Skravletråd

Kjenner jeg har grua meg , fordi jeg også har ett hyperemesis sv og gikk ned 7 kg og var tynn som en strek før det :smiley-ashamed008 skulle hvert lagt inn . Men den gang hadde jeg en lege som var helt idiot. Var jo ekstrem dårlig med de to andre også . Da skal jeg spørre om jeg kan ha liggende en resept tilfelle .:Heartred
Da anbefaler jeg at du begynner så tidlig som mulig :Heartred Jeg tenkte jeg skulle vente, men det lille de vet om HG og denne medisinen tilsier at jo tidligere man kommer i gang jo mer kan den hjelpe. Jeg ble anbefalt å ta fra jeg ble gravid, men det kunne jeg ikke da jeg hadde ting å gjøre ferdig på jobb før jeg startet på den. Man kan ikke kjøre bil når man står på den. Dessverre er den litt dyr, 300 kr for 20 stk. Med full dose varer den da 5 dager bare, men om man har mulighet til å prioritere det kan man få mye bedre uker denne gangen :Heartred ps - noen leger er sååå duste! De kan alt for lite om HG. Man kan bli lagt inn via legevakt og, det ble jeg med den ene. Ikke pga dust fastlege, men dust meg og min mor som satt ned foten :wacky:
 
Ringte legekontoret. De mente den 10. juni ville gå fint, men om jeg ville ha noe før kunne jeg ringe og be om time på dagen. Så jeg booket den timen og sa jeg muligens kom før om jeg ble kvalm.
Skal se om jeg får pratet med lederen min i dag så han er forberedt.
 
Da anbefaler jeg at du begynner så tidlig som mulig :Heartred Jeg tenkte jeg skulle vente, men det lille de vet om HG og denne medisinen tilsier at jo tidligere man kommer i gang jo mer kan den hjelpe. Jeg ble anbefalt å ta fra jeg ble gravid, men det kunne jeg ikke da jeg hadde ting å gjøre ferdig på jobb før jeg startet på den. Man kan ikke kjøre bil når man står på den. Dessverre er den litt dyr, 300 kr for 20 stk. Med full dose varer den da 5 dager bare, men om man har mulighet til å prioritere det kan man få mye bedre uker denne gangen :Heartred ps - noen leger er sååå duste! De kan alt for lite om HG. Man kan bli lagt inn via legevakt og, det ble jeg med den ene. Ikke pga dust fastlege, men dust meg og min mor

Da anbefaler jeg at du begynner så tidlig som mulig :Heartred Jeg tenkte jeg skulle vente, men det lille de vet om HG og denne medisinen tilsier at jo tidligere man kommer i gang jo mer kan den hjelpe. Jeg ble anbefalt å ta fra jeg ble gravid, men det kunne jeg ikke da jeg hadde ting å gjøre ferdig på jobb før jeg startet på den. Man kan ikke kjøre bil når man står på den. Dessverre er den litt dyr, 300 kr for 20 stk. Med full dose varer den da 5 dager bare, men om man har mulighet til å prioritere det kan man få mye bedre uker denne gangen :Heartred ps - noen leger er sååå duste! De kan alt for lite om HG. Man kan bli lagt inn via legevakt og, det ble jeg med den ene. Ikke pga dust fastlege, men dust meg og min mor som satt ned foten :wacky:
Jeg kommer til å eventuelt kjøpe i Sverige , der er det ca 250 kr uansett så blir det dyrt om man må gå på de til uke 15 :laughing021 Jeg skal se hva jeg får til . Har time neste torsdag , det får gå . Ja de legene , der er det mye rart ute :nailbiting:
 
Merkelig nok blir det så mye spørsmål når man ikke kan drikke noe . Enda jeg drikker sjeldent . Men på sommern er det godt med en kald øl til grillmat eller sånn på kvelden eller hvitvin . Jeg må spørre hva som er best på polet tror jeg alkoholfri ape hvit eller riesling eller no hehe
Jeg fant en hvitvin, Riesling. Han på polet sa det var et godt valg. Nå må jeg bare håpe at ingen ber om å se på flaska;)
 
Jeg fant en hvitvin, Riesling. Han på polet sa det var et godt valg. Nå må jeg bare håpe at ingen ber om å se på flaska;)
Riesling vinene pleier å være gode , hva heter den uten da? Er det bilde av en pikk på flaksa ? :laughing001
 
Jeg visste jo det kom til å være forskjell, men å være gravid med en treåring er ikke overraskende ganske mye mer slitsomt enn uten barn laughing6
 
Uff i går var det litt spotting. Egentlig så lite at om jeg ikke hadde brukt hvit truse, så hadde jeg mest sannsynlig aldri oppdaget noe. Det ble aldri noe mer og er helt borte nå, men i natt drømte jeg at jeg begynte å blø.
Ingen flere eller mindre symptomer enn vanlig. Men basaltemperaturen bekymrer meg også. Den var ganske lav i dag. Selv om jeg svettet hele natten.
 
Jeg visste jo det kom til å være forskjell, men å være gravid med en treåring er ikke overraskende ganske mye mer slitsomt enn uten barn laughing6
Ja, bra mye tyngre enn når man bare var 2. Husker det selv fra forrige graviditet. Nå har jeg en 3-åring og en 1-åring :dead: Mye kos da også :happy:
 
Uff i går var det litt spotting. Egentlig så lite at om jeg ikke hadde brukt hvit truse, så hadde jeg mest sannsynlig aldri oppdaget noe. Det ble aldri noe mer og er helt borte nå, men i natt drømte jeg at jeg begynte å blø.
Ingen flere eller mindre symptomer enn vanlig. Men basaltemperaturen bekymrer meg også. Den var ganske lav i dag. Selv om jeg svettet hele natten.
Tester du fortsatt for å se stigning på strimmeltest ? :Heartred Få tatt en hcg stigning til uka om du er bekymret :Heartred
 
Noen andre enn meg som ammer fra før av? Eller har ammet to tidligere?. Yngste er nå straks 9. månder. Så om hun fremdeles vil ha i januar, er jo ikke sikkert, og det e er jo fremdeles tidlig å si om dett går veien.. Men vil gjerne høre noen andres erfaring.
Jeg ammer fremdeles min yngste har rukket å bli tre år og viser ingen tegn til å ville slutte. Har mindre melk da, men nok enn så lenge, også er det nok mest kos og trøst gjør litt vondt nå som jeg har så såre pupper, men håper det går seg til i andre trimester.
 
uff da! Håper det blir bedre.
Merket faktisk først idag at jeg er småkvalm, og selv koffeinfri kaffe fristet ikke.. Ei salami (den gravidvennlige) på brødskive. Idag kjører jeg plain, hadde ost på brødskiva og det funket. Man må spise det man får ned.
Håper det går over for deg om ikke alt for lenge, høres ikke artig ut.
Hva er den gravidvennlige salamien?
 
Dette blir faktisk mitt tredje bar! Jeg gleder meg til å kalle meg trebarnsmor. Har ei på 14 da, og ei på 3, så er stor aldersforskjell og jeg ønsker så veldig at ho yngste skal få ha et søsken som bor hjemme lengre så jeg ikke får et til «enebarn»

Når det kommer til morgenkvalme, så har jeg et megatips!!! Vitamin B6! Jeg leste det i et legetidsskrift ved forrige graviditet og kvalmen gikk fra 100% til 5% på få dager. Samme har den gjort nå. Den ligger bare å murrer litt der innimellom. Må ha høy nok dose. Minst 40 mg. Jeg har nå kjøpt 100mg på life
 
Back
Topp