BlodfortynnendeUnngå blodpropp
Huff, ikke kjekt å måtte gå på igjen da [emoji30] Men tross alt så er alle vonde behandlinger bedre enn alternativet fødsel! Prøver å motivere meg med det når ting gjør vondt [emoji28]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
BlodfortynnendeUnngå blodpropp

Samboeren til broren min som ble igangsatt (tabletter mandag og ballong noen dager senere) for en uke siden har fortsatt ikke født. Synes det er helt merksnodig og fascinerende hvor sta disse babyene er; de kommer liksom når de vil, ready or not!
Ja, det verste er at de har måtte være borte fra lille sønnen sin nesten ei uke allerede også! De hadde perm lørdagsnatta bare.Føder jeg ikke de neste ukene, skal jeg tippe jeg sitter i samme situasjon om 16 uker [emoji23]
Stakkars stakkars jente, det er nok en skikkelig tålmodighetsprøve! Ser flere i den kategorien her på avdelingen, og syns bare synd på dem for hvert nye måltid de sitter i matsalen [emoji85]
Tror blæra mi har fått egen vekkerklokke stilt inn på 5:50![]()
Har klart å slumre noen få ganger, men den er ganske sta altså!Åå den er kjip.. Tidligere i svangerskapet var min blære vekkerklokke stilt inn på kl. 04.00[emoji23]
Heldigvis klarte jeg stille den inn på kl. 07.00, men tok meg noen uker[emoji14]
Min ble målt til 54cm ved første måling. Han var født 9 dager etter termin, hadde pusteproblemer og skulle på cpap en liten antibiotikakur. Absolutt giganten på intensiven, og den med mest lyd i. Han ble aldri forsøkt lagt i kuvøse. Lå i den der "barnehandlevogna" fra barsel. Det var en ikke-nyfødt der også med hjertefeil. Han hadde masse hår og var bare groteskt digerLillebroren min havnet jo på nyfødtint da han ikke pustet grunnet at han bæsjet i fostervannet.. Greit nok det, fikk jo god behandling.. MEN majoriteten av babyene var under 40 cm og pittesmå. Der kom han med sine 57 cm og passet ikke i verken senger eller kuvøse..
Min ble målt til 54cm ved første måling. Han var født 9 dager etter termin, hadde pusteproblemer og skulle på cpap en liten antibiotikakur. Absolutt giganten på intensiven, og den med mest lyd i. Han ble aldri forsøkt lagt i kuvøse. Lå i den der "barnehandlevogna" fra barsel. Det var en ikke-nyfødt der også med hjertefeil. Han hadde masse hår og var bare groteskt digerKanskje en måned gammel
![]()
Min hadde bare på alle disse sensorene første døgnet, etter det kunne han bruke vanlige babyklær. Rart hvor fort man vender seg til å se på oksygenmetningsmålingen og pulskurva i stedet for å se på om ungen puster normaltKuvøse trenger de bare til de klarer å regulere temperaturen selv, eller blir for varm inni kuvøsen. De fleste kommer ut i åpen boks når de bikker kiloen eller litt mer.
Det er virkelig på tide at de får opparbeide seg rettigheter på egenhånd. Vet av flere tilfeller hvor far ikke fikk ha fedrepermisjon fordi mor ikke var i stand til å jobbe, hvor helt klart far ville vært i bedre stand til å ta seg av ungen enn hva mor var, så det ville absolutt vært til ungens beste om far kunne vært hjemme med den, og kanskje til og med hjulpet mor med å få hentet seg inn til å bli i stand til å jobbe deltid. En langtidssykemeldt mor er jo ikke nødvendigvis alltid godt egnet til fulltidsansvar for en baby, selv om mange klarer det veldig bra.Håper denne saken etterhvert vil la fedre opparbeide egen rett til foreldrepenger uten å være avhengig av mor. https://www.nrk.no/norge/esa-tar-norge-til-efta-domstolen-for-diskriminering-av-fedre_-1.14038975
Nei, ikke sant. Og at han ikke skal ha en rett på permisjon fordi "noen er allerede hjemme, så da trengs han ikke" er jo ikke helt i tråd med likestillingsargumentene de har brukt i nylige saker.Det er virkelig på tide at de får opparbeide seg rettigheter på egenhånd. Vet av flere tilfeller hvor far ikke fikk ha fedrepermisjon fordi mor ikke var i stand til å jobbe, hvor helt klart far ville vært i bedre stand til å ta seg av ungen enn hva mor var, så det ville absolutt vært til ungens beste om far kunne vært hjemme med den, og kanskje til og med hjulpet mor med å få hentet seg inn til å bli i stand til å jobbe deltid. En langtidssykemeldt mor er jo ikke nødvendigvis alltid godt egnet til fulltidsansvar for en baby, selv om mange klarer det veldig bra.
Jeg overhørte samtalen mellom guttene mine på 9 og 7 da de gikk mot skolen i dag:
Hva blir 2 * 2?
4
Hva blir 4 * 4?
16
Hva blir 16 * 16?
Eh....
16 * 2 da?
32
Sånne samtaler må de gjerne fortsette med7-åringen som svarer. 9-åringen som er lærer.
Jeg er egentlig sykemeldt ut dagen, men har lovet arbeid å komme å dingle med beina i kassa fra ca 17:30-23:10. (Kort vakt heldigvis) Så da får vi se om øvelsene og fysioterapi hjelper på bekkenløsningen. Men kjenner jeg meg selv rett får jeg nok mark i rumpa og gjør litt mer.
Og jordmor i morgen får se hvordan jeg er etter en arbeidsdag.