Skravletråd

Har brukt mam smokker til mine som kjem i boks. Bruker boksen til å sterilisere i mikroen og til å lagre i etterpå.
 
Har dere med smokk på sjukehuset? Forrige ville aldri ha smokk, så her er jeg helt fersk:shy:
 
Har dere med smokk på sjukehuset? Forrige ville aldri ha smokk, så her er jeg helt fersk:shy:

Har lurt på det samme:hilarious: og har allerede pakket med smokk i sykehusbagen. Men undersøkte nå hva ammehjelpen skriver om saken: https://ammehjelpen.no/smokk/
Står der at det anbefales at amming er godt etablert før man introduserer smokk:smiley-ashamed004 skjønner godt begrunnelsene dems! Men tar med smokk til sykehuset i tilfelle likevel:angelic:
 
Har dere med smokk på sjukehuset? Forrige ville aldri ha smokk, så her er jeg helt fersk:shy:
Ja, men ingen av mine tre har villa hatt smokk. Jeg har heller sldri hatt noe problem med amming eller melk:)
 
Har lurt på det samme:hilarious: og har allerede pakket med smokk i sykehusbagen. Men undersøkte nå hva ammehjelpen skriver om saken: https://ammehjelpen.no/smokk/
Står der at det anbefales at amming er godt etablert før man introduserer smokk:smiley-ashamed004 skjønner godt begrunnelsene dems! Men tar med smokk til sykehuset i tilfelle likevel:angelic:
Eg tar med denne gongen eg også. Nr 2 hadde stort suttebehov så smokken redda turen heim frå sjukehuset så vi slapp ammestopp på vegen (1,5t reiseveg). Så lenge ungen er mett er det ikkje noko problem å gi smokk tidlig. Snakka med jordmor om det her om dagen, og dei gjer smokk til ungane som er innlagt på nyfødtintensiv, også til premature. Og det er langt i frå alltid at amminga er godt etablert før dei startet med det.
 
Flere som sliter med å sove nå?

Jeg våkner på natta og er lys våken, sinnsykt irriterende nå som 2-åringen eeeeeendelig sover bedre på natta. Virker som det er gravidhormonene som gjør at jeg bare ligger og tenker på alt mulig. What to dooo?
 
Flere som sliter med å sove nå?

Jeg våkner på natta og er lys våken, sinnsykt irriterende nå som 2-åringen eeeeeendelig sover bedre på natta. Virker som det er gravidhormonene som gjør at jeg bare ligger og tenker på alt mulig. What to dooo?
Kjenner på det samme. Tankene går og går. Våkner i tillegg gjerne av mareritt, der noen jager meg og skal drepe meg:rolleyes: Og så begynner den i magen å bevege seg, og da er det i hvert fall ikke lett å sovne igjen!
 
Flere som sliter med å sove nå?

Jeg våkner på natta og er lys våken, sinnsykt irriterende nå som 2-åringen eeeeeendelig sover bedre på natta. Virker som det er gravidhormonene som gjør at jeg bare ligger og tenker på alt mulig. What to dooo?
Ja :( det har faktisk bedret seg litt de siste ukene, men det hender enda. Slet med det spesielt mot slutten sist gang, mulig det ee kroppen som gjør seg klar til natteamming? Uansett skikkelig plagsomt når jeg allerede er trøtt og trenger den søvnen jeg kan få. Tar gjerne i mot tips
 
Flere som sliter med å sove nå?

Jeg våkner på natta og er lys våken, sinnsykt irriterende nå som 2-åringen eeeeeendelig sover bedre på natta. Virker som det er gravidhormonene som gjør at jeg bare ligger og tenker på alt mulig. What to dooo?
Jeg sover svært lite for tiden jeg også, og det er sykt irriterende :p sovner kjempefort på kvelden, men våkner jeg av 3 åringen bruker jeg gjerne 2-3 timer på å sovne igjen. Ikke tenker jeg på noe spesielt heller, bare klarer ikke å sovne igjen :angelic:
 
Må bare blåse ut litt..
Jeg får ikke sove, hverken natt eller dag. Og nå er jeg så trøtt at jeg er kvalm. Jeg orker/klarer ikke leke med 2åringen engang. Det skjærer i mammahjertet mitt at den siste alenetiden jeg har med mini, går bort i «svime».
I tillegg er det påskeferie nå og jeg får ikke hvilt på dagtid. Pappaen jobber også de 3 neste dagene, så da er vi alene. Har ingen mulige barnevakter heller.
Blir bare så lei meg av at jeg ikke får sovet :crybaby2
 
Må bare blåse ut litt..
Jeg får ikke sove, hverken natt eller dag. Og nå er jeg så trøtt at jeg er kvalm. Jeg orker/klarer ikke leke med 2åringen engang. Det skjærer i mammahjertet mitt at den siste alenetiden jeg har med mini, går bort i «svime».
I tillegg er det påskeferie nå og jeg får ikke hvilt på dagtid. Pappaen jobber også de 3 neste dagene, så da er vi alene. Har ingen mulige barnevakter heller.
Blir bare så lei meg av at jeg ikke får sovet :crybaby2
Huff, føler så med deg!! Kan det hjelpe å gjøre noen avspenningsøvelser eller noe sånt? At det i det minste kan gi litt hvile, på en måte? Håper du får tid til det i hvert fall etter i dag, når pappaen har litt fri. Vet Preglife har noen gratis avspenningsøvelser i appen, men det er sikkert mulig å finne ellers på nett også.

Jeg har veldig lite ork til å ha kvalitetstid med min egen toåring også, etter jeg har redusert sykmeldingsgraden min. Det skjærer virkelig i hjertet når en ikke er ordentlig til stede, og ikke orker å være så morsom å leke med som vanlig. Føler med deg:Heartred
 
Her blir drømmene bare sykere og sykere. Drømmer sjelden om mennesker i livet mitt, og ikke om meg selv heller. Jeg får gjerne «tildelt» en karakter i en thriller eller krim (alltid en karakter som blir jaget og som er neste offer), og så går hele natta til en heseblesende flukt, kun avbrutt av tissepauser. Jeg sover, men absolutt ikke godt! Merkelige greier.
 
I dag er det fullmåne - just saying :happy: spennende å se om det kommer noen babys i dag/natt! Storesøster her i huset kom da det var fullmåne.
 
I dag tar babyen i magen helt av! Vært vandt med en relativt rolig baby, så begynner nesten å bli engstelig over at hun plutselig er Superaktiv. Holdt på i sikkert en time/halvannen med masse romstering. Hatt kneppelyder i magen flere ganger. Kan babyen være stresset tror dere eller kan de plutselig få en sånn dag? Er straks i uke 38 og dette er første gang jeg opplever henne så aktiv...
 
Back
Topp