Skravletråd

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Jeg finner ikke igjen skravletråden på åpent, så jeg lager en ny her :)
 
Last edited:
I dag var det visst morgen og fullt rabalder inne på gutterommet kl. 05 i dagmorges.. kjente det var tungt å stå opp da i dag altså!

Heldigvis hadde jeg avtale å møte ei god venninne sammen med 2-åringen min og vi skulle gå en liten tur. Lillegull koste seg med å mate ender og se på måker :) Greit å komme seg litt ut på tur!

Nå var det godt med en liten pause mens godgutten sover en liten dupp :)
 
Hehe, vi har det motsatte problemet med søvn her. Barna er skikkelige syvsovere i ferien, i dag våknet de ikke før 9.30.. Deilig for oss å få sove litt, men det betyr jo også at vi ikke får noe særlig tid slev på kvelden. Det tar lang tid å legge barna nå som det er lyst og varmt ute.
Til neste uke skal vi stå opp halv sju for å rekke et tog til Kristiansand. Blir spennende å se hvordan det går. :bored:
 
Hehe, vi har det motsatte problemet med søvn her. Barna er skikkelige syvsovere i ferien, i dag våknet de ikke før 9.30.. Deilig for oss å få sove litt, men det betyr jo også at vi ikke får noe særlig tid slev på kvelden. Det tar lang tid å legge barna nå som det er lyst og varmt ute.
Til neste uke skal vi stå opp halv sju for å rekke et tog til Kristiansand. Blir spennende å se hvordan det går. :bored:

Jøss! :) hvor gamle er de?
Tar som regel en times tid før han sovner for tiden, så sovner ikke før ca kl. 20, av og til senere... :/
 
I dag startet dagen med en skrubb og selvbruningskrem, det skal sykt mye til før jeg blir brun så jeg må rett og slett jukse for at det skal bli bra før sommeren er over :p
Vi sov leeenge i dag, det fortjente vi!
Skal grille igjen i kveld, vi gjorde det igår også, så mannen og kompisen vår koser seg med gode drikkevarer mens vi har funnet alkoholfritt sprudlevann til meg :Heartred
 
Lillegutt overnattet hos foreldrene mine i natt, så da kunne vi sove lenge :) Sov helt til kl. 9! Haha, det føltes veldig lenge, iom at vi er vant med morgen kl. 05 eller 05.30 for tiden :O :p
Mannen har fått renset den nye (brukte) sofaen vår, også fikk jeg gått meg en god tur i går kveld :)

Fant ut at vi måtte ha ny sofa, men da kjøpte vi heller en brukt en som har vært veldig dyr. Gidder ikke kjøpe en ny sofa til 20 000+ når vi har småbarn i hus :p
 
Jøss! :) hvor gamle er de?
Tar som regel en times tid før han sovner for tiden, så sovner ikke før ca kl. 20, av og til senere... :/
De er 3 og nesten 6. Er ofte et lite helvete å legge dem, men da sover de ihvertfall lenge før de våkner igjen.
Eldste min kan fort bruke to timer på å legge seg, men nå er hun ihvertfall så stor at hun ligger selv i senga og hører på lydbok.
 
De er 3 og nesten 6. Er ofte et lite helvete å legge dem, men da sover de ihvertfall lenge før de våkner igjen.
Eldste min kan fort bruke to timer på å legge seg, men nå er hun ihvertfall så stor at hun ligger selv i senga og hører på lydbok.

Unnskyld men nå måtte jeg nesten le litt :p men det var bare et litt treffende ordvalg.. haha :D legging er ikke alltid så lett nei :p Legging har vært et kapittel for seg stort sett hele tiden her.. nå er han jo straks 3, og legginga går mer problemfritt i form av mindre klaging nå, men jeg må jo ligge inne hos ham i en time og vel det :p så er ikke sjelden jeg holder på å sovne selv..

Herlig at de sover når de først sover da :) her er det litt bingo hvordan det blir.. i lengre perioder har han sovet hele natta, men sporadisk våkner han til alt fra kl. 01 til 03-04 ca, og vi må inn til ham. Derfor har mannen i lengre perioder bare sovet inne hos ham, for å slippe å stå opp midt på natta. :p Har forsøkt flere ganger å ta lillegutt inn i vår seng når han våkner midt på natta og er urolig, men det blir bare tull og timevis med turning og ingen soving :p
 
Idag som hver dag er jeg først oppe. Både 2 og 4 åringen sover, også ungdommene, mannen og feriegjestene. Er blitt ufrivillig A-menneske dette svangerskapet, men deilig med litt alenetid på morgenen, spesielt nå når huset er fult med folk. Vi er 10 stykk her med stort og smått :D
 
Idag som hver dag er jeg først oppe. Både 2 og 4 åringen sover, også ungdommene, mannen og feriegjestene. Er blitt ufrivillig A-menneske dette svangerskapet, men deilig med litt alenetid på morgenen, spesielt nå når huset er fult med folk. Vi er 10 stykk her med stort og smått :D

Hørtes både koselig og litt travelt ut :) Mest koselig da håper jeg! :) <3 er det venner eller familie på besøk?
 
Hørtes både koselig og litt travelt ut :) Mest koselig da håper jeg! :) <3 er det venner eller familie på besøk?
Bare veldig koselig :) Vi er 6 stykk som bor her til vanlig så ikke så veldig mange ekstra. Er eldste datter min med datteren sin (jada, jeg er bestemor) og pappaen min med samboer som et her :)
 
Bare veldig koselig :) Vi er 6 stykk som bor her til vanlig så ikke så veldig mange ekstra. Er eldste datter min med datteren sin (jada, jeg er bestemor) og pappaen min med samboer som et her :)
Så tøft! Så du får barn som er yngre en det som blir tante eller onkelbarna? Det er ganske sjeldent!
 
Så tøft! Så du får barn som er yngre en det som blir tante eller onkelbarna? Det er ganske sjeldent!

Ja det er ganske rart at lille i magen er tante eller onkel før h*n blir født. Men sånn kan skje når to generasjoner er tidlig ute. Jeg var 17 da jeg ble gravid og min datter var 16. Så jeg var 34 da jeg ble bestemor. ("Rekorden" i Norge er 33 år)
Skal sies at dette var ikke en planlagt baby, og vi var helt sikker på at vi var ferdig da vi ble besteforeldre. Så dette var et skikkelig heldig uhell. Var redd folk kom til å syns vi var idiotiske og mye snakk, og den jeg gruet meg mest til å fortelle det til vår min datter. Men alle har tatt det veldig fint og skjønner at vi valgte beholde. Og jeg er jo ikke en gammel dame akkurat. Men en voksen dame :D
 
Ja det er ganske rart at lille i magen er tante eller onkel før h*n blir født. Men sånn kan skje når to generasjoner er tidlig ute. Jeg var 17 da jeg ble gravid og min datter var 16. Så jeg var 34 da jeg ble bestemor. ("Rekorden" i Norge er 33 år)
Skal sies at dette var ikke en planlagt baby, og vi var helt sikker på at vi var ferdig da vi ble besteforeldre. Så dette var et skikkelig heldig uhell. Var redd folk kom til å syns vi var idiotiske og mye snakk, og den jeg gruet meg mest til å fortelle det til vår min datter. Men alle har tatt det veldig fint og skjønner at vi valgte beholde. Og jeg er jo ikke en gammel dame akkurat. Men en voksen dame :D
Ja, å bli bestemor når du er 34 er da ingen alder, fortsatt innafor å få barn i fler år etter det! Men skjønner at du gruet deg mest til at datra skulle fått vite det. Hadde jeg og kvidd meg for.
 
I dag gikk det ei kule varmt i hodet mitt, satt i solsteika og koste meg, mens jeg jobbet med belegningsstein. Skulle "bare" gjøre meg ferdig, og mens jeg jobbet med de siste steinene så falt jeg mer og mer for fristelsen for å dusje i hageslangen på baksiden av huset. Skal sies at vi er hos svigers på ferie, så jeg fortet meg å dusje mens sambo oppholdt svigers inne.
Var ikke mer enn ferdig med å tørke meg før svigermor kommer "løpende" ut for å sjekke om jeg faktisk dusjet :p hun virket lettere sjokkert, mens jeg følte meg frisk og god, og nedkjølt :D
 
I dag gikk det ei kule varmt i hodet mitt, satt i solsteika og koste meg, mens jeg jobbet med belegningsstein. Skulle "bare" gjøre meg ferdig, og mens jeg jobbet med de siste steinene så falt jeg mer og mer for fristelsen for å dusje i hageslangen på baksiden av huset. Skal sies at vi er hos svigers på ferie, så jeg fortet meg å dusje mens sambo oppholdt svigers inne.
Var ikke mer enn ferdig med å tørke meg før svigermor kommer "løpende" ut for å sjekke om jeg faktisk dusjet :p hun virket lettere sjokkert, mens jeg følte meg frisk og god, og nedkjølt :D
Men i all verden, Hvorfor skal du ikke kunne dusje deg i hageslangen i det været her? Ikke godt for hverken deg eller fosteret og være overopphetet?
 
Ja det er ganske rart at lille i magen er tante eller onkel før h*n blir født. Men sånn kan skje når to generasjoner er tidlig ute. Jeg var 17 da jeg ble gravid og min datter var 16. Så jeg var 34 da jeg ble bestemor. ("Rekorden" i Norge er 33 år)
Skal sies at dette var ikke en planlagt baby, og vi var helt sikker på at vi var ferdig da vi ble besteforeldre. Så dette var et skikkelig heldig uhell. Var redd folk kom til å syns vi var idiotiske og mye snakk, og den jeg gruet meg mest til å fortelle det til vår min datter. Men alle har tatt det veldig fint og skjønner at vi valgte beholde. Og jeg er jo ikke en gammel dame akkurat. Men en voksen dame :D

Syns det høres utrolig flott ut jeg! Å ha så unge besteforeldre, og å få oppleve så mye av barna og barnebarnas liv :) Er jo litt stilig å ha en tante eller onkel som er yngre enn seg da :)
 
I dag har vi vært med lillegutt på stranda og badet. :) Fantastisk vær, var jo som om vi hadde reist langt sørover. Stor forskjell på 30+ her i dag, og 15 grader som det har vært mye av i det siste.. Vi dro på en fantastisk flott sandstrand som ligger bare 20-30 minutter fra der vi bor; ble litt sånn at jeg lurer på hvorfor i all verden jeg aldri har dratt dit før :p har jo hørt at det er flott der, men har liksom aldri falt meg (eller oss) inn å dra dit.. Må bli flinkere til å finne på ting i nærområdet tror jeg :)
 
Back
Topp