Skravletråd

Jeg er sååå lite fokusert på jobb i dag, trøtt, sliten og vil helst bare legge meg på sofaen! Vet ikke om det er graviditeten, at jeg har langhelg snart eller kombinasjon :inpain:

Det må du få nå ❤️
Alt gikk heeeeeelt fint!!

Fant en liten spire på 6uker pluss med bankende hjerte.
Å den lå akkurat der den skal ligge. Trygt og godt i livmor.

Lurer på om jeg skal endre ultralydtimen min til liiitt før. 10+4 virker så langt unna... :nailbiting: Klarer jeg å vente 5 uker til liksom?! :hilarious:

Lurer på om jeg skal endre ultralydtimen min til liiitt før. 10+4 virker så langt unna... :nailbiting: Klarer jeg å vente 5 uker til liksom?! :hilarious:
Haha, jeg tenker det samme! Har time 10+1, på fredag er det 1 mnd til... men samtidig har jeg lyst å se mer enn en bamsemums! :nailbiting:

Føler dere dere gravide? :) Hvis vi ser bort ifra symptomene altså. Det gjør ikke jeg enda. Tror jeg sliter litt med å ta det innover meg denne gangen egentlig. :oops: Så jeg bruker en del tid her inne mye for å overbevise meg selv om at jo det er sant. :p
Sliter litt med å knytte meg og glede meg over graviditeten etter MA. Selv om jeg både så og hørte et bankende hjerte i uke 7, så klarer jeg ikke helt å glede meg. Gruer meg egentlig mer enn jeg gleder meg til neste ultralyd i 9+1. Kan kanskje roe meg litt om jeg ser litt mer baby da. Gleder meg også på å få rede på kjønnet etter hvert. Tror det vil hjelpe på tilknytningen å få et navn på mini :)

Last edited:
Sliter litt med å knytte meg og glede meg over graviditeten etter MA. Selv om jeg både så og hørte et bankende hjerte i uke 7, så klarer jeg ikke helt å glede meg. Gruer meg egentlig mer enn jeg gleder meg til neste ultralyd i 9+1. Kan kanskje roe meg litt om jeg ser litt mer baby da. Gleder meg også å gå rede på kjønnet etter hvert. Tror det vil hjelpe på tilknytningen å få et navn på mini :)

Veldig sånn jeg føler det også! Med unntak av at jeg ikke har sett bankende hjerte enda. Men jeg tror nok også det å få vite kjønn og gi barnet et navn vil hjelpe veldig på tilknyttingen. Tenker du TUL for å få vite kjønn? Jeg driver og lurer litt på det etterhvert. Synes det er så lenge å vente til uke 18-20 :rolleyes:

Veldig sånn jeg føler det også! Med unntak av at jeg ikke har sett bankende hjerte enda. Men jeg tror nok også det å få vite kjønn og gi barnet et navn vil hjelpe veldig på tilknyttingen. Tenker du TUL for å få vite kjønn? Jeg driver og lurer litt på det etterhvert. Synes det er så lenge å vente til uke 18-20 :rolleyes:
Enig! Altfor lenge å vente til 18-20.. Får i hvert fall TUL i uke 7 og 9 nå i første omgang. Kanskje uke 11 også! Hadde et hemtaom (en gammel blødning som var mellom livmorhalsen og fosteret), så får litt ekstra oppfølging i forbindelse med det også. Var visst ganske ufarlig og normalt. Skal uansett bestille en egen rundt uke 14 for å se hva som befinner seg. Vi har så og si navnet klart uansett hva det skulle bli, så jeg gleder meg til det. Ikke minst å få mage og kjenne liv etter hvert ❤️

Enig! Altfor lenge å vente til 18-20.. Får i hvert fall TUL i uke 7 og 9 nå i første omgang. Kanskje uke 11 også! Hadde et hemtaom (en gammel blødning som var mellom livmorhalsen og fosteret), så får litt ekstra oppfølging i forbindelse med det også. Var visst ganske ufarlig og normalt. Skal uansett bestille en egen rundt uke 14 for å se hva som befinner seg. Vi har så og si navnet klart uansett hva det skulle bli, så jeg gleder meg til det. Ikke minst å få mage og kjenne liv etter hvert ❤️

Kjekt med ekstra oppfølging da, og godt det er ufarlig. Jeg tenker en TUL i uke 7-8 og en TUL i uke 13-14. Må bestille privat da, men det er verdt det synes jeg. :)
Åh, tenk så herlig det blir å kjenne liv ja :love017

Kjekt med ekstra oppfølging da, og godt det er ufarlig. Jeg tenker en TUL i uke 7-8 og en TUL i uke 13-14. Må bestille privat da, men det er verdt det synes jeg. :)
Åh, tenk så herlig det blir å kjenne liv ja :love017
Ja det er verdt hver eneste krone! ❤️ Ja jeg gleder meg til jeg får en liten kule og kan kjenne liv. Når er du i uke 7-8 da? Snart? Var veldig fint å høre hjertet ❤️

Ja det er verdt hver eneste krone! ❤️ Ja jeg gleder meg til jeg får en liten kule og kan kjenne liv. Når er du i uke 7-8 da? Snart? Var veldig fint å høre hjertet ❤️

Jeg er enten 5+4 eller 6+3 i dag tatt utifra når eggløsning kan ha vært etter SA. Men jeg tar utgangspunkt i 5+4 frem til jeg har vært på TUL. Tenker det er bedre å dra på TUL litt senere enn antatt enn å dra en uke tidligere enn antatt, og bli skuffet for å bli satt tilbake. Så tenkte kanskje bestille i begynnelsen av juni :happy:

Jeg har bestilt tidlig ultralyd privat. Har enda ikke vært hos lege/jordmor. Vil jeg få helsekort på ultralyden og bør jeg gjøre noen forberedelser før tul? :happy:

Har aldri likt å være til bry så kan telle på en hånd antall legebesøk jeg har hatt i livet.. Drøyer egentlig lengst mulig med å bestille legetime/ jordmortime:sorry: holder det med at første time er i uke 12 og hvilke forberedelser bør jeg da gjøre?

Jeg har bestilt tidlig ultralyd privat. Har enda ikke vært hos lege/jordmor. Vil jeg få helsekort på ultralyden og bør jeg gjøre noen forberedelser før tul? :happy:

Har aldri likt å være til bry så kan telle på en hånd antall legebesøk jeg har hatt i livet.. Drøyer egentlig lengst mulig med å bestille legetime/ jordmortime:sorry: holder det med at første time er i uke 12 og hvilke forberedelser bør jeg da gjøre?
Jeg var på tidlig UL i dag. Å fikk ikke no.
Men tror egentlig ikke du får det før 12 ukers kontrollen hos lege med mindre det er noe spesielt

Back
Topp