Skravletråd

Jeg kjøpte faktisk noe mammaklær der forrige gang:) Brukte en ammekjole derfra veldig mye. Ikke all verdens kvalitet men skal jo ikke brukes så lenge:p

Jaja, har bestilt meg en nattpysj faktisk :happy: Tenkte mer på beskrivelsen av den buksa jeg la ut bilde av. "Slankende mammabukse". Syns den var litt på kanten :eek: :wacky:
 
Er sååå avhengig av pepsimax!! Prøver å kutte ned nå fremover, men der er jammen meg ikke lett. Klarer meg lett uten alkohol, snus og matvarer...men brusen...akk.. :(
 
Er sååå avhengig av pepsimax!! Prøver å kutte ned nå fremover, men der er jammen meg ikke lett. Klarer meg lett uten alkohol, snus og matvarer...men brusen...akk.. :(

Jeg er skikkelig pepsoman sjøl. Men etter jeg leste at det er ikke er helt heldig å drikke alt for mye Pepsi max under graviditet, så har jeg klart meg fint faktisk. Drikker det ja, men ikke på langt nær like mye som før :happy: Hjelper det ikke å tenke på noe sånt da?
 
Jeg er skikkelig pepsoman sjøl. Men etter jeg leste at det er ikke er helt heldig å drikke alt for mye Pepsi max under graviditet, så har jeg klart meg fint faktisk. Drikker det ja, men ikke på langt nær like mye som før :happy: Hjelper det ikke å tenke på noe sånt da?
Noen som vet hva som kan skje hvis man drikker for mye ?
 
Noen som vet hva som kan skje hvis man drikker for mye ?
Aner ikke. Koffeinen bør jo begrenses. Men er vel mindre koffein i brus enn i kaffe tror jeg..
Jeg drikker også mindre..men litt hver dag blir det!

Mener det var koffein og kunstig søtning som er problemet. Men tror uansett man skal drikke over en liter hver dag (hvis man ikke drikker kaffe og te og sånn i tillegg) før det blir et reelt problem :rolleyes:
 
Angående hjertelyd. Stemmer det virkelig at man kanskje ikke hører det før i uke 12, muligens seinere enn det også? :eek: Jeg mener da å huske jordmor fant hjertelyden tidligere enn det da jeg var gravid første gangen. Må ha vært rundt uke 9-10 eller noe ettersom jeg ikke fant ut av at jeg var gravid før i uke 9. Hadde tidlig ultralyd da i uke 10-ish, og da har det jo en minibaby som svømte rundt på skjermen. Rart om ikke hjertelyden også kan høres da.. Med nummer to var jeg 11 uker da jeg fant det ut, så der har jeg ikke noe å sammenligne med :rolleyes:
 
Mener det var koffein og kunstig søtning som er problemet. Men tror uansett man skal drikke over en liter hver dag (hvis man ikke drikker kaffe og te og sånn i tillegg) før det blir et reelt problem :rolleyes:

Kunstig søtning er vel heller ikke så bra! Jeg holder meg til 1 boks per dag. :smiley-bounce022
 
Snart på vei til legetime for å høre om jeg får henvisning til NIPT/TUL..blir spennende!
 
Snart på vei til legetime for å høre om jeg får henvisning til NIPT/TUL..blir spennende!

Fikk ikke henvisning ennå, men han tok ultralyd for å avklare hvor langt jeg er på vei (litt uryddig syklus kan man si). Han så bare en slags utposning i livmoren, som visstnok er det første man ser, så er nok fremdeles i uke 4 (som jeg har trodd selv). Skal tilbake om 4 uker og evt få henvisning til TUL da. Blir nok å sende blodprøver til Danmark uansett. Men var jo hyggelig å se at noe var på gang inni der :happy:
 
Angående hjertelyd. Stemmer det virkelig at man kanskje ikke hører det før i uke 12, muligens seinere enn det også? :eek: Jeg mener da å huske jordmor fant hjertelyden tidligere enn det da jeg var gravid første gangen. Må ha vært rundt uke 9-10 eller noe ettersom jeg ikke fant ut av at jeg var gravid før i uke 9. Hadde tidlig ultralyd da i uke 10-ish, og da har det jo en minibaby som svømte rundt på skjermen. Rart om ikke hjertelyden også kan høres da.. Med nummer to var jeg 11 uker da jeg fant det ut, så der har jeg ikke noe å sammenligne med :rolleyes:

Det kommer litt an på type undersøkelse. Hjertelyd med tidlig ultralyd (vaginal) kan vel sees og høres allerede i uke 7? Litt usikker på når man kan se det på utvendig ultralyd, men der er nok en del senere.
 
Noen andre som bruker lutinus? De er grisete i utgangspunktet, men i tillegg har jeg økt utflod. Føler meg sååå fresh og sexy :bored: Noen som har tips til noen tynne truseinnlegg som tar støyten, samtidig som de ikke er for «tette»? Får så fort soppinfeksjon ved bruk av bind og lignende :(
 
Noen andre som bruker lutinus? De er grisete i utgangspunktet, men i tillegg har jeg økt utflod. Føler meg sååå fresh og sexy :bored: Noen som har tips til noen tynne truseinnlegg som tar støyten, samtidig som de ikke er for «tette»? Får så fort soppinfeksjon ved bruk av bind og lignende :(

Bruker ikke lutinus, men er var for soppinfelsjoner. Har ikke funnet gode truseinnlegg, så løsningen min har vært å bruke helt tynne, som eg skifter ofte. Så bruker jeg kun truser i ren bomull (veldig sexy) og sover uten truse på natta.
 
Noen andre som bruker lutinus? De er grisete i utgangspunktet, men i tillegg har jeg økt utflod. Føler meg sååå fresh og sexy :bored: Noen som har tips til noen tynne truseinnlegg som tar støyten, samtidig som de ikke er for «tette»? Får så fort soppinfeksjon ved bruk av bind og lignende :(

Jeg brukte det da jeg og eksen prøvde å få barn sammen. Det er ikke noe særlig nei.. :yuck: Tviler på at man finner truseinnlegg som ikke er for tette desverre.. Med mindre man bruker sånne man kan vaske, mulig de puster bedre? :pompus:
 
Noen andre som bruker lutinus? De er grisete i utgangspunktet, men i tillegg har jeg økt utflod. Føler meg sååå fresh og sexy :bored: Noen som har tips til noen tynne truseinnlegg som tar støyten, samtidig som de ikke er for «tette»? Får så fort soppinfeksjon ved bruk av bind og lignende :(
Bruker truseinnlegg av tøy og er veldig fornøyd med det, har i hvert fall ikke slitt med sopp etter at jeg byttet :happy: finnes jo mange forskjellige, mine er av merket ImseVimse.
 
Formen har dalt såpass at jeg tror jeg skal fryse medlemskapet mitt på trening frem til uke 12 :hungover: Kjipt, hadde håpet jeg skulle funke bedre denne gangen :rolleyes:
 
Formen har dalt såpass at jeg tror jeg skal fryse medlemskapet mitt på trening frem til uke 12 :hungover: Kjipt, hadde håpet jeg skulle funke bedre denne gangen :rolleyes:

Det gjorde jeg sist svangerskap, men pga bekkenløsning. Kunne sikkert bevegd meg litt, men frøys det ett helt år jeg :rolleyes:
 
Jeg syns det er sååå rart å lese om det som foregår inni magen. Jeg har jo aldri opplevd tidlig graviditet sånn her før, fordi jeg har oppdaget det så sent. Trodde ikke utviklinga gikk så fort liksom :eek: Screenshot_20210814_074356.jpg
 
Back
Topp