Skravletråd

Sitter på blodbanken for å ta første av to blodprøver for å måle hcg. Gynekologen misstenkte ikke noe galt men ønsket at jeg tok prøver med tanke på at jeg mistet trillingene sist og for å lage seg en tidlig god ovetsikt. Hun er så utrolig snill og flink til å følge opp.

Prøv å ikke stresse :Heartred Jeg var omtrent ikke dårlig med førstemann, kun et par tre uker med trøtthet og litt uggen. Eneste gangen jeg kasta opp var etter å ha drukket 4glass alkofri rødvin for å lure moren min:laughing021 bortsett fra det har jeg aldri vært i bedre form enn som gravid.Gikk minst ei mil om dagen til og med dagen riene satte inn, gikk ned i vekt og var stabil og fornøydi humøret. Helt fantastisk- jeg elsket det!
Ååå jeg håper jeg får en like fantastisk opplevelse som deg! Og at du vil føle på det samme denne gangen også :Heartred

@Ma93 fant torsdagens resultat på Fürst, og det så bra ut. Hcg på 7000 5+2. Skal sjekke på nett mot slutten av dagen i dag tenker jeg. Jeg trodde at hcg alltid dobla seg, men heldigvis fant jeg denne infoen (se bilde). Er jo fire dager siden forrige prøve og jeg var over 6000, så her kunne jeg endt med å bekymre meg!

Er foreløpig i fin form, men litt mer uggen enn første gang. Andre gang, da vi mista, var jeg overhodet ikke dårlig. Så egentlig glad for alle symptomer nå jeg :hilarious: :happy: Men trenger ikke bli noe dårligere, haha.
668B493C-8445-45FA-A160-47A33CBCBD2B.jpeg

@Ma93 fant torsdagens resultat på Fürst, og det så bra ut. Hcg på 7000 5+2. Skal sjekke på nett mot slutten av dagen i dag tenker jeg. Jeg trodde at hcg alltid dobla seg, men heldigvis fant jeg denne infoen (se bilde). Er jo fire dager siden forrige prøve og jeg var over 6000, så her kunne jeg endt med å bekymre meg!

Er foreløpig i fin form, men litt mer uggen enn første gang. Andre gang, da vi mista, var jeg overhodet ikke dårlig. Så egentlig glad for alle symptomer nå jeg :hilarious: :happy: Men trenger ikke bli noe dårligere, haha.
Vis vedlegget 400862
Så bra! Krysser fingre for at du får svar om kjempefin stigning :Heartred

Hei! Første gang som gravid, nå 6+2. Jeg har fått time hos jordmor (i uke 9) og privat ul om en uke, men har ikke bestilt time hos lege eller tatt blodprøver. Fastlegen min har sagt opp, og har vikar i 20 % stilling, så ikke enkelt å få time der. Jeg prøvde å ringe legekontoret (jevnt og trutt gjennom en hel dag) dagen etter positiv test, uten å få svar. Bør jeg forsøke mer å få kontakt med legekontoret, eller kan jeg vente til jordmortimen? De vet at jeg mangler fastlege.

Tusen takk for svar :joyful: sa du ifra til sjefen at du var gravid da eller klarte du å skjule det?
Hadde vert kvalm eit par veker, før eg til slutt måtte gi beskjed rundt veke 9, for då kom blodtrykksfall i tillegg. Jobbar på eit kjøkken, så er litt mas og kav til tider, men då var eg nødt til å sette meg ned kvar gong. Kunne vere ein gong om dagen eller det kunne vere fleire, så var greit å gi beskjed så han ikkje skulle bli sur fordi eg gikk og satte meg midt i rushen liksom. I tillegg måtte eg gå og småspise litt kjeks, for å få i meg noke "mat" :wacky:

Han tok det heldigvis veldig fint og ba meg som regel om å sitte lenger når eg sjølv følte meg klar for arbeid igjen, etter eit par minutt :hilarious:

Spennende! Håper det står bra til! ❤️

Masse lykke til! Dette går bra :)

Dette vil bli en lang uke. 7+2 idag. Helt sikkert siden det var fryseforsøk og ovitrelle for å være sikre på eggløsning.
Embryo viste en uke eller to mindre og hjertefrekvensen var svakere enn forventet. Avtalte jeg skulle begynne på progesteron igjen, tilfelle det kunne ha årsak til sen utvikling. Da blir det å vente til neste uke om det tar igjen utvikling eller ender i abort. :sad015

Dette vil bli en lang uke. 7+2 idag. Helt sikkert siden det var fryseforsøk og ovitrelle for å være sikre på eggløsning.
Embryo viste en uke eller to mindre og hjertefrekvensen var svakere enn forventet. Avtalte jeg skulle begynne på progesteron igjen, tilfelle det kunne ha årsak til sen utvikling. Da blir det å vente til neste uke om det tar igjen utvikling eller ender i abort. :sad015
Uff, ikke det man vil høre.. Sender deg en varm klem og krysser fingrene igjen for at dette går fint :Heartred

Åååå :’(
Ikke noe kjekt å lese!!
Stor klem til deg ❤️❤️❤️❤️❤️

Back
Topp