Skravletråd

Førstegangsmamma2020

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Vi må jo ha egen skravletråd :lurk
Så da er det bare å skravle i vei om alt mellom himmel og jord :happy:
 
Sitter på jobb og sliter enormt med konsentrasjonen.
Klarer liksom kun å tenke på lille hemmeligheten i magen og hvordan det blir fremover.
Håper håper hååååååååååååååååper at lille spiren blir med helt til mål :smiley-angelic001
Er ekstremt tidlig enda (3+2) så mye kan jo fortsatt skje :nailbiting:
Tenker mye på hvordan det blir med 3 små (eldste vil fylle 4 år bare noen uker før minste lillesøster/-bror kommer)… kommer til å bli kaos, men gud så mye kjærlighet :Heartblue:Heartpink:Heartred
Og så er jeg spent på hvordan vi skal fortelle, reaksjonen til familie/venner (kommer nok som et stort sjokk ettersom vi har sagt vi kun skulle ha to), hvordan formen blir, hvordan det blir å se lille for første gang, og alt det andre som hører til :shy:
 
Ååh håper det selv. Kjenner små murringer i rygg så er alltid livredd for å finne blod på dopapiret. Dette blir vår siste unge så dette bare må gå.
Blir vår siste også :shy:
Utrolig takknemlig for at jeg (forhåpentligvis) får oppleve dette en 3. og siste gang og håper så inderlig det går bra og at vi sitter med en liten skatt i armene om 8-ish måneder :binkybaby
 
:shy: Sitter på jobb og sliter enormt med konsentrasjonen.
Klarer liksom kun å tenke på lille hemmeligheten i magen og hvordan det blir fremover.
Håper håper hååååååååååååååååper at lille spiren blir med helt til mål :smiley-angelic001
Er ekstremt tidlig enda (3+2) så mye kan jo fortsatt skje :nailbiting:
Tenker mye på hvordan det blir med 3 små (eldste vil fylle 4 år bare noen uker før minste lillesøster/-bror kommer)… kommer til å bli kaos, men gud så mye kjærlighet :Heartblue:Heartpink:Heartred
Og så er jeg spent på hvordan vi skal fortelle, reaksjonen til familie/venner (kommer nok som et stort sjokk ettersom vi har sagt vi kun skulle ha to), hvordan formen blir, hvordan det blir å se lille for første gang, og alt det andre som hører til :shy:
Så koselig det blir med tre barn <3 er yngste av søskene mine og vokste opp med to søstre - synes det var så fint. Kunne tenkt meg kanskje tre, men samboer synes to høres bra/nok ut. Vet ikke helt hva det innebærer å være forelder ennå, så vi får se hva tiden bringer. Per nå håper jeg at jeg får i det hele tatt barn, har hatt litt uheldig start på prøvingen :shy: får satse det er terminspiren :Heartred
 
Så koselig det blir med tre barn <3 er yngste av søskene mine og vokste opp med to søstre - synes det var så fint. Kunne tenkt meg kanskje tre, men samboer synes to høres bra/nok ut. Vet ikke helt hva det innebærer å være forelder ennå, så vi får se hva tiden bringer. Per nå håper jeg at jeg får i det hele tatt barn, har hatt litt uheldig start på prøvingen :shy: får satse det er terminspiren :Heartred
Jeg er også vokst opp i en søskenflokk på tre, men som eldste :shy:
Håper virkelig at du får terminspiren din nå :Heartred
Var selv veldig usikker på om jeg noen gang kom til å få min største drøm, det å bli mamma, oppfylt. Var 35 år da jeg fikk første.
 
Det hele ble med ett så mer virkelig når jeg nå fikk innkalling til møte med diabetelege/-sykepleier allerede mandag neste uke :shy: Fikk også innkalling til ny time igjen den 22. mai… så da er vi igang :woot:

Spent på hvor lang tid det tar før jeg forteller nærmeste leder for å unngå å måtte finne på stadig nye unnskyldninger når jeg må springe på møter på sykehuset hver 2-3 uke for kontroll ihht. diabetesen og svangerskap. Vil trolig også ende opp med gradert sykemelding om noen uker dersom svangerskapet utvikler seg likt som de to forrige gangene.
 
Jeg er syk så ane ikke om bekkenløsningen kommer fra babyen eller koronan, ganske sikker det er det jeg har. Lillemor er syk å. Er sånn jeg rekker ikke kjenne baby symptomer før sykdommen kommer med annet:shifty:
 
Da ligger man her igjen, lys våken midt på natta etter å ha vært på do :rolleyes:
Dette er altså en sv de mindre sjarmerende sidene ved å være gravid… men hvis det er en av tingene som må til for å få terminspire… bring it on :happy:
 
Her er min indre alarm satt til kl 5 foreløpig. Helt grusomt spør du meg :hilarious:
Natt til i går våknet jeg kl. 04:00 :shifty: Lå nesten 1,5 time i senga før jeg ga opp og bare dro tidlig på jobb.
I natt våknet jeg kl. 00:30 og l våken til rett etter kl. 04:00.
Begge gangene har jeg fått meg rundt 5 timers søvn så virker nesten som kroppen ikke takler mer … selv om jeg kan være kjempe trøtt :dead:
Skikkelig frustrerende!
 
Jobber dere 100%. Jeg jobber i bhg og når jeg våkner mellom 04-05 hver dag, begynner jeg å bli ganske sliten etter 3 uker sånn her...
 
Jobber dere 100%. Jeg jobber i bhg og når jeg våkner mellom 04-05 hver dag, begynner jeg å bli ganske sliten etter 3 uker sånn her...
Enn så lenge ja, men jeg er kun 3+4 (13 dpo) i dag. Andre natta på rad nå jeg kun har fått 5 timers avbrutt søvn :dead:
Foreløpig går det greit, men vet at det vil bli tøffere og tøffere ettersom dagene og ukene går. Hvis svangerskapet blir som de to forrige blir det nok gradert sykemelding på meg om 2-3 uker når kvalmen setter inn og blodsukkeret blir vanskeligere å kontrollere.
Hvor langt på vei er du?
Kanskje det kunne vært greit for deg å høre med lege om en gradert sykemelding?
 
Enn så lenge ja, men jeg er kun 3+4 (13 dpo) i dag. Andre natta på rad nå jeg kun har fått 5 timers avbrutt søvn :dead:
Foreløpig går det greit, men vet at det vil bli tøffere og tøffere ettersom dagene og ukene går. Hvis svangerskapet blir som de to forrige blir det nok gradert sykemelding på meg om 2-3 uker når kvalmen setter inn og blodsukkeret blir vanskeligere å kontrollere.
Hvor langt på vei er du?
Kanskje det kunne vært greit for deg å høre med lege om en gradert sykemelding?
Jeg er 5+2. Ja, tenker jo det samme, men så tenker jeg "ser om det går over" .. kan ikke tenke sånn alt for lenge kjenner jeg...
 
Natt til i går våknet jeg kl. 04:00 :shifty: Lå nesten 1,5 time i senga før jeg ga opp og bare dro tidlig på jobb.
I natt våknet jeg kl. 00:30 og l våken til rett etter kl. 04:00.
Begge gangene har jeg fått meg rundt 5 timers søvn så virker nesten som kroppen ikke takler mer … selv om jeg kan være kjempe trøtt :dead:
Skikkelig frustrerende!
Akkurat sånn jeg har det også. Ikke klarer jeg å sove midt på dagen heller, det hadde vært deilig!
 
Jobber dere 100%. Jeg jobber i bhg og når jeg våkner mellom 04-05 hver dag, begynner jeg å bli ganske sliten etter 3 uker sånn her...
Ja, og jeg kommer til å fortsette med det så lenge jeg klarer. Vil ikke fortelle det på jobb enda :hilarious:
Da får jeg heller være trøtt på jobb. Skylder på pollenallergien.
 
Akkurat sånn jeg har det også. Ikke klarer jeg å sove midt på dagen heller, det hadde vært deilig!
Jeg får vanligvis til å sove midt på dagen i helgene, men med fulltidsjobb og to små hjemme blir det ikke mulighet til det på hverdager.
Denne helga vil det ikke være mulighet til å sove midt på dagen heller pga tur til svigers… og det kjennes nå *gjesp* :dead:
 
Back
Topp