Skravletråd

Har alle bestilt jordmortime? Tenker å bestille der om ikke legen henviser meg til TUL.
Husker ikke når jeg bestilte sist :p
 
Har alle bestilt jordmortime? Tenker å bestille der om ikke legen henviser meg til TUL.
Husker ikke når jeg bestilte sist :p
Jeg har ikke bestilt time til jordmor enda. Kun legetime om litt over 1 uke. Så får vi se hva jeg gjør etter det.
 
Var ikke hos jordmor før rundt uke 28 med forrige, og tror ikke jeg kommer til å bruke tid på det denne gangen heller. Men det er klart, jeg hadde risikosvangerskap og ble godt fulgt opp på andre fronter - regner med det blir noe likt denne gangen :)

Har bestilt TUL privat i uke 8, og legetime for oppfølging med stoffskifteproblemer i uke 9. NIPT skal helst tas etter uke 10 og før uke 12, så får vi ta det hele videre derfra.
 
Jeg har ikke bestilt time til jordmor enda. Kun legetime om litt over 1 uke. Så får vi se hva jeg gjør etter det.

Jeg ringte dit i dag jeg. Fikk time i uke 10 :) følte jeg ble best hørt og forstått av hu sist, så regner med det er sånn nå også :) men ny lege, som jeg skal til i morra. Veldig spent. Føler fortatt jeg juger når jeg sier jeg er gravid. Tror ikke på det.
 
Og hei til alle dere andre også! *vinke*

Her har det vært en omveltende dag... Fra en helt vanlig morgen til å brått ha positive tester, så nå har jeg booket TUL og legetime allerede :p Har også tenkt å ta NIPT, så har funnet ønsket klinikk og sjekket opp det. Flere som tenker seg til Sverige/Danmark for å teste? :)

Jeg tenkte å prøve å overtale dem til å få det i Norge. Jeg har født et barn tidligere med gastroschisis (tarmene utenfor magen), det bør vel være grunnlag for å få det i en alder av 36? Jeg er også RhD negativ så da tar man en NIPT test uansett for å finne blodtypen til barnet. Burde vel få resten også da ?
 
Har alle bestilt jordmortime? Tenker å bestille der om ikke legen henviser meg til TUL.
Husker ikke når jeg bestilte sist :p
Jeg var hos jordmor rett etter positiv test. Men hadde en avtale med de om å ringe så fort jeg fikk positiv test, men er det ikke bare p ringe, si hvor langt du er på vei, også får du time når se synes det er nødvendig? :)
 
Jeg var hos jordmor rett etter positiv test. Men hadde en avtale med de om å ringe så fort jeg fikk positiv test, men er det ikke bare p ringe, si hvor langt du er på vei, også får du time når se synes det er nødvendig? :)

Ja fikk time når jeg ville. Så sa i uke 10, siden jeg skaø til lege i morgen og har bestilt tul om to uker.
Kunne bare ringe som jeg ville, så skulle jeg få snakke med jordmor.
De sa på sykehuset at jeg skulle ta kontakt med en gang jeg var gravid med nr 2 når jeg dro hjem fra sykehuset med førstemann. Pga svangerskapsforgiftning. Har ikke tatt det bokstavelig, men skal nevne det for legen i morra :)
 
Jeg ringte dit i dag jeg. Fikk time i uke 10 :) følte jeg ble best hørt og forstått av hu sist, så regner med det er sånn nå også :) men ny lege, som jeg skal til i morra. Veldig spent. Føler fortatt jeg juger når jeg sier jeg er gravid. Tror ikke på det.
Jeg å liker jordmoren bedre enn fastlegen min. Så jeg blir nok å gå mest til henne denne gangen
 
Ja fikk time når jeg ville. Så sa i uke 10, siden jeg skaø til lege i morgen og har bestilt tul om to uker.
Kunne bare ringe som jeg ville, så skulle jeg få snakke med jordmor.
De sa på sykehuset at jeg skulle ta kontakt med en gang jeg var gravid med nr 2 når jeg dro hjem fra sykehuset med førstemann. Pga svangerskapsforgiftning. Har ikke tatt det bokstavelig, men skal nevne det for legen i morra :)
Så bra :)
 
Hei! Kanskje det er noen her jeg kan bli klokere sammen med :happy: jeg hadde første dag i siste mens 13.09. På onsdag 02.10 fikk jeg 2-3 på digital test. Og 10.10 er dag for ny mens (som forhåpentligvis utgår).

Når det er 2-3 på digital, da betyr det 2-3 uker siden befruktning ikke sant? Det vil da si at jeg har hatt eggløsning 2 dager etter mens. Er det normalt?
 
Hei! Kanskje det er noen her jeg kan bli klokere sammen med :happy: jeg hadde første dag i siste mens 13.09. På onsdag 02.10 fikk jeg 2-3 på digital test. Og 10.10 er dag for ny mens (som forhåpentligvis utgår).

Når det er 2-3 på digital, da betyr det 2-3 uker siden befruktning ikke sant? Det vil da si at jeg har hatt eggløsning 2 dager etter mens. Er det normalt?

Det høres litt rart ut? Var blødningen kraftig? Kan det ha vært el og ikke mens? o_O
 
Hei! Kanskje det er noen her jeg kan bli klokere sammen med :happy: jeg hadde første dag i siste mens 13.09. På onsdag 02.10 fikk jeg 2-3 på digital test. Og 10.10 er dag for ny mens (som forhåpentligvis utgår).

Når det er 2-3 på digital, da betyr det 2-3 uker siden befruktning ikke sant? Det vil da si at jeg har hatt eggløsning 2 dager etter mens. Er det normalt?

Jeg hadde booket TUL i alle fall :) HCG stiger vel raskere med flerlinger?
2-3 på digital vil si 4-5 uker gravid ja.
 
Jeg opplevde forrige mens som helt normal. Så jeg syns jo det er litt rart.
 
Jeg hadde booket TUL i alle fall :) HCG stiger vel raskere med flerlinger?
2-3 på digital vil si 4-5 uker gravid ja.
Hadde tenkt til å vente med TUL til uke 13, men ville du kjørt på før siden regninga ikke går opp helt?
 
Hadde tenkt til å vente med TUL til uke 13, men ville du kjørt på før siden regninga ikke går opp helt?
Jeg ville fått en tul i uke 7 kanskje for å sjekke termin om den stemmer siden du får så sterke tester :)
 
Ville trodd en uke :happy090 Jeg har ikke testet etter EL, så jeg kan jo ikke være sikker på at appen stemmer.
 

Vedlegg

  • 1B9F912F-F216-40E6-A6BA-0679AB1371EF.jpeg
    1B9F912F-F216-40E6-A6BA-0679AB1371EF.jpeg
    21,4 KB · Visninger: 12
Såå utålmodig man blir :p Fikk henvisning til TUL i går, men venter meg ihjel allerede :p haha
 
Back
Topp