Som enslig mor (gjør dette solo), så er det ekstremt viktig for meg å vite hva jeg går til. Med tanke på at to av de tre kromosomfeilene betegnes som ikke forenelig med liv, så er det en stor risiko både for baby og meg selv å skulle gå helt til termin for noe slikt. For ikke å snakke om det mentale jeg alene må gå gjennom etterpå om barnet kun skulle leve noen dager/måneder. Det er noe jeg ønsker å være forberedt på, eller kunne ta et valg på om jeg ønsker å utsette meg og babyen for.Har noen tanker om for/imot NIPT?
Dette er første barnet, og jeg er nå 8+4. Har ikke private tilbud her jeg bor, og er ikke over 35, så får ikke offentlig. Har første ul en gang mellom uke 12-13, offentlig. Har første jordmortime først 15+5. Synes det er sent!
Men, NIPT, må isåfall reise bort for å ta det, og vet ikke nårtid det er best å gjøre det?
Lurer iallefall bare på deres tanker rundt det, for må ta et valg veldig snart og eventuelt bestille reise for å få tatt. Tanker for, imot?![]()
Jeg er også under 35, men valgte å ta den i Sverige (ok reisevei dit) for min egen del