Skravletråd

Hei hopp! Det har jo vært en del snakk om det å få offentlig ultralyd i uke 12:angelic: Mitt spørsmål er: har alle rett på det? Eller bare enkelte? Hvordan gå frem for å eventuelt få det?

Du må få henvisning fra enten fastlege eller jordmor. På anbefaling fra resepsjonen hos fastlegen min tok jeg en e-konsultasjon via Helsenorge med fastlegen for å få henvisning så snart som mulig. Dessverre sa hun at i Bergen er det få som får TUL grunnet kapasitetsproblemer. Men det ser heldigvis bedre ut andre steder.

Du må få henvisning fra enten fastlege eller jordmor. På anbefaling fra resepsjonen hos fastlegen min tok jeg en e-konsultasjon via Helsenorge med fastlegen for å få henvisning så snart som mulig. Dessverre sa hun at i Bergen er det få som får TUL grunnet kapasitetsproblemer. Men det ser heldigvis bedre ut andre steder.

Ah jeg skjønner! Holder selvsagt til i Bergen jeg også:facepalm: Men er vel alltids verdt å høre med Jordmor/fastlege? Jeg fikk beskjed ved forrige svangerskap at hvis jeg ble gravid igjen så skulle jeg ha ekstra oppfølging (pga svangerskapsforgiftning) - så kanskje det hjelper på:angelic:

Last edited:
Takk for svar! Er det vanlig å ta kontakt med jordmor så tidlig i svangerskapet?:angelic:

Tja. Jeg tok kontakt for å høre angående tidlig UL, og hun henviste meg på tlf.

Vi ble plutselig litt usikre her etter å ha lest om mat for gravide. Rødt kjøtt, al kjøttdeig, biff mm er ok så lenge det er gjennomstekt?

Vi ble plutselig litt usikre her etter å ha lest om mat for gravide. Rødt kjøtt, al kjøttdeig, biff mm er ok så lenge det er gjennomstekt?

Ja, helt fint så lenge det er gjennomstekt. :)

Ja jeg skulle til å kjøpe meg en medium stekt biff her på søndag, helt til kjæresten fortalte meg at jeg måtte jo ha gjennomstekt :rolleyes:
Ganske gromt at han tenkte på det syntes jeg og bestilte en godt stekt biff :hilarious:

Noen andre som har fått HØY hvilepuls?:happy090 Husker det fra forrige graviditet også!

Vedlegg

• 43D9EE1A-1B4D-46FA-9136-BD6AA5D3F68F.png
    43D9EE1A-1B4D-46FA-9136-BD6AA5D3F68F.png
    721,7 KB · Visninger: 11
ALTSÅ… Er det mulig å være så distré! Jeg er alltid litt vimsete men nå om dagen er det heeelt håpløst! Flere som meg, eller er det noe annet galt her? :hilarious::hilarious::hilarious:

Ja jeg skulle til å kjøpe meg en medium stekt biff her på søndag, helt til kjæresten fortalte meg at jeg måtte jo ha gjennomstekt :rolleyes:
Ganske gromt at han tenkte på det syntes jeg og bestilte en godt stekt biff :hilarious:
Så flink kjæreste som husket på det!
Nå fikk jeg lyst på biff:D

ALTSÅ… Er det mulig å være så distré! Jeg er alltid litt vimsete men nå om dagen er det heeelt håpløst! Flere som meg, eller er det noe annet galt her? :hilarious::hilarious::hilarious:
De første ukene av graviditeten var jeg helt håpløs. Merker at jeg ikke har sååå mange tanker hele tiden nå, så da er jeg og vimsete på normalt nivå igjen.

De første ukene av graviditeten var jeg helt håpløs. Merker at jeg ikke har sååå mange tanker hele tiden nå, så da er jeg og vimsete på normalt nivå igjen.

Det har begynt nå hos meg. Glemmer alt mulig, surrer og vaser. Tilogmed vanskelig å finne orda avogtil :hilarious:
Håper det går over snart.

Noen andre som har fått HØY hvilepuls?:happy090 Husker det fra forrige graviditet også!

Ja det trur jeg jeg har uten at jeg har målt. Går konstant å føler at jeg har drukket for mye kaffe. Og jeg drikker ikke noe koffein nå. :hilarious:

JA! Herregud jeg kjenner nesten ikke igjen meg selv. Glemmer ting hele tiden og er superdistré :hilarious:

Får ikke vi under 35 tilbud om NIPT test? Skulle det komme eller var det kun for de over 35?

Får ikke vi under 35 tilbud om NIPT test? Skulle det komme eller var det kun for de over 35?

Trodde målet er at alle skal få det etterhvert, men at de starter med oss over 35år. Det tar nok en del tid før se har kapasitet til å innføre dette for alle. Men mulig jeg husker feil.

Nei vi får det ikke. Vi får kun tilbud om TUL. Jeg blir litt fortvila, for blir selv 34 det året. Hadde jeg venta litt så hadde jeg fått. :confused: Men det blir jo alltid være noen det er urettferdig for, som akkurat går glipp av det:p

Back
Topp