Skravletråden for april

April ja.. snart sommer.. mye som skjer, og ikke skjer. Ny start på mange måter for meg snart. Bekymret for fremtiden. Og får ikke sove..

Morgen!
Usikker på om jeg har sovet i det hele tatt i natt.. vel vel kom hvertfall tidlig i gang med jobb i dag da

Morgen!
Usikker på om jeg har sovet i det hele tatt i natt.. vel vel kom hvertfall tidlig i gang med jobb i dag da
Usj da. Ikke bra.

Men god morgen

Ja. Får vurdere noe slikt. Om vi går for Viking er det relativt trygt, det har de hatt før. I alle fall de eldste. Må sjekke yngstemor. Henne kjøpte hi til uprøvd en gang. Størrelsen var rett, men foten gikk ikke nedi. I likhet med sin bror som liten, høy vrist. Vi lette etter bunadssko til ham en gang som liten pjokk, og et merke vi fant gikk ikke foten nedi 4 nr for stort engang. Han har bedret seg noe og passer bedre i sko. Men er sensitiv på hva han mener er behagelig.

Søstrene blir vel stas for den ene og surt for den andre om vi gjør det enkelt og kjøper viking goretex, en blå og to plomme. Altså like sko til jentene. Men det bør være en enkel bestilling om mannen skal kjøpe sko alene og det er han som er den som handler hos oss.
Ja det er ikke bare bare :p håper dere finner noe som passer

Jeg lurer på hvorfor de som jobber nært på corona-pasienter (leger, sykepleiere osv, særlig på sykehus) ikke får risikotillegg. De ønsker det, men har fått nei:sorry:

Klokka er ti, og jeg trodde for et kvarter siden at jeg vel snart skulle lage lunsj til ungene.

Dette blir en lang dag.

Håndkleet som lå ved pipa i natt er godt fuktig. Det RENNER jo ikke inn, det er dråper, men det er en god del av dem. Det er hevelse i gulvet like under, altså, fukt i sponplaten eller hva det er som er under gulvbelegget. Det ligger jo ikke helt klin inntil en ru overflaten på pipa selvsagt.

Det er altså innredet loft vi får vann inn på, så vi ser ikke helt innlysende hvor stor skade det har gjort bak og under. Og over. i taket. Men enn så lenge ikke synlig skade på taket i etasjen under i alle fall.

Jeg håper og tror at de kommer til å få ett salig lønnspåslag når dette er over.
Fagforeningene jobber også for at helsepersonell skal bli forsikret ifht dette. Hvis man blir smittet og stryker med, så skal etterlatte få erstatning. Samme også hvis man blir smittet og av en eller annen grunn blir ufør pga komplikasjoner etter dette, så får man erstatning. Det er flott at de står på for dette! :Heartred

Fagforeningene jobber også for at helsepersonell skal bli forsikret ifht dette. Hvis man blir smittet og stryker med, så skal etterlatte få erstatning. Samme også hvis man blir smittet og av en eller annen grunn blir ufør pga komplikasjoner etter dette, så får man erstatning. Det er flott at de står på for dette! :Heartred
Uten dere hadde samfunnet kollapset så rett skal være rett.

Uten dere hadde samfunnet kollapset så rett skal være rett.
Men samtidig, vi er avhengige av så mange yrkesgrupper for tiden (de som jobber i butikk, renholdere, transport, de som er i bhg pga vi må på jobb osv), og ser at de yrkene som kanskje er mest sett ned på, det er de yrkene som er utrolig viktige idag :) jeg må si at jeg ble litt rørt av klappingen de drev med for helsepersonell, men så mange flere fortjener oppmerksomhet osv. Hvertfall ifht hva jeg jobber med, det er "kun" hjemmetjenesten. De på sykehuset er tøffe, jeg beundrer dem:Heartred

Men samtidig, vi er avhengige av så mange yrkesgrupper for tiden (de som jobber i butikk, renholdere, transport, de som er i bhg pga vi må på jobb osv), og ser at de yrkene som kanskje er mest sett ned på, det er de yrkene som er utrolig viktige idag :) jeg må si at jeg ble litt rørt av klappingen de drev med for helsepersonell, men så mange flere fortjener oppmerksomhet osv. Hvertfall ifht hva jeg jobber med, det er "kun" hjemmetjenesten. De på sykehuset er tøffe, jeg beundrer dem:Heartred
Ja, jeg syns alle de vi er avhengig av idag som mange har fnyst av fortjener mye når dette er over!!

Ohoi, rydding gjennom fryseskap og fryseboks. Sortert slik at fryseboksen inneholder ting som er åpnet (poser med grønnsaker, kyllingfiletet, hjemmelagde ting) mens det i skapet er uåpnet og lagt i rekkefølge etter når det bør brukes :p

Back
Topp