Skravletråd

Ja, ingefær er kvalmestillende. Tror nok ikke det er farlig med litt- de mener vel (som det står i artikkelen) mer sånne konsentrerte shots og sånn. Jeg drikker mye te med ingefær og fennikel.

Js så det, jeg drakk sånne shots for å få nok ingefær til at det hjalp litt.. men men. Det gikk bra, styrer unna denne gangen da.

Noen andre som har sluttet å snuse ifbm graviditeten? :hello Ikke enkelt altså! Jeg tar litt tørkepapir, bretter det sammen og bruker det som «erstatning» :happy8 noen andre tips?

Jeg sluttet å snuse når jeg fikk positiv test. Jeg bruker onico mint innimellom, og ellers mye tyggis:laughing002

Jeg sluttet å snuse når jeg fikk positiv test. Jeg bruker onico mint innimellom, og ellers mye tyggis:laughing002
Det blir nok mye tyggis her og. Jeg hadde litt ingefær liggende her, og det funker greit det også:happy: prøver å unngå å kjøpe nikotinfri snus, håper å spare litt penger ;)

Det blir nok mye tyggis her og. Jeg hadde litt ingefær liggende her, og det funker greit det også:happy: prøver å unngå å kjøpe nikotinfri snus, håper å spare litt penger ;)

Ja, håper at den boksen med onico jeg har nå er den siste, er jo egentlig ikke særlig godt:wtf: satser på at det blir lettere for hver dag som går:happy:

Har alle vært hos legen eller kontaktet lege alt? Jeg er 4+6 og se tenkt det ikke er stress, men jeg bør kanskje bestille time...? Er så lenge siden jeg var gjennom dette

Har alle vært hos legen eller kontaktet lege alt? Jeg er 4+6 og se tenkt det ikke er stress, men jeg bør kanskje bestille time...? Er så lenge siden jeg var gjennom dette

Jeg er førstegangs, så ringte legen på 4+1 (mandag denne uken). Hun gratulerte, og sa at da vil jeg gjerne treffe deg når du er 8 uker på vei, hvis det holder til da. Ser mange ikke blir bedt om å komme inn før 12-13 uker, men siden jeg er 36 år så kanskje hun vil ha meg inn før? Jeg har en helt nydelig fastlege :) Sa ifra til henne da jeg slutta på ppiller i slutten av oktober. Ettersom jeg er litt overvektig sa hun at hun kunne henvise meg til en ernæringsfysiolog når/hvis jeg ble gravid, for å få hjelp til å kontrollere vektoppgangen. Det synes jeg var veldig betryggende!! Så hun skal gjøre det etter timen i uke 8, om vi kommer helt dit- tar ingenting for gitt. Fordelen nå er at det plutselig er MYE lettere å droppe godis og snacks (lett å si på dag 3, hehe) fordi jeg gjør det for noen andre enn meg selv. Alkohol er det jo seff også slutt på- og det er gjerne etter et glass eller to jeg fyser på noe, så det gjør det også enklere. Prøver å spise sunt og regelmessig- så risikerer vel faktisk å gå litt ned, før det går opp!

Jeg er førstegangs, så ringte legen på 4+1 (mandag denne uken). Hun gratulerte, og sa at da vil jeg gjerne treffe deg når du er 8 uker på vei, hvis det holder til da. Ser mange ikke blir bedt om å komme inn før 12-13 uker, men siden jeg er 36 år så kanskje hun vil ha meg inn før? Jeg har en helt nydelig fastlege :) Sa ifra til henne da jeg slutta på ppiller i slutten av oktober. Ettersom jeg er litt overvektig sa hun at hun kunne henvise meg til en ernæringsfysiolog når/hvis jeg ble gravid, for å få hjelp til å kontrollere vektoppgangen. Det synes jeg var veldig betryggende!! Så hun skal gjøre det etter timen i uke 8, om vi kommer helt dit- tar ingenting for gitt. Fordelen nå er at det plutselig er MYE lettere å droppe godis og snacks (lett å si på dag 3, hehe) fordi jeg gjør det for noen andre enn meg selv. Alkohol er det jo seff også slutt på- og det er gjerne etter et glass eller to jeg fyser på noe, så det gjør det også enklere. Prøver å spise sunt og regelmessig- så risikerer vel faktisk å gå litt ned, før det går opp!

Gratulerer så mye med spiren høres ut som du vil få god oppfølgingEr også 36... kanskje sende en melding til lege å se hva han svarer..

Jeg har ikke :) drøyer en stund til med mindre jeg trenger sykemelding.

Har ikke vært hos eller planlagt noe lege ennå har tidligere fått beskjed om å komme nærmere 12uker om det ikke har vært noe spesielt

Da er legetime bestilt, må ha det tidlig pga fare for svangerskapsdiabetes, så skal dit om tre uker :)
Bestilte like greit time hos jordmor i samme slengen, så det blir uti juni en gang :)

Hvordan går det med husarbeid og praktiske gjøremål for dere?
Prøvde meg på husarbeid idag, men blir så ufattelig kvalm av å bevege meg...

Hvordan går det med husarbeid og praktiske gjøremål for dere?
Prøvde meg på husarbeid idag, men blir så ufattelig kvalm av å bevege meg...
4+5 idag, og begynner så vidt å merke litt kvalmetendenser. Mye murring og press i underetasjen. Går bra foreløpig. Går mye tur (har hund) og drikker mye/spiser regelmessig.

Tenkte jeg skulle kose meg med litt sjokolade i dag. Jeg elsker sjokolade! Men i dag smakte det bare rart :hungover: :hilarious:

skal på mandag. Er 4+2 da. Har høyrisiko svangerskap så må planlegge behandling og fødsel på Rikshospitalet.

Forrige svangerskap fikk jeg streng beskjed fra både legekontoret og telefonvakten hos jordmor at jeg måtte vente til uke 12 før jeg fikk time. Klarte å snakke meg til en i uke 8, men det var på nippet. Jeg hadde jo hørt at første time skulle være mellom 8 og 12. Denne gangen venter jeg lengst mulig, men skal ha en privat-tul rundt uke 8 tenkte jeg:)

Forrige svangerskap fikk jeg streng beskjed fra både legekontoret og telefonvakten hos jordmor at jeg måtte vente til uke 12 før jeg fikk time. Klarte å snakke meg til en i uke 8, men det var på nippet. Jeg hadde jo hørt at første time skulle være mellom 8 og 12. Denne gangen venter jeg lengst mulig, men skal ha en privat-tul rundt uke 8 tenkte jeg:)
Jeg ble sent til tidlig UL sist jeg var gravid. Men det var KUN fordi jeg har en morkakeforløsnig og en XU bak meg.

Back
Topp