Skravletråd

Er det noen andre som føler at kvalmen og andre symptomer har begynt å lette litt? Jeg er mye mindre kvalm (13+4), sover en del bedre og er ikke like tissetrengt. Føler jeg kun har litt større og ømme pupper. Jeg er sånn rimelig engstelig gravid etter lang tids prøving og savner nesten kvalmen og litt sånn sikre tegn på at det skjer noe. Gleder meg til å få mage, for den er jo nesten usynlig enda. Dere som har vært gravide før, når fikk dere mage?

Husker ikke nøyaktig, men tror ikke jeg hadde «synlig» mage før etter uke 20 en gang sist. Kjente jo ting selv, at magen var oppblåst og litt lm, men så ikke gravid ut før lenge etter 20. håper på litt tidligere mage denne gangen!

Dere som har hatt avsmak på kaffe, og nå er i uke 12-13-14, har lysten kommet tilbake? 10+3 idag, og gleder meg såå mye til jeg får lysten tilbake, men nei, ikke skjedd ennå. Mannen trakter en kanne hver morgen nå, før jeg står opp, og virkelig, det stinker fortsatt så heftig, haha huff!! :hilarious: Savner kaffe og kosen med den varme koppen så inderlig:sad010
14+3 og kaffelysten er kommet gradvis den siste uken. Nå kan jeg starte dagen med en kopp som før:happy:

Har aldri mistet smaken av kaffe :p Har kaffemaskin og knuser bønner og lager en fantastisk cafe latte av vaniljemelk! Love it!

Har aldri mistet smaken av kaffe :p Har kaffemaskin og knuser bønner og lager en fantastisk cafe latte av vaniljemelk! Love it!

Å, så heldig! Mannen hadde kvernet bønner og laget seg en cappucino en dag for noen uker siden, og han måtte lufte ut hele leiligheten før jeg klarte å komme ut fra soverommet etter bønnekverningen:bag:

Å, så heldig! Mannen hadde kvernet bønner og laget seg en cappucino en dag for noen uker siden, og han måtte lufte ut hele leiligheten før jeg klarte å komme ut fra soverommet etter bønnekverningen:bag:
Hehe! Mange gravide reagerer på kaffi, men det har ikke jeg gjort :p
Kjennes det ut som søppel eller noe ?når det ikke lukter godt lenger?

Verre enn søppel. Hehe. Vanskelig å forklare. Lukter ikke noe jeg kjenner til fra før. Og bare lukta får meg til å brekke meg noe helt sinnsykt. Var ikke sånn med førstemann!

så deilig! Latte hørtes jo fantastisk ut!
Savner kaffe skikkelig, men får det knapt ned :p Rart å tenke på at jeg i sommer drakk en monster til frokost, innhalerte kaffe på jobb, og hjem og drakk noen kopper til, for nå å få i meg typ tre slurker :p

Ting som er ekkelt for meg lukter ikke stygt på den måten, lukten er den samme, men jeg har aversjon mot det. Vanskelig å forklare :hilarious: :hungover: Bare sånn "tanken på det gjør meg kvalm" o_O jeg kan ha lyst på noe, og når jeg spiser det så er jeg uggen resten av dagen :rolleyes: Og nå la være å tenke på det. Litt sånn om man har drukket alt alt for mye alkohol, blitt dårlig og er skikkelig fyllesyk, da orker du ikke tanken på alkohol :laughing002

så deilig! Latte hørtes jo fantastisk ut!
Savner kaffe skikkelig, men får det knapt ned :p Rart å tenke på at jeg i sommer drakk en monster til frokost, innhalerte kaffe på jobb, og hjem og drakk noen kopper til, for nå å få i meg typ tre slurker :p
Rart det der! Savner energidrikk i blant her og, selv om det ikke var ofte jeg drakk det.

Ting som er ekkelt for meg lukter ikke stygt på den måten, lukten er den samme, men jeg har aversjon mot det. Vanskelig å forklare :hilarious: :hungover: Bare sånn "tanken på det gjør meg kvalm" o_O jeg kan ha lyst på noe, og når jeg spiser det så er jeg uggen resten av dagen :rolleyes: Og nå la være å tenke på det. Litt sånn om man har drukket alt alt for mye alkohol, blitt dårlig og er skikkelig fyllesyk, da orker du ikke tanken på alkohol :laughing002
Aha. Ja, sånn har jeg det faktisk med chips . Hver gang jeg tenker på eller ser chips hjemme blir jeg dårlig. Men det har blitt litt bedre i det siste, så klarte litt salt chips i går :p

For meg lukter og smaker det som kaffien har stått på traktaren i timesvis sjølv om den er heilt fersk. Sånn skikkelig sur og gammal kaffi. Eg er litt var på kaffi som er for bitter og mørkbrent framleis, men vanlig evergood eller Friele går bra.

For meg lukter og smaker det som kaffien har stått på traktaren i timesvis sjølv om den er heilt fersk. Sånn skikkelig sur og gammal kaffi. Eg er litt var på kaffi som er for bitter og mørkbrent framleis, men vanlig evergood eller Friele går bra.
Off, høres ikke godt ut! Høres ut som kaffen kontoret vårt får til lunsj. Den er sabla sterk og sur!!
Friele digger jeg og :)

Off, høres ikke godt ut! Høres ut som kaffen kontoret vårt får til lunsj. Den er sabla sterk og sur!!
Friele digger jeg og :)
Det er ikkje noko særlig mens det er sånn nei. Men for ei som vanligvis drikker MYKJE kaffi er det ein fordel for å kutte ned på inntaket. Heldigvis varte det ikkje så lenge denne gongen, så nå er det tilbake til viljestyrke for å drikke lite nok ;)

Last edited:
Kanskje det er kroppen sin rare måte å få en til å redusere koffeinen? :laughing002 Jeg har aldri drukket kaffe, så vet dessverre ikke om det ville smakt annerledes :knegg: Men hadde samme aversjon mot Pepsi Max som jeg ellers er avhengig av :knegg: må være noe kroppen forteller oss! Så fascinerende :woot:

Kanskje det er kroppen sin rare måte å få en til å redusere koffeinen? :laughing002 Jeg har aldri drukket kaffe, så vet dessverre ikke om det ville smakt annerledes :knegg: Men hadde samme aversjon mot Pepsi Max som jeg ellers er avhengig av :knegg: må være noe kroppen forteller oss! Så fascinerende :woot:
Ja eg trur også det et derfor.

Ikke jeg heller, men har nesten ikke drukket kaffe de siste 6 månedene pga frykt for at det kan påvirke en graviditet negativt. Jeg bøtter vanligvis innpå med kaffe gjennom dagen, så det var en god del hodepine til å starte med. Men det har fortsatt smakt godt med en halv kopp kaffe hver morgen så langt i graviditeten iallefall.

Men er det andre som har fått lyst på ting de ellers ikke spiser/liker? Jeg spiser ikke kjøtt, men synes tørka kjøtt og spekepølse lukter helt sykt digg for tia! Og vil ha leverpostei! Ikke noe jeg akkurat kunne ha spist nå uansett om jeg hadde spist kjøtt til vanlig. Pluss at idag luktet energidrikk helt fantastisk, og det er noe jeg brekker meg av til vanlig.. Ikke bra å bli sugen på sånt altså. :android:

Ikke jeg heller, men har nesten ikke drukket kaffe de siste 6 månedene pga frykt for at det kan påvirke en graviditet negativt. Jeg bøtter vanligvis innpå med kaffe gjennom dagen, så det var en god del hodepine til å starte med. Men det har fortsatt smakt godt med en halv kopp kaffe hver morgen så langt i graviditeten iallefall.

Men er det andre som har fått lyst på ting de ellers ikke spiser/liker? Jeg spiser ikke kjøtt, men synes tørka kjøtt og spekepølse lukter helt sykt digg for tia! Og vil ha leverpostei! Ikke noe jeg akkurat kunne ha spist nå uansett om jeg hadde spist kjøtt til vanlig. Pluss at idag luktet energidrikk helt fantastisk, og det er noe jeg brekker meg av til vanlig.. Ikke bra å bli sugen på sånt altså. :android:
Har hatt dilla på grønne oliven, i alle fall i perioder no mens eg er gravid. Spiser det stort sett aldri ellers! Åsså er eg ennå meir godtesjuk enn til vanlig

Har du sjekka jernlagrene dine forresten? Blir sjekka i blodprøvene som blir tatt på første kontroll. Kom på at kjøttlysten kan være fordi du trenger jern. Sånn når vi først er inne på tanken om at kroppen gjer beskjed om kva den trenger og ikkje trenger.

Ja cravings er merkelige greier!

De sa ikke noe om lite jern etter blodprøvene første kontroll. Jeg glemte å spørre, men regner med de hadde sagt noe dersom de var lave. Har tenkt selv at det kan være grunnen til at jeg blir sugen på kjøttprodukter.

Jeg har max avsmak på alt søtt.. kaker, sjokolade, godteri, kjeks, brus(!!), juice. Jeg blir gal. Jobber på cafe og klarte ikke lukta av all maten og kaffen lenger så måtte bli sykemeldt. Var helt jævlig :dead::dead:

Back
Topp