Jeg er førstegangs, så ringte legen på 4+1 (mandag denne uken). Hun gratulerte, og sa at da vil jeg gjerne treffe deg når du er 8 uker på vei, hvis det holder til da. Ser mange ikke blir bedt om å komme inn før 12-13 uker, men siden jeg er 36 år så kanskje hun vil ha meg inn før? Jeg har en helt nydelig fastlege

Sa ifra til henne da jeg slutta på ppiller i slutten av oktober. Ettersom jeg er litt overvektig sa hun at hun kunne henvise meg til en ernæringsfysiolog når/hvis jeg ble gravid, for å få hjelp til å kontrollere vektoppgangen. Det synes jeg var veldig betryggende!! Så hun skal gjøre det etter timen i uke 8, om vi kommer helt dit- tar ingenting for gitt. Fordelen nå er at det plutselig er MYE lettere å droppe godis og snacks (lett å si på dag 3, hehe) fordi jeg gjør det for noen andre enn meg selv. Alkohol er det jo seff også slutt på- og det er gjerne etter et glass eller to jeg fyser på noe, så det gjør det også enklere. Prøver å spise sunt og regelmessig- så risikerer vel faktisk å gå litt ned, før det går opp!