Skravletråd

trima

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Maiskolbene 2023 :-)
E vel flere enn meg som kanskje har ting på hjertet innimellom, så sikkert kjekt med en skravletråd også :happy: Er du førstegangs fødende eller har du barn fra før? Noen tanker om denne graviditeten?

Har to gutter fra før av på 1 år og 6 år, så dette blir mitt tredje svangerskap. Er veldig spent på hvordan denne graviditeten blir. Sist gang var jeg omtrent sykemeldt hele svangerskapet pga kvalme, svimmelhet og bekkenløsning. Håper formen blir bedre denne gangen. :) Har du barn fra før av?

Jeg har 3 barn, så blir absolutt ingen førstegangsfødene :joyful: Gutt født i april 2016, jente april 2017 og jente august 2020.

Foreløpig termin 5. mai, men jeg tror denne spiren blir født i april. Hadde termin 8. mai med de to første. De kom 29. april og 12. april. Hadde termin 11. september med nr 3, men hun kom 31. august. Ingen kom i terminmåneden. De er født 39+1, 36+5 og 38+6. Alle spontane fødsler. Hadde vært fint å kommet seg over til mai før denne ble født egentlig :p Jeg kommer til å henge litt i april-gruppa også, pga historikken min.

Gleder meg MASSE til svangerskap og fødsel!! Vil ikke at denne reisen skal ta slutt! Skal prøve å nyte alt jeg kan, men vet dessverre at tiden kommer til å løpe ifra meg og gå altfor fort! Går fortere og fortere for hvert svangerskap :(

Jeg er litt spent på svangerskapet. Har hatt svangerskapsdiabetes tidligere, og kommer nok til å ha det denne gangen også. Slipper å legge om kostholdet denne gangen, da jeg fortsatt lever som om jeg skulle hatt svangerskapsdiabetes.

Har gått ned over 40kg i vekt siden forrige svangerskap. Denne gangen kommer jeg dermed til å være redd for mindre oppfølging… samtidig blir jeg mer og mer redd for MA, SA, BO og EXU i hvert svangerskap. I tillegg har jeg blitt redd for dødfødsel eller at noe alvorlig skal skje under fødselen :sorry:

Håper jeg får oppleve å ha morkaken på bakre vegg. Har bare opplevd den på fremre. Hadde vært artig å sett om det ble noen forskjell. Men det har ofte lett for å feste seg på samme sted, så jeg har ikke trua :hilarious:

Jeg kommer til å ha ny fastlege og ny jordmor under dette svangerskapet. Håper jeg blir fornøyd med dem :confused:

Har to gutter fra før av på 1 år og 6 år, så dette blir mitt tredje svangerskap. Er veldig spent på hvordan denne graviditeten blir. Sist gang var jeg omtrent sykemeldt hele svangerskapet pga kvalme, svimmelhet og bekkenløsning. Håper formen blir bedre denne gangen. :) Har du barn fra før av?
Så kjipt da å gå rundt å være dårlig hele svangerskapet, for håpe du slipper det denne gangen!

Jeg har vært gravid to ganger før, men begge endte i tidlig spontanabort så hvis alt går bra nå (krysser det som krysses kan) så blir dette første barnet :Heartred Prognosene ser bra ut denne gangen her hvertfall og jeg føler meg bra og tror dette er ment til å bli et mai-barn, hehe

Jeg er skikkelig spent, har jo ikke gått et helt svangerskap tidligere og vet jo egentlig ikke hva jeg har i vente, men man lærer vel mans man går tenker jeg. Gleder meg hvertfall skikkelig masse til å gå gravid å møte den lille som vokser inni magen :happy:

Har en sønn på 2 år, og endelig er det forhåpentligvis en til på vei!
Har ikke brukt prevensjon etter forrige svangerskap, for vi ønsket at barn nr 2 kom når den kom. Håpet på litt tettere barn, men det blir så fint uansett.
Jeg gleder meg til å gå gravid, og gleder meg til fødsel. Det var en så fin opplevelse sist.
Så gleder jeg meg til å føde utenom en koronapandemi med masse restriksjoner.

Førstegangsfødende her. Veldig spent og krysser fingrene for at dette skal gå veien! Begynte å prøve for en del år siden, men har ikke vært gravid før, så dette er en stor glede

Andregangs her, med termin sent i april, så den kan like fort komme i mai. Har ett barn fra før, som er litt over to når spiren kommer. Begynte egentlig å prøve for et år siden, men hadde celleforandringer og fikk et halvt års prøveforbud. Nå er jeg 5+0, etter å ha prøvd i et halvt år. Førstemann har Downs og ble født med hjertefeil (operert og hjertefrisk nå), så jeg håper bare å slippe noe komplikasjoner denne gangen.

Jeg venter på svar angående hcg prøve jeg tok på fredag, men guuuuuuuri de er så treige med å sende ut svaret at jeg blir fysisk dårlig av å vente, blir jo så unødvendig bekymra :arghh:

Hei!
Har en sønn på 7 år med diverse diagnoser fra før☺️ Testet positivt i går, så blir jo et stort hopp mellom første og forhåpentligvis andre barn Tror det har skjedd en del ifht svangerskapsomsorg siden sist jeg var gravid Noen andre i samme situasjon?

Bestilt time til jordmor 6. sept, da er jeg 6+0. Jeg fikk jordmoren som var med under fødselen til tredje barnet mitt :love017 Vet ikke om jeg må ordne legetime i tillegg eller vente med det til etter jordmortimen. Har tlf-samtale med fastlegen min 5. sept, ang medisiner jeg bruker. Kan jo hende jeg bare kan nevne det der. Jeg skulle tatt livmorhalsprøve, men gruer meg om fastlegen skal gjøre det. Jordmor gjør vel ikke sånt? Ellers skal jeg be om henvisning til tidlig UL, som muligens blir til en privat gyn med offentlig avtale, så kanskje han kunne tatt den samtidig? Jeg har hatt svangerskapsdiabetes tidligere, vet ikke når jeg skal begynne å måle meg, og når man ikke skal godta for høye målinger lenger. Jeg lever som om jeg skulle hatt svangerskapsdiabetes enda, så kostholdet er bra. Får ikke endret noe mer med kostholdet.

Når skal dere ta Tidlig ultralyd? Jeg har en sønn fra før på 1,5 men før jeg ble gravid med han gikk jeg gjennom en BO og medisinsk abort. Så redd for å oppleve slik igjen. Vil derfor ta ul så fort det er mulig å se hjertet, hvor tidlig kan jeg da ta? :angelic: :Heartred

Når skal dere ta Tidlig ultralyd? Jeg har en sønn fra før på 1,5 men før jeg ble gravid med han gikk jeg gjennom en BO og medisinsk abort. Så redd for å oppleve slik igjen. Vil derfor ta ul så fort det er mulig å se hjertet, hvor tidlig kan jeg da ta? :angelic: :Heartred
Leser på Google at det er mulig å ta fra uke 6, de fleste steder anbefaler fra uke 7 ser det ut som? :happy: Jeg og vil se så tidlig som mulig da jeg også har mistet 2 ganger tidligere så jo før jo bedre, men jeg har bestilt til 7+6 fordi mannen skal på reise jobb og jeg vil at han og skal få være med å oppleve det

Leser på Google at det er mulig å ta fra uke 6, de fleste steder anbefaler fra uke 7 ser det ut som? :happy: Jeg og vil se så tidlig som mulig da jeg også har mistet 2 ganger tidligere så jo før jo bedre, men jeg har bestilt til 7+6 fordi mannen skal på reise jobb og jeg vil at han og skal få være med å oppleve det
Her reiser også mannen på jobb når jeg er 5+6 eller noe slik. Da er han på jobb 2 uker. Usikker om jeg klarer å vente så lenge. Mulig jeg tar en selv før det. Skal til legen i morgen for å få henvisning til tidlig ul, spent på når jeg får time da. Har vel krav på pgs tidligere bo. (Fikk i uke 8 med min sønn)

Hei. Jeg er ny her
Tok test i går og de stripsene var så svake men jeg klarte å skimte en strek. Tenkte jeg måtte kjøpe en digital og den var positiv!
Ifølge apper er jeg uke 5 (4+3) idag ☺️
Andregangsfødende
Har ei på snart 2 år fra før.
Finnes det noen termingruppe for de med termin i mai 2023?

Hei. Jeg er ny her
Tok test i går og de stripsene var så svake men jeg klarte å skimte en strek. Tenkte jeg måtte kjøpe en digital og den var positiv!
Andregangsfødende
Velkommen :D tror ikke det er opprettet Facebook gruppe med termin mai 2023, hvertfall ikke som jeg har funnet

Hei. Jeg er ny her
Andregangsfødende
Gratulerer :Heartred Tenker du på termingruppe på FB?

Tusentakk ♥️ Takk det samme! Ja tenker Facebook ☺️ Er jo ganske ferskt ennå men en av oss kan vel sikkert opprette en
Ja :shy: Jeg vet at jeg ikke skal opprette en hvert fall, gjorde det i 2016 og det var alltids noen som ikke ble fornøyd med reglene :hilarious: Vi var flere administratorer og moderatorer, vel og merke.

Back
Topp