Skravletråd

Fikk 3+ idag på 5+3 (har ikke tort å prøve tidligere) men synes det er så sykt vanskelig at jeg ikke skal kunne teste lengre.. i August gikk vi gjennom en senabort i uke 18 som virkelig har satt spor.. Alt er så usikkert, og er livredd for at noe skal skje uten at jeg oppdager det! :Heartred

Det skjønner det er veldig tungt. Har du mulighet til å få noen ekstra ultralyder? Jeg tenker å ta ultralyd ofte, selv om det koster.
Også kanskje Doppler etter hvert?

Beklager, ser nå at du har svart på det!

Ja, kan absolutt det! Vurderer sterkt å kjøpe flere tester bare fordi..

Ja, får ultralyd på sykehuset 23.03 og tett oppfølging både der og hos fastlege. Fastlege har også mulighet til både indre og ytre ultralyd heldigvis.. :Heartred
Skjønner jo virkelig nå hvorfor du vil fortsette å teste. :Heartpink men gått du blir fulgt godt opp denne gangen. Er jo det som er så ekkelt med å gå gravid, egentlig. Du er jo egentlig aldri sikker før barnet er født. Bekymringer da også da :hilarious:

Føler «alle» skal ta privat tidlig UL. Er det noen som skal vente til den man får på sykehuset i uke 11-14?

Dette blir vår nr 4 (var egentlig ferdig så vi fikk oss litt bakoversveis her).

Vil vente med å si det til familie og sånn så lenge som mulig. De komme garantert til å bli sjokka. Men samtidig usikker på hvor lenge jeg kan skjule det mtp magen som har kommet tidigere for hver gang!

Siden denne var uplanlagt er det vanskelig å synke inn at man faktisk er gravid. Så litt usikker på om vi bare skal ta en prova tidlig ul også. Eller bare vente. Er så lite de ser så tidlig så, nei frem og tilbake xD

Ikke mistet i noen av de andre svangerskapene så er gode odds.. men nå vet jo aldri såklart. Men denne her er en liten joker

Føler «alle» skal ta privat tidlig UL. Er det noen som skal vente til den man får på sykehuset i uke 11-14?

Vil vente med å si det til familie og sånn så lenge som mulig. De komme garantert til å bli sjokka. Men samtidig usikker på hvor lenge jeg kan skjule det mtp magen som har kommet tidigere for hver gang!

Siden denne var uplanlagt er det vanskelig å synke inn at man faktisk er gravid. Så litt usikker på om vi bare skal ta en prova tidlig ul også. Eller bare vente. Er så lite de ser så tidlig så, nei frem og tilbake xD

Ikke mistet i noen av de andre svangerskapene så er gode odds.. men nå vet jo aldri såklart. Men denne her er en liten joker
Jeg har tenkt å vente til TUL sykehuset. Mye fordi jordmoren jeg har gått til og tatt tidlig jobber ikke der jeg gikk, og vet ikke om jeg orker vaginal ultralyd som ofte tidlig er med noen jeg ikke er trygg på.

Men vanskelig, og er mye frem og tilbake. Har nesten bestilt, men droppet det.

Har ikke tatt med mine 2 andre, å detta var før vi fikk tul, så jeg ventet helt til uke 18-19.

Nå har vi prøvd i snart 3 år! Har hatt 2 kjemiske graviditeter, og er under behandling hos fertiliteten, så derfor får eg ultralyd uke 7, å sier ikke nei takk for å si det slik! Men hadde jeg ikke fått det hadde jeg nok bestilt selv da.

Jeg synes også disse ukene har vært såååå seige. Jeg er veldig dårlig på å holde på hemmeligheter, men kjenner samtidig at jeg ikke orker "snakk" dersom det ikke skulle gå veien. Så vi skal hvertfall vente et par uker til med å si noe. Jeg er 6+2 nå, men har jo hatt positive tester i tre uker på tirsdag så føles ut som det har gått 9 mnd typ haha.

Dette er til og med min tredje, så hadde liksom sett for meg at tiden skulle rase forbi. Men neida. Jeg sliter veldig med å fokusere på andre ting og. Jobb, studier, lese bok, strikke. Har liksom så oppheng. Håper det går over. Er lenge til november!

Jeg synes også disse ukene har vært såååå seige. Jeg er veldig dårlig på å holde på hemmeligheter, men kjenner samtidig at jeg ikke orker "snakk" dersom det ikke skulle gå veien. Så vi skal hvertfall vente et par uker til med å si noe. Jeg er 6+2 nå, men har jo hatt positive tester i tre uker på tirsdag så føles ut som det har gått 9 mnd typ haha.

Dette er til og med min tredje, så hadde liksom sett for meg at tiden skulle rase forbi. Men neida. Jeg sliter veldig med å fokusere på andre ting og. Jobb, studier, lese bok, strikke. Har liksom så oppheng. Håper det går over. Er lenge til november!
Samme her! Sliter med fokus. Eneste som er lett å fokusere på er å være sammen og leke med barnet mitt :happy:

Enig, synes disse ukene er seige og trege. Er nok ganske preget av at kvalmen er så intenst og er der hele tiden. Så får ikke gjort så mye heller. Får ikke trent, hvert så mye med barna som jeg pleier. Så dagene og nettene blir så lange. Får ikke til å sove helt ordentlig grunnet kvalmen heller.

Enig, synes disse ukene er seige og trege. Er nok ganske preget av at kvalmen er så intenst og er der hele tiden. Så får ikke gjort så mye heller. Får ikke trent, hvert så mye med barna som jeg pleier. Så dagene og nettene blir så lange. Får ikke til å sove helt ordentlig grunnet kvalmen heller.
Så leit at formen er dårlig! Håper det bedrer seg snart. Hvor mange uker på vei? Her er jeg 6+2 i dag, men har ingen symptomer. Ikke en gang sliten og trøtt, noe som gjør meg ganske bekymret. Husker jeg sov masse på sofaen med de andre to, selv om jeg ikke var så veldig kvalme med de heller. Men teller ned til tidlig ultralyd, da er jeg 7+0

Veldig enig,nr 4 her! Men hver gang syntes jeg de første ukene går sååå seint( de samme de siste) men de første er liksom sånn ja prøver å ikke tenke så mye på det tilfelle noe skjer. Samtidig så tenker jeg på det heeele tiden. Har lyst til å si det til alle, samtidig som jeg vil vente til ul. Så ja.. blir aldri helt klok på

Veldig enig,nr 4 her! Men hver gang syntes jeg de første ukene går sååå seint( de samme de siste) men de første er liksom sånn ja prøver å ikke tenke så mye på det tilfelle noe skjer. Samtidig så tenker jeg på det heeele tiden. Har lyst til å si det til alle, samtidig som jeg vil vente til ul. Så ja.. blir aldri helt klok på
Hehe ja kjenner problemstillingen!

Back
Topp