Skravletråd

Hadde vert kvalm eit par veker, før eg til slutt måtte gi beskjed rundt veke 9, for då kom blodtrykksfall i tillegg. Jobbar på eit kjøkken, så er litt mas og kav til tider, men då var eg nødt til å sette meg ned kvar gong. Kunne vere ein gong om dagen eller det kunne vere fleire, så var greit å gi beskjed så han ikkje skulle bli sur fordi eg gikk og satte meg midt i rushen liksom. I tillegg måtte eg gå og småspise litt kjeks, for å få i meg noke "mat" :wacky:

Han tok det heldigvis veldig fint og ba meg som regel om å sitte lenger når eg sjølv følte meg klar for arbeid igjen, etter eit par minutt :hilarious:
Det var bra å vite at man KAN si det til sjefen selv om man ikke har bikket 12 uker. Håper sjefen din er like grei denne gangen om du skulle bli dårlig :Heartred Tusen takk for svar!

Flere enn meg som ikke har bestilt time hos lege/jordmor? Har liksom lyst å vente enda litt til, så det er enda litt mer sikkert. dessuten liker jeg ikke å være borte fra jobb (blir så synlig).

Jeg er ca 6+1 i dag!

Flere enn meg som ikke har bestilt time hos lege/jordmor? Har liksom lyst å vente enda litt til, så det er enda litt mer sikkert. dessuten liker jeg ikke å være borte fra jobb (blir så synlig).

Jeg er ca 6+1 i dag!

Jeg har bestilt hos lege bare fordi må være tidsnok ute mtp henvisning nipt test og tidlig ul. Hadde venta mye lenger om ikke.. synes det er så tidlig enda. Føler liksom ikke det er ekte før uke 12 :happy:

Jeg har bestilt hos lege bare fordi må være tidsnok ute mtp henvisning nipt test og tidlig ul. Hadde venta mye lenger om ikke.. synes det er så tidlig enda. Føler liksom ikke det er ekte før uke 12 :happy:

Ja, synes også det er tidlig. For min del virker også den første samtalen litt unødvendig. Jeg spiser det jeg skal, trener og holder meg unna det jeg skal holde meg unna. :p

Ventetid er kjedelig! Vi har vel alle enda en grunn til å glede oss til forsommeren :D

Jeg er ca 6+1 i dag!
Jeg hadde egentlig time hos jordmor 7+3, flyttet til 9+2, slik vi vet mer sikkert etter ultralydbeskjeden idag. Det var fremdeles innafor mtp henvisning til tidlig ultralyd.

Hvor tidlig fortalte/planlegger dere å fortelle nyheten med nærmeste familie og venner?:) Hvis du har flere barn lurer jeg på om dere sa det tidligere med første barn enn med de senere?

Jeg har så lyst til å dele nyheten med nær familie og venner for å glede de, men så er jo risikoen for at det går galt. Ja, det kan være fint at de vet om hva man går gjennom dersom det skjer, men jeg er egentlig en privat person så liker å håndtere slike ting uten at andre vet om det.

Til info: ingen vet at vi har prøvd å bli gravide, men vi får stadige kommentarer og hint fra familie at de ønsker at vi skal få barn. Så derfor klør det etter å dele nyheten :smiley-ashamed004

Jeg har fortalt det til den ene lillesøstra mi for vi er veldig nære hverandre. Bestevenninna mi vet det også allerede. De to vet at vi prøver og hvis ting skulle gå galt så er det ikke noe skummelt å måtte dele det med dem. Resten av slekta får vente til uke 12

Ja, da fikk jeg innkallelse til gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Så, da får jeg nok en ultralyd i morgen. De har vurdert at jeg skulle få komme inn likevell. Både spent og skummelt!
Graviditets Symptomene er sterke å ingen blødning siden sist. Så håper alt er good. ❤️

Kom hjem fra legen nå og han sykemeldte meg i 14 dager foreløpig, så ser vi ann formen og hvordan dette går da. Går det bra og spiren sitter fast får jeg tid til å bli i bedre form og går det galt så får jeg litt tid på å hente inn skuffelsen. Kunne forlenge ved behov. Så nå skal kroppen hvile å ta det med ro.

Jeg er ca 6+1 i dag!
Jeg har ikke bestilt enda, er 4+3. For meg må det synke inn litt før jeg bestiller. Tar nok to tre uker før det er ordentlig sunket inn. :smiley-ashamed004

Jeg er ca 6+1 i dag!
Jeg er 6+0 i dag, har heller ikke bestilt time til jordmor. Men tenkte jeg skulle ta kontakt på fredag denne uka, bare for å booke timen og fikse TUL osv, kanskje det er ventetid eller noe, ikke vet jeg. :joyful:

Jeg har ikke bestilt enda, er 4+3. For meg må det synke inn litt før jeg bestiller. Tar nok to tre uker før det er ordentlig sunket inn. :smiley-ashamed004
Jeg er 6+0 i dag, har heller ikke bestilt time til jordmor. Men tenkte jeg skulle ta kontakt på fredag denne uka, bare for å booke timen og fikse TUL osv, kanskje det er ventetid eller noe, ikke vet jeg. :joyful:
Jeg har bestilt tid hos jordmor. Gjorde det dagen etter positiv test siden det står på nettet at man skal gjøre det så fort man finner ut at man er gravid (haster jo egentlig ikke såå mye, men).

Fikk time når jeg er 5+3 hos jordmor på helsestasjon. Legen min har jeg derimot ikke kontaktet selv om mange sier at man burde det.

Er det flere som går på NycoPlus Gravid-tablettene her? Jeg kjøpte en pakke i dag.
Har et ganske rikt og variert kosthold, men bedre å være på den sikre siden :)

Jeg har bestilt tid hos jordmor. Gjorde det dagen etter positiv test siden det står på nettet at man skal gjøre det så fort man finner ut at man er gravid (haster jo egentlig ikke såå mye, men).

Fikk time når jeg er 5+3 hos jordmor på helsestasjon. Legen min har jeg derimot ikke kontaktet selv om mange sier at man burde det.
Det skjønner jeg godt. Bestilte med en gang i forrige svangerskap, da fikk jeg time til svangerskapskontroll til legen i uke 12, og jordmor ikke før uke 24. Så føler jeg enda har litt tid på meg før jeg må kontakte legen min.

Tenkte kontakte legen noen uker før uke 12 så jeg kan få henvisning til tidlig ul, og kommer sikkert til å ta en privat tidlig ul også før det. :)

Er det flere som går på NycoPlus Gravid-tablettene her? Jeg kjøpte en pakke i dag.
Ja :) den inneholder også k-vitamin. Derfor gikk jeg over til den etter en pakke med lifeline sin gravidpakke.

Pjuh...nå er den beige spottinga helt borte og jeg syns rosafargen på ny test nå i kveld var litt tydeligere enn den forrige, så krysser fingrene for at det går bra fortsatt. Men herregud så redd man blir når man oppdager sånt. Skikkkelig fryktfølelse

Ja samme her, spiser også veldig variert. Men bruker også disse tablettene :D

Jeg tar Multivitamin og møllers antioppstøt. Tilsvarer omtrent det samme.

Jeg tar også vitaminer selv om jeg føler jeg har et ok kosthold som er variert. :) Føler meg litt ekstra trygg på at jeg får i meg det jeg skal ila dagen.

Nei, tar folsyre, jod og Møllers anti. Syns de i gravidpakka smaker blæh.

Back
Topp