tipset tidligere :laughing002

Du trenger IKKE å kjøpe engangs-urinprøveglass til en formue hver gang du skal til legen/jordmor/hvem som helst!
Du kan bruke salsaglass, fetaostglass, syltetøyglass, whatever, så lenge det kan kokes (steriliseres) før bruk :D

Da slipper du utgiften for bare prøveglasset, og du får gjenbrukt ett du har fra før :D

Et lite tips fra flergangsmor, som kunne ønske hun fikk vite om tipset tidligere :laughing002

Du trenger IKKE å kjøpe engangs-urinprøveglass til en formue hver gang du skal til legen/jordmor/hvem som helst!
Du kan bruke salsaglass, fetaostglass, syltetøyglass, whatever, så lenge det kan kokes (steriliseres) før bruk :D

Da slipper du utgiften for bare prøveglasset, og du får gjenbrukt ett du har fra før :D
Rettelse til meg selv! Ikke alle legesentre som synes dette er greit tydeligvis :smiley-ashamed005
Leverte inn nå, og dette legekontoret ønsket ikke glass. Det legekontoret jeg brukte med de 2 første barna, kommenterte aldri noe.

Rettelse til meg selv! Ikke alle legesentre som synes dette er greit tydeligvis :smiley-ashamed005
Leverte inn nå, og dette legekontoret ønsket ikke glass. Det legekontoret jeg brukte med de 2 første barna, kommenterte aldri noe.
I førre svangerskap gjekk eg til jordmor som ga meg detta tipset :) i detta må eg til fastlegen, og fekk ein relativt syrleg beskjed ifrå dama på laben at man har prøveglass av ein grunn…:bag:

Så, sikkert lurt å forhøyre seg der ein går, kva dei helst foretrekker:p

Kan det være at de er redde for sukkerrester eller noe i syltetøyglass? Man ser jo godt når et slikt glass er vasket da, men allikevel.
Tror jeg hadde svart tilbake «har du et glass jeg kan få til neste gang da? Dette var det jeg fant.»

Eg har og fått tilbake urinprøve glaset i plast etter kvar gong hos jordmor i begge mine svangerskap :) Vaska og sterilisert i mellom.

Er det nokon andre her som ammar og går gravid? Eg er altså så SINNSJUKT svolten så ofte. Følar eg berre ete og ete. Haha!

Er det nokon andre her som ammar og går gravid? Eg er altså så SINNSJUKT svolten så ofte. Følar eg berre ete og ete. Haha!
Jaa! Ammer ikke sånn veldig mye heller, to ganger for dagen, men jeg er så ekstremt sulten! Skjønner ikke at det er mulig for den kroppen min å ta inn så mye mat :hilarious:

Jaa! Ammer ikke sånn veldig mye heller, to ganger for dagen, men jeg er så ekstremt sulten! Skjønner ikke at det er mulig for den kroppen min å ta inn så mye mat :hilarious:
Haha! Eg ammar eindel.. Trudde frøkna skulle vere ferdig med det der by now, men ho die meir enn ho ete og ho er 16 mnd! Men eg merkar at eg har blitt veldig svolten ja. Fytti!

Ammar berre éi gong til dagen, men er nesten alltid svolten… Slit au mykje med konstant kvalme, og det er ein særs dårleg kombo med at eg blir ekstra kvalm når eg er svolten:smiley-ashamed004

Ammar berre éi gong til dagen, men er nesten alltid svolten… Slit au mykje med konstant kvalme, og det er ein særs dårleg kombo med at eg blir ekstra kvalm når eg er svolten:smiley-ashamed004
Aoff, kvalmen gjer det verre ja. Eg er heldigvis over det meste av kvalme no, men svolten er eg konstant. Ammar dag og natt her, så vert eindel.

Jeg gleder meg til å begynne å amme igjen... Og gå ned i vekt istedenfor opp. Vært så kvalm og spist konstant nå i 5 uker føler jeg :smiley-ashamed005

Back
Topp