Skravletråd

Eg er overbevist om at eg er gravid. Men pga av ferie me heile familien, så har eg ikkje fått tatt test enda:facepalm:
Har en sønn (født mars 2021), og fikk ikkje igjen mensen før i mars/april i år. Til nå har intervallene på mensen vore 6veker, så 5 veker og siste 4 veker. Altså ujamnt. Siste mens startet 16.juni, nå 6 veker siden.
Har ligamentsmerter som eg hadde i starten av siste graviditet. I tilegg til at eg til tider er uvell, vondt i hode og veldig sliten, og har såre bryst. Som eg også hadde sist.
Så eg klarer nesten ikkje vente til i morgen, når vi endelig reiser videre alene! :nailbiting:
Så får vi sjå om eg fortsett i denne gruppen eller ikkje. Har alltid ønsket meg tette barn, og sytes det hadde vore perfekt med et barn til neste år mellom mars/sommeren.
Åå fy søren! Sjølv om eg var 100% sikkert på at den kom til å være positiv, so e de fortsatt et sjokk når du ser krysse på pinnen!! 6+1 idag
 
Åå fy søren! Sjølv om eg var 100% sikkert på at den kom til å være positiv, so e de fortsatt et sjokk når du ser krysse på pinnen!! 6+1 idag
Så gøy! Gratulerer! :Heartred
 
våknet som vanlig kjempe tidlig i dag og etter flere do turer så blir det ikke mange timer sammen hengende søvn, men spiste en bolle havregryn og sov nesten 4 timer uten å våkne en gang, det var skikkelig deilig! Er så lenge siden sist..
 
Tenker dere å kjøpe duovogn? Har ei på to selv (april 2020). Vi tenker å la Babyen få storesøsters vogn og la storesøster få ståbrett og/eller bruke reisetrilla vi har. Hun foretrekker å gå uansett, så ikke mye vi trenger å bruke vognen til annet enn når hun er sliten og skal sove (og sistnevnte er ikke sikkert hun gjør i mars:))
Har samme problemstilling. Storesøster føer feb 21. i barnehagen hennes MÅ de sove i vogn. Og regner med hun sove på dagtid til hun er hvertfall 3? Så da må vi jo ha 2 vogner, slipper ikke unna med en duo. Og tenker at når vi er ute på ting så får storesøster gå selv, eventuelt ha ståbrett. Så får vi bare ikke dra ut på ting rundt sovetider
 
Har samme problemstilling. Storesøster føer feb 21. i barnehagen hennes MÅ de sove i vogn. Og regner med hun sove på dagtid til hun er hvertfall 3? Så da må vi jo ha 2 vogner, slipper ikke unna med en duo. Og tenker at når vi er ute på ting så får storesøster gå selv, eventuelt ha ståbrett. Så får vi bare ikke dra ut på ting rundt sovetider
Mini her har stort sett gitt seg med dagsoving nå, og har vært ganske sporadisk siste månedene før han ble 2 år. Men han har sovet ganske lite på dag lenge, hadde bare en dupp om dagen fra han var 6 mnd, så andre barn kan være forskjellig selvfølgelig.
 
Hvordan er formen deres? 9 +0 her. Er i Hellas på ferie nå, jeg var kjempe kvalm før vi dro, og vurderte nesten å droppe å dra. Kvalmen har blitt mye bedre faktisk, nå nesten bare kvalm når jeg blir sulten og når jeg spiser. Veldig frustrerende med denne kvalmen rundt måltider. Vi har all inclusive, så er buffet. Må alltid starte med vannmelon først, så klarer jeg litt ordentlig mat. Men gud så msnge ganger jeg har grini ved middagsbordet over st jeg blir kvalm av å spise. I dag er jeg igjen mer kvalm enn de andre dagene. Savner hjem, men vet denne ferien er godt for meg og mannen. I tillegg syns jo mannen det er fint å være her for da slipper han å bruke masse tid på å lage mat til meg, som jeg bare spiser litt av. Huff. Det blir max 2 barn her i gården.
 
Har samme problemstilling. Storesøster føer feb 21. i barnehagen hennes MÅ de sove i vogn. Og regner med hun sove på dagtid til hun er hvertfall 3? Så da må vi jo ha 2 vogner, slipper ikke unna med en duo. Og tenker at når vi er ute på ting så får storesøster gå selv, eventuelt ha ståbrett. Så får vi bare ikke dra ut på ting rundt sovetider
Samme her med bhg, der har vi også vogn. Så vi har faktisk tre når du sier det. Nå er mi nesten året eldre enn di, men tenker samme løsning :) i verste fall har vi reisetrilla til henne:)
 
Er det teit å kjøpe babystol som passer reisetrilla, og bruke den frem til vi ser om vi trenger en vogn til. Storesøster blir 2 når lille kommer. Hvis hun slutter med dupp til 3år, blir det kanskje noen måneder hvor lille muligens blir for stor for babystolen... Satser her på at neste blir like lita som første. Hun passa i babystolen til hun var over året...
Har kjøpt brukt baby jogger i sommer, og har fått med ett adapter til babystol, ser dere...
 
Ikke fått time for første svangerskapskontroll før jeg er 13+3. Regner med det er ok, da jeg sa hvor langt jeg er på vei. Men noen andre som også skal ta de første blodprøvene såpass «sent»? Fjerde svangerskap så har ikke behov for typ den første svangerskapssamtalen, men tenker mest på de blodprøvene:wacky:
 
Ikke fått time for første svangerskapskontroll før jeg er 13+3. Regner med det er ok, da jeg sa hvor langt jeg er på vei. Men noen andre som også skal ta de første blodprøvene såpass «sent»? Fjerde svangerskap så har ikke behov for typ den første svangerskapssamtalen, men tenker mest på de blodprøvene:wacky:

Jeg skal til jordmor når jeg er 10+0 i hht til og 9+5 i hht siste mens, men har ikke time for blodprøver før jeg er 13+0. Har skjønt at blodprøvene bør tas når man er etter 12+0 :)
 
Hvordan er konsistensen på chiapudding? Aldri prøvd. Brekker meg lett med «rare» konsistenser!
Det kan du velge selv, om du vil ha den flyttende eller hard. Blander med kokos melk, lar den stå i kjøleskapet over natta og ha på bær/syltetøy. Jeg bruker bær og sukkrin
 
Ikke fått time for første svangerskapskontroll før jeg er 13+3. Regner med det er ok, da jeg sa hvor langt jeg er på vei. Men noen andre som også skal ta de første blodprøvene såpass «sent»? Fjerde svangerskap så har ikke behov for typ den første svangerskapssamtalen, men tenker mest på de blodprøvene:wacky:
Tror det er uke 15 som er fristen på de blodprøvene (eller er vel egentlig bare jernprøva som har frist da, men om du er rhesus negativ så kan det være at du må ha oppfølgingsblodprøver i uke 18, så greit å ikke vente mye lenger med blodprøvene da).
 
Back
Topp