Skravletråd

Hvor lenge kunne du ri sist? Og hvor fort var du tilbake på hesten? Holder ikke å skritte rundt her, hesten må gå flere galloppintervaller og lange joggeturer for å holde formen. Det er i tillegg ingen rolig hest, steinhard i kjeften og vil helst løpe, løpe, løpe. Var faktisk når jeg rei at jeg merket at jeg var gravid, var så vondt i puppene å trave. Og hesten har vært MISTENKELIG snill de siste ukene. Gikk plutselif kort gallopp og rolig jogg istedet for å brase seg opp i hundreoghælvettes fart.
Jeg red bare dressur og sprang frem til uke 27 sist. Da turte jeg ikke mer i tilfelle jeg skulle dette av:oops:
 
På torsdag drar jeg på "heisa tur" med jobben tiø Amsterdam.... :blackeye:

Gi meg styrke! :dead::joyful:
 
På torsdag drar jeg på "heisa tur" med jobben tiø Amsterdam.... :blackeye:

Gi meg styrke! :dead::joyful:

Det kan jo bli veldig gøy også da. Selv om sikkert føles veldig tung å skulle dra på tur nå. Men når man er over dørstokkmila så blir det ofte bedre :happy:
 
Dette ble jeg glad av å lese. Hvor lang tid tar det før man kan ta med baby på trilletur / gåtur? Jeg har 2 store hunder som trenger mye trim, trist hvis de ikke får gått tur på flere uker. Har virkelig ingen ANELSE om hvor mye en baby krever, fint hvis noen vil fortelle litt om de første døgnene og ukene. Og hva man kan forvente å få gjort.

Baby bare er med den, det er vel mer formen til mor som begrenser litt i starten. Med junibaby trenger man jo ikke tenke så mye på klær til ungen heller :) Vi var ute og trillet tur 2 dager etter vi kom hjem fra sykehuset om jeg husker riktig. Bikkja her er vant til å trene med hestene, så hun krever også litt mosjon, hehe :)

De sier vel at man kommer seg kjappere etter vaginal fødsel enn keisersnitt, så det er jo også et moment å tenke på.

Vi hadde en særdeles enkel baby forrige gang, så da får vi vel en bølle denne gangen... Men de sier jo at man får de barna man fortjener :p Lillemor har vært sovebaby fra starten, og vi kjører fortsatt b-døgnrytme. Hun legger seg rundt 21 og våkner rundt 10 :D I starten måtte jeg vekke henne hver 4.time for mat, men etterhvert ble det greit at hun sov natten gjennom. Vi har hatt totalt 2 våkenetter etter hun ble født... :) *drømmebaby*

Og du - samboer hadde aldri bytta bleie eller holdt en baby før han ble far. Nå er'n drømmepappa <3 Det er utrolig hva man venner seg til, og hvor naturlig det meste er. Vi som har dyr har jo omsorgsgenet (og senere konsekventhet i oppdragelsen) på plass :)
 
Pokkern. Nå har de satt meg på den absolutt tyngste plassen på jobb. Puste inn masse isolasjon, løfte ting over 30 kg, løfter kanskje 1000 kg i løpet av dagen, ingen sittemuligheter og masse stress + man står helt alene. Hadde ikke lyst til å si på jobb at jeg er gravid, men ble brått veldig usikker nå.. Hva ville dere gjort? Bite tenna sammen og satse på det beste fram mot uke 12 eller si det til jobb allerede i uke 8? Synes egentlig at risikoen for spontanabort er alt for stor enda til at jeg vil si det til jobb..
 
Pokkern. Nå har de satt meg på den absolutt tyngste plassen på jobb. Puste inn masse isolasjon, løfte ting over 30 kg, løfter kanskje 1000 kg i løpet av dagen, ingen sittemuligheter og masse stress + man står helt alene. Hadde ikke lyst til å si på jobb at jeg er gravid, men ble brått veldig usikker nå.. Hva ville dere gjort? Bite tenna sammen og satse på det beste fram mot uke 12 eller si det til jobb allerede i uke 8? Synes egentlig at risikoen for spontanabort er alt for stor enda til at jeg vil si det til jobb..
Det er et stort dilemma. Jeg hadde nok sikkert valgt å gitt beskjed om jeg bla satt til sånne oppgaver. Men det er meg da. Jeg er ikke den som absolutt må holde det skjult til uke 12 og er ganske åpen av meg.
 
Det er et stort dilemma. Jeg hadde nok sikkert valgt å gitt beskjed om jeg bla satt til sånne oppgaver. Men det er meg da. Jeg er ikke den som absolutt må holde det skjult til uke 12 og er ganske åpen av meg.

Er det skadelig for fosteret så tidlig med veldig tunge fysiske jobber eller går det greit de første mnd? Er jo vant til denne jobben.
 
Er det skadelig for fosteret så tidlig med veldig tunge fysiske jobber eller går det greit de første mnd? Er jo vant til denne jobben.

Jeg hadde ikke vært bekymret for å løfte tungt så lenge du er vant til hard jobbing, men isolasjon og kjemikalier ville jeg vært mer forsiktig med.
 
Pokkern. Nå har de satt meg på den absolutt tyngste plassen på jobb. Puste inn masse isolasjon, løfte ting over 30 kg, løfter kanskje 1000 kg i løpet av dagen, ingen sittemuligheter og masse stress + man står helt alene. Hadde ikke lyst til å si på jobb at jeg er gravid, men ble brått veldig usikker nå.. Hva ville dere gjort? Bite tenna sammen og satse på det beste fram mot uke 12 eller si det til jobb allerede i uke 8? Synes egentlig at risikoen for spontanabort er alt for stor enda til at jeg vil si det til jobb..

Som det er nevnt tidligere her så er nok ikke løftene så farlige da du er vant til belastningen. Isolasjon og sånt ville jeg nok vært mer forsiktig med, men du bruker kanskje maske? Evt har mulighet til det? Jeg måtte si det på jobb allerede i uke 5 fordi jeg jobber med kjemikalier og kunne rett og slett ikke fortsette med jobben jeg gjør. Det som kan være lurt er å snakke med lege evt bedriftshelsetjeneste (vet ikke om dette finnes for alle yrker?), det var det jeg fikk beskjed om i alle fall :)
 
Som det er nevnt tidligere her så er nok ikke løftene så farlige da du er vant til belastningen. Isolasjon og sånt ville jeg nok vært mer forsiktig med, men du bruker kanskje maske? Evt har mulighet til det? Jeg måtte si det på jobb allerede i uke 5 fordi jeg jobber med kjemikalier og kunne rett og slett ikke fortsette med jobben jeg gjør. Det som kan være lurt er å snakke med lege evt bedriftshelsetjeneste (vet ikke om dette finnes for alle yrker?), det var det jeg fikk beskjed om i alle fall :)

Vi har bedrifthelsetjeneste her. Regner med at de blir koblet inn når jeg gir beskjed. Tror jeg velger å vente fram til uke 12 med å gi beskjed på jobben, får bare bite tennene sammen. Er i god form og ingen symtomer.
 
Er det skadelig for fosteret så tidlig med veldig tunge fysiske jobber eller går det greit de første mnd? Er jo vant til denne jobben.

De sier jo at hvis man er vant med det fra før så kan man trene akkurat som før i første trimester. Så da tror jeg ikke at løftene er farlige
 
Pokkern. Nå har de satt meg på den absolutt tyngste plassen på jobb. Puste inn masse isolasjon, løfte ting over 30 kg, løfter kanskje 1000 kg i løpet av dagen, ingen sittemuligheter og masse stress + man står helt alene. Hadde ikke lyst til å si på jobb at jeg er gravid, men ble brått veldig usikker nå.. Hva ville dere gjort? Bite tenna sammen og satse på det beste fram mot uke 12 eller si det til jobb allerede i uke 8? Synes egentlig at risikoen for spontanabort er alt for stor enda til at jeg vil si det til jobb..
Ta ei lita kvit løgn og sei at du er dårlig i ryggen?
 
Back
Topp