Skravletråd

Hei! Sniker meg inn her, fikk positiv test i dag, 11dpo - pp1! Skjønner ikke at jeg kan være så heldig. Har en datter på 21 mnd fra før, og synes det var så koselig å ha enn sånn her termingruppe å snakke med sist
:happy: Har dere barn fra før av?
Gratulerer!! Velkommen hit :love017
Jeg har ingen barn fra før, klaffet i pp 3 for oss:)

Hei! Sniker meg inn her, fikk positiv test i dag, 11dpo - pp1! Skjønner ikke at jeg kan være så heldig. Har en datter på 21 mnd fra før, og synes det var så koselig å ha enn sånn her termingruppe å snakke med sist
:happy: Har dere barn fra før av?

Gratulerer! Så gøy at det klaffet med en gang!

Vi har to fra før, på fire og to år

Nå fikk jeg en skikkelig trang for å teste igjen! Tok en test for en uke siden, og er 4+6 idag :p er det flere her som ikke har testa mer enn en gang?

Kvalmen satt sterkt i i forrige uke til å gå i bølger de siste dagene. Man blir usikker av intet mindre:hilarious:

Har så lyst til å rope ut i verden at jeg er gravid :D
Men… Må nok vente litt til :angelic: Gleder meg sånn til tiden fremover.

Nå fikk jeg en skikkelig trang for å teste igjen! Tok en test for en uke siden, og er 4+6 idag :p er det flere her som ikke har testa mer enn en gang?

Kvalmen satt sterkt i i forrige uke til å gå i bølger de siste dagene. Man blir usikker av intet mindre:hilarious:

Jeg har bare tatt en test. Var fornøyd med utrykket på den, så stoler på at naturen går sin gang uten at jeg stresser videre med det. Tror jeg blir smårar om jeg tillater meg selv å analysere tester nå. :hilarious:

Kvalmen min som har vært til stede siden 3 dpo har forøvrig roet seg betraktelig den også! Deilig!! Er dog ikke i tvil, for ulvehunger har tatt over og jeg er alltid sugen på noe (sitter as er speak med en pose nachos etter helga ... Herregud, midt på dagen, midt i uka liksom:dead:) jaja.. sånn har det blitt..

Dere som har tatt blodprøver for å måle hcg stigning hos legen, hvor lang tid tid tok det før dere fikk svar? Og fikk dere svar på begge samtidig, eller etterhvert som de ble klare?
Tok mandag og i dag og er veldig spent :rolleyes:

Dere som har tatt blodprøver for å måle hcg stigning hos legen, hvor lang tid tid tok det før dere fikk svar? Og fikk dere svar på begge samtidig, eller etterhvert som de ble klare?
Tok mandag og i dag og er veldig spent :rolleyes:
Det kommer an på hvor blodprøven analyseres. Når jeg har tatt blodprøve på sykehuset, har analysen vært klar innen to timer. Jeg må da ringe de som gav meg rekvisisjon for å få svar, men det har vært hos fertilitetsavdelingen, om du ringer legekontoret, er det ikke sikkert resepsjonisten kan gi svaret til deg, selv om du oppgir personnummeret ditt.

Hvis fastlegen din bruker Fürst kan du logge inn digitalt på Fürstpasient og sjekke om prøven er ferdig analysert. Fürst kan gå forholdsvis fort, noen får svar samme dag, men det kommer an på hvor i landet du bor. Jeg bor i Stavanger, og når fastlegen bruker Fürst, må det sendes til Bergen. Da har det vel tatt litt over et døgn. Fastlegen min har lagt opp svaret i pasientsky etter et par dager.

Har fått svar etter hver enkelt prøve. :)

Det kommer an på hvor blodprøven analyseres. Når jeg har tatt blodprøve på sykehuset, har analysen vært klar innen to timer. Jeg må da ringe de som gav meg rekvisisjon for å få svar, men det har vært hos fertilitetsavdelingen, om du ringer legekontoret, er det ikke sikkert resepsjonisten kan gi svaret til deg, selv om du oppgir personnummeret ditt.

Hvis fastlegen din bruker Fürst kan du logge inn digitalt på Fürstpasient og sjekke om prøven er ferdig analysert. Fürst kan gå forholdsvis fort, noen får svar samme dag, men det kommer an på hvor i landet du bor. Jeg bor i Stavanger, og når fastlegen bruker Fürst, må det sendes til Bergen. Da har det vel tatt litt over et døgn. Fastlegen min har lagt opp svaret i pasientsky etter et par dager.

Har fått svar etter hver enkelt prøve. :)
Tusen takk for svar :happy: ser ikke ut som de bruker fürst, så tar nok en telefon dit om jeg ikke får svar på melding i løpet av formiddagen i morgen:rolleyes:

Tusen takk for svar :happy: ser ikke ut som de bruker fürst, så tar nok en telefon dit om jeg ikke får svar på melding i løpet av formiddagen i morgen:rolleyes:
Jeg har fått svar over telefon når jeg har ringt legekontoret :happy: Så det er nok litt ulikt.
H is prøven er tatt på fastlegekontoret før de sendes, så kan jeg ringe tilbake samme dag litt før stengetid.

Jeg har fått svar over telefon når jeg har ringt legekontoret :happy: Så det er nok litt ulikt.
H is prøven er tatt på fastlegekontoret før de sendes, så kan jeg ringe tilbake samme dag litt før stengetid.
Da skal jeg prøve det. Ser flere har skrevet at de må snakke med legen for å få svar, måtte du det?
På legekontoret mitt hørtes det ut som de måtte sende den inn ett eller annet sted, men tok første på mandag så håper de har fått svar i morgen :)

Da skal jeg prøve det. Ser flere har skrevet at de må snakke med legen for å få svar, måtte du det?
På legekontoret mitt hørtes det ut som de måtte sende den inn ett eller annet sted, men tok første på mandag så håper de har fått svar i morgen :)
Nei, jeg har bare snakka med sekretær :p
Men de er veldig klare på at de kun gir meg svaret, og ikke noe mer (de vil ikke legge seg opp i resultatet og vurderinger osv), så det er omtrent sånn at de legger på i det de har sagt tallet :hilarious: Den gangen jeg fikk bekrefta at det var over og ut, så ringte jeg legekontoret og fikk beskjed om resultatet (typ et kvarter før stengetid), også ringte fastlegen min meg dagen etter for å høre om jeg hadde fått svar, om jeg forstod svaret, om jeg trengte oppfølging osv. Fastlegen min er ganske awesome!

Legekontoret mitt sender prøven til sykehuset tror jeg, men sykehuset bruker veldig kort tid på prøvene, og er raske med tilbakemelding, i hvertfall i Stavanger, så jeg har fått beskjed av hu som tar prøven når jeg kan ringe for å få prøvesvaret :)

Edit: Hu som tar blodprøven vet stort sett alltid om prøvene er sendt for dagen eller ikke

Fikk svar på HCG i dag tildig!
18 dpo - 1900
20 dpo 4000
Jeg vet egentlig ikke hva som er normalt (hvis noe er normalt), men stigningen er vel "etter boka" :rolleyes:

Så bra! :Heartred Må si jeg ble litt lettet av det. Nesten så jeg kan begynne å tro på at det skal gå bra nå:laughing002

Back
Topp