Skravletråd

Flere som har begynt å bli litt slapp/trøtt i formen?
Jeg har de siste to dagene hatt sandpapir følelse i øynene.
Jeg tar ekstra jern annehver dag + vanlig multivitaminer hver dag (med jern i).
24+3 i dag
 
I prosess med å pakke og styre før vi kjører nordover på ferie i morgen. Må vel pakke for både varmt, kaldt og midt i mellom - gleden med norgesferie i Trøndelag og Nordland...
 
Flere som har begynt å bli litt slapp/trøtt i formen?
Jeg har de siste to dagene hatt sandpapir følelse i øynene.
Jeg tar ekstra jern annehver dag + vanlig multivitaminer hver dag (med jern i).
24+3 i dag

Absolutt! Men føler det går veldig opp og ned altså :p Nå er det jo klart at noen dager er jeg jo trøtt på grunn av en liten som står opp veldig tidlig, men er langt i fra alltid at det er grunnen til at jeg er slapp..

Har du jernmangel da siden du tar jern?
(Jeg har aldri hatt jernmangel, men blir nå trøtt i perioder likevel..)
 
Jeg fikk plutselig hoven for her i overigår, etter å ha vært på jobb 8timer stående i butikk.. Ante fred og ingen fare da jeg kom hjem til svigers (1 1/2t kjøring) og satt i telefonen omtrent 1 time etter det også, også plutselig.. kjente det prikket i den ene foten og så at den var hoven, det gjorde vondt i leggen også, litt vokse smerte liknende.

Valgte å sove på det og se om det ga seg, noe det heldigvis gjorde. Men jeg bekymret meg en stund for blodpropp siden deg kun gjaldt ett ben, og sjekket mulighetene for å finne nærmeste legekontor... Men som sagt, det ga seg og nå tenker jeg å sjekke det opp på kontroll på mandag...
 
Det ble en ekkel opplevelse tidligere i uka...

Var i basseng med lillegutt på formiddagen, koste oss skikkelig i oppvarmet vann på 34 grader (veldig behagelig med andre ord). Vi lekte i vannet i ca 45 minutter før vi gikk opp (så ikke veldig lenge i bassenget), dusjet og kledde på oss igjen.

Så ca en times tid etterpå fikk jeg voldsomme smerter i nederste del av magen, sånn at jeg ikke klarte å gå oppreist.

Ventet noen timer for å se hvordan det utartet seg, er jo på ferie og er et stykke til nærmeste fødeavdeling som er sommeråpent.
Men det ble ikke bedre utover ettermiddagen, jeg fortsatte å måtte gå krokbøyd, eller ligge i fosterstilling.
Så jeg ringte føden, og det ble ambulansetur på meg... Er på ferie på ei øy, så det var først ambulansebåt også siste timen med reising i vanlig ambulansebil.
Kom inn på føden 2 timer etter jeg hadde ringt dem (tar jo litt tid å organisere og reise).
Leverte urinprøve, som var helt fin, blodtrykket var litt forhøyet overtrykk, men egentlig som forventet pga smertene. Jeg plasserte magesmertene på en 7'er på skalaen.

Måtte vente litt på sjekk siden det var ganske travelt på avdelingen, og 3 i aktiv fødsel da jeg kom dit, men bare 1 gynekolog på vakt.

Ble gjort en ultralyd både innvendig og utvendig, og lillegutt hadde det heldigvis veldig fint!
De kunne ikke se modning, og jeg syntes jo ikke det virket som rier heller da.
De konkluderte med ligamentsmerter grunnet belastning, men at ligamentsmerter kunne være SÅ vondt, det visste jeg ikke.

Heldigvis gikk alt greit, og jeg var tilbake til start klokken 2 på natten. Men det var ekkelt mens det stod på, og smertene fortsatte et par dager før de gav seg.
 
Jeg fikk plutselig hoven for her i overigår, etter å ha vært på jobb 8timer stående i butikk.. Ante fred og ingen fare da jeg kom hjem til svigers (1 1/2t kjøring) og satt i telefonen omtrent 1 time etter det også, også plutselig.. kjente det prikket i den ene foten og så at den var hoven, det gjorde vondt i leggen også, litt vokse smerte liknende.

Valgte å sove på det og se om det ga seg, noe det heldigvis gjorde. Men jeg bekymret meg en stund for blodpropp siden deg kun gjaldt ett ben, og sjekket mulighetene for å finne nærmeste legekontor... Men som sagt, det ga seg og nå tenker jeg å sjekke det opp på kontroll på mandag...
Hvordan går det med foten?
 
Det ble en ekkel opplevelse tidligere i uka...

Var i basseng med lillegutt på formiddagen, koste oss skikkelig i oppvarmet vann på 34 grader (veldig behagelig med andre ord). Vi lekte i vannet i ca 45 minutter før vi gikk opp (så ikke veldig lenge i bassenget), dusjet og kledde på oss igjen.

Så ca en times tid etterpå fikk jeg voldsomme smerter i nederste del av magen, sånn at jeg ikke klarte å gå oppreist.

Ventet noen timer for å se hvordan det utartet seg, er jo på ferie og er et stykke til nærmeste fødeavdeling som er sommeråpent.
Men det ble ikke bedre utover ettermiddagen, jeg fortsatte å måtte gå krokbøyd, eller ligge i fosterstilling.
Så jeg ringte føden, og det ble ambulansetur på meg... Er på ferie på ei øy, så det var først ambulansebåt også siste timen med reising i vanlig ambulansebil.
Kom inn på føden 2 timer etter jeg hadde ringt dem (tar jo litt tid å organisere og reise).
Leverte urinprøve, som var helt fin, blodtrykket var litt forhøyet overtrykk, men egentlig som forventet pga smertene. Jeg plasserte magesmertene på en 7'er på skalaen.

Måtte vente litt på sjekk siden det var ganske travelt på avdelingen, og 3 i aktiv fødsel da jeg kom dit, men bare 1 gynekolog på vakt.

Ble gjort en ultralyd både innvendig og utvendig, og lillegutt hadde det heldigvis veldig fint!
De kunne ikke se modning, og jeg syntes jo ikke det virket som rier heller da.
De konkluderte med ligamentsmerter grunnet belastning, men at ligamentsmerter kunne være SÅ vondt, det visste jeg ikke.

Heldigvis gikk alt greit, og jeg var tilbake til start klokken 2 på natten. Men det var ekkelt mens det stod på, og smertene fortsatte et par dager før de gav seg.

Huffda! Kjedelig å bli skremt på den måten.. Går det bra med deg nå? Er dere fortsatt på ferie?
 
Vi har overtatt kjellerleiligheten selv nå i helga. Mannen har gledet seg veldig til det! Så nå har vi plutselig hele huset selv. Vi har jo leid ut siden vi kjøpte huset for snart 3 år siden, så det er fortsatt litt uvant.

Veldig greit å slippe å tenke over om lillegutt tramper eller bråker litt om morgenen. Også har vi jo da plutselig to større bad, to stuer og to kjøkken :) Blir jo veldig greit når vi skal ha større bursdager og feire jul her. Kan jeg bruke kjøkken og stekeovn nede også :D

Mannen var kjapp og fikk satt inn ny TV, anlegg, møbler og belysning i helgen, så det meste er allerede på stell :)
Skal også få satt inn varmepumpe der nede, så slipper vi å bruke varmekablene så mye, sånn i tillegg til bedre temperatur generelt :)
 
Flere som har begynt å bli litt slapp/trøtt i formen?
Jeg har de siste to dagene hatt sandpapir følelse i øynene.
Jeg tar ekstra jern annehver dag + vanlig multivitaminer hver dag (med jern i).
24+3 i dag
Har hatt fri i 5 dager nå, og kjenner meg likevel helt skutt. Men nå er vi hos svigers, da, med ni stykker i huset, så det skulle vel bare mangle :smiley-ashamed004

Kjenner jeg gleder meg til å komme hjem til faste rutiner...
 
Er egentlig ikke trøtt og har god energi, sover også godt, men bekkenet er skikkelig vondt og det er veldig frustrerende når jeg ellers føler meg så fin :(
 
Huffda! Kjedelig å bli skremt på den måten.. Går det bra med deg nå? Er dere fortsatt på ferie?

Opplevde faktisk noe lignende selv etter å ha vært i varmt svømmebasseng, vi var der nesten 2 timer. For da vi var ferdige og skulle gå tilbake til bilen kjentes det ut som om alt av muskler og pigmenter var så slappe at livmora sank helt til bunns i bekkenet og jeg klarte såvidt å gå tilbake til bilen. LITT krise siden jeg var på jobb :smiley-ashamed004 men heldigvis så strammet alt seg opp ila kort tid og jeg har ikke merket det samme igjen etterpå...
 
Back
Topp