***skravletråden for JUNI***

God morgen
Rolih morgen her, klesvask satt på bare, må vaske gulv snart ogsp..
Ellers skal jeg hente pakker på posten, kjøpe deksel til mobil og bade med kengubarnet :)

Fikk igjen bilen i går etter service og eukontroll, ikle godkjent .. 3 stk 2 feil, en er fikset , de andre må de fikse senere. En går kanskje på garanti men garantiansvarlig bar ikke på jobb denne uken

God dag.
En vask fra i går er i trommelen og en ny vask godt igang.
Oppvaskmaskinen er tømt og vi har spist frokost

Mannen er på jobb og jeg steller hjemme. Planen er å dra i bhg og tømme garderoben for nå har lillemor ferie.
Og å vaske og tørke og brette og legge på plass klær. Igjen og igjen.
Og vaske badet. Og alle "ta-på-plasser". Igjen. Altså pga omgangssyke.

Huset bærer liksom litt preg av at den lille uken mannen skulle passe jentene så hadde begge jentene og han selv omgangssyke. Så det er vasket håndklær og sengetøy. Og vasket opp en del selvsagt. Men stopper liksom der.

Så det er planen min. Først bhg, etter at jeg har tatt av bordet.

Ja jeg havnet plutselig I midten. Hesten min sprang ut, og da angrep den andre hesten. Så vidt jeg husker så hadde den blitt mishandlet tidligere eller noe i den duren. Veldig uheldig, men sånn er livet :)
Ja ting skjer lite å få gjort noe med det:p

Øs pøs plaskende regn.
Vi har tatt farvell med avdelingen og sagt god sommer og tatt med alle tingene hennes hjem. Nå er det ferie.

Jeg får ta løs på å henge opp klesvask, sette på ny. Brette det som var tørt og den runden der.
Misunner egentlig nesten mannen som er på jobb.

Usj, jeg fikk mellomste til å trå på vekta i dag. 19,3

Hun var 20,5 sist hun ble veid så over en kilo ned. Ikke mye å gå på akkurat. Hun hadde en kmi på 14 før, som for jenter på 7,5 år er akkurat under grensen for undervekt grad 1. På 13,2 som hun har nå er hun derimot ikke langt unna grad 2. Hun var så tynn i vinter også etter en runde sykdom. Må bare spise seg opp igjen og altså gjerne legge på seg halvannet kilo for å komme helt i nedre normalvekt.
(jeg bruker da skjemaene fra vekststudien i Bergen, som er det de bruker på helsestasjonen)

Det er i seg selv helt greit at hun er tynn, hun følger på et vis sin egen kurve, helt i underkant av normalområdet. De siste par årene rett under grensen til undervekt men bare desimaler unna der hun lå før så det er greit. Men én sykdomsrunde, så faller hun langt ned. Og det tar tid å spise henne opp igjen. Hun er jo småspist som det er...

Usj, jeg fikk mellomste til å trå på vekta i dag. 19,3

Hun var 20,5 sist hun ble veid så over en kilo ned. Ikke mye å gå på akkurat. Hun hadde en kmi på 14 før, som for jenter på 7,5 år er akkurat under grensen for undervekt grad 1. På 13,2 som hun har nå er hun derimot ikke langt unna grad 2. Hun var så tynn i vinter også etter en runde sykdom. Må bare spise seg opp igjen og altså gjerne legge på seg halvannet kilo for å komme helt i nedre normalvekt.
(jeg bruker da skjemaene fra vekststudien i Bergen, som er det de bruker på helsestasjonen)

Det er i seg selv helt greit at hun er tynn, hun følger på et vis sin egen kurve, helt i underkant av normalområdet. De siste par årene rett under grensen til undervekt men bare desimaler unna der hun lå før så det er greit. Men én sykdomsrunde, så faller hun langt ned. Og det tar tid å spise henne opp igjen. Hun er jo småspist som det er...
Måtte sjekke kengubarnet også , han er undervekt grad 1 men veldig nrme 2 ...

Jeg satt med Lillejenta på fanget i dag. Hun la nesen sin mot min og så satt hun der og så meg dypt inn i øynene mine i en god stund. Gode lille jenta mi <3

Måtte sjekke kengubarnet også , han er undervekt grad 1 men veldig nrme 2 ...
Kjedelig det .altså, greit nok til vanlig men da har de så lite å gå på når de blir syke.

Jeg satt med Lillejenta på fanget i dag. Hun la nesen sin mot min og så satt hun der og så meg dypt inn i øynene mine i en god stund. Gode lille jenta mi <3
Herlig.

Nyt sånne øyeblikk.

Back
Topp