Skravletråd

hahaha, ikea er jo perfekt på en regnværsdag. Kan forresten anbefale lørdag kveld kl 21, da var det ganske tomt, hahaha.
Var der mye under første svangerskap mot slutten; spiste vel en del middager der og, fordi det var lettvint [emoji14]
Merket da at senere på.kvelden fikk man gjerne større porsjoner [emoji14]

Har dere noen spennende ferieplaner? Åh, taco! Det er det jammen lenge siden vi har hatt i huset. Har dere kanskje taco hver fredag dere? Lurer på om ikke jeg skal høre med mannen om vi også skal ha det, takk for tips. ;)

Skal ikke ut i ferie ennå nei, blir ikke før tidligst august. Er vel mer fordi jeg er litt misunnelig at jeg spurte. ;) :P
Har heller ikke ferie før slutten av juni/starten av august - satser på at det er strålende vær til da :)

Har heller ikke ferie før slutten av juni/starten av august - satser på at det er strålende vær til da :)

Ja, sommeren i Norge er jo nydelig egentlig! Mest når det er finvær så klart, men en liten regnskur gjør ikke oss noe heller. :P Vi bruker som regel å reise til varmere strøk på vinteren, for den kan jo bli lang nok, så deilig å få kortet ned den litt. ;)

Skal dere reise bort noe i ferien? :)

Har dere noen spennende ferieplaner? Åh, taco! Det er det jammen lenge siden vi har hatt i huset. Har dere kanskje taco hver fredag dere? Lurer på om ikke jeg skal høre med mannen om vi også skal ha det, takk for tips. ;)

Skal ikke ut i ferie ennå nei, blir ikke før tidligst august. Er vel mer fordi jeg er litt misunnelig at jeg spurte. ;) :P
Vi har taco jevnlig, men ingen fast tacokveld. Mannen jobbet i går, og da var vi hos mine foreldre. Ungen bestilte taco [emoji4] Det beste med taco er at han spiser flere grønnsaker uten at vi trenger å mase [emoji23]

Våre ferieplaner er unnagjort - Legoland i forrige uke. Sommerferien skal brukes til å rydde plass på "boden" (altså soverom 3, hehe) til lillebror i magen. Også håper vi på fint vær så det kan bli masse bading. Hvis ikke må vi være kreative [emoji6] Har dere ferieplaner?

Var der mye under første svangerskap mot slutten; spiste vel en del middager der og, fordi det var lettvint [emoji14]
Merket da at senere på.kvelden fikk man gjerne større porsjoner [emoji14]
Vi burde også vært på IKEA. Trenger kommode til babyen og noen hyller. Men det er jo "så langt" [emoji23] Hadde jo tatt meg 5min i lunsjen, men helt hjemmefra en helgedag blir det vel heller noe her i nærheten. Det er jo nok møbelbutikker borti gata, så får håpe de har salg, haha. Eller kanskje jysk har noe ok.

God lørdagsmorgen [emoji274]

Her har vi inntatt frokost og jeg får lov til å drikke iskaffe og surfe på mobilrn mens mimi bygger Lego. Det er det eneste han kan sitte stille med i lang tid [emoji16]

Ja, sommeren i Norge er jo nydelig egentlig! Mest når det er finvær så klart, men en liten regnskur gjør ikke oss noe heller. [emoji14] Vi bruker som regel å reise til varmere strøk på vinteren, for den kan jo bli lang nok, så deilig å få kortet ned den litt. ;)

Skal dere reise bort noe i ferien? :)
Ikke dumt å korte ned vinteren, nei. Lang nok som den er!

Nja, blir ikke sånn kjempereise, en langhelg i Berlin og en liten uke hos svigers i Nord. Utover det, mest hjemme - eller skulle vært hjemme, men ventet på å få overlevert nytt hus..

Vi burde også vært på IKEA. Trenger kommode til babyen og noen hyller. Men det er jo "så langt" [emoji23] Hadde jo tatt meg 5min i lunsjen, men helt hjemmefra en helgedag blir det vel heller noe her i nærheten. Det er jo nok møbelbutikker borti gata, så får håpe de har salg, haha. Eller kanskje jysk har noe ok.
Er som med alt annet, man må bare bestemme seg. Skal sies at vi var der ofte - hvis mannen hentet meg på jobb, så måtte vi jo kjøre fordi. Så fikk sett på utvalget, skrev ned hva vi mente vi trengte og så handlet vi en dag det ikke var så mange der :)

God lørdagsmorgen [emoji274]

Her har vi inntatt frokost og jeg får lov til å drikke iskaffe og surfe på mobilrn mens mimi bygger Lego. Det er det eneste han kan sitte stille med i lang tid [emoji16]
Her er frokost inntatt, han har nå funnet seg noen små biler - er jeg heldig vil det være spennende nok i en liten halvtime ;:)

Fått montert babyseng, anbefaler ikke å gjøre det alene! (vanligvis ganske flink med ikea, men i dag spratt tårene både en og to ganger fordi det ble feil og feil.....).
7f53a0c76cc406ef84646531b2c15ca7.jpg

Og båret opp kommoden eg kjøpte på finn i går og plassert ut stæsj i den [emoji4]
b98abe2e114db1c11eb4e5bbda3b8eea.jpg

Gamle kommoden ble satt inn på babyrommet og det eg foreløpig har kjøpt av klær sortert i den [emoji4] mye i 56, en del i 50. Skrev liste over det vi har så langt. Men kor masse klær trenger egentlig en baby? har sikkert nok å starte med iallefall, regner med å få noe smått etterhvert som det nærmer seg også.

Fått montert babyseng, anbefaler ikke å gjøre det alene! (vanligvis ganske flink med ikea, men i dag spratt tårene både en og to ganger fordi det ble feil og feil.....).

Og båret opp kommoden eg kjøpte på finn i går og plassert ut stæsj i den [emoji4]

Gamle kommoden ble satt inn på babyrommet og det eg foreløpig har kjøpt av klær sortert i den [emoji4] mye i 56, en del i 50. Skrev liste over det vi har så langt. Men kor masse klær trenger egentlig en baby? har sikkert nok å starte med iallefall, regner med å få noe smått etterhvert som det nærmer seg også.

tjah. Finnes en liste hvor jeg mener de anslår ca 4-6 eller 6-8 av div. ting i forskjellig størrelse. Hvis du får gulpebaby eller baby som driter ut av bleia, så trenger du mer skift enn hvis du har en baby som ikke gjør noen av delene. Da trenger man langt mindre :)

Det kan sikkert være varierende på kvaliteten, men jeg har vært misfornøyd med flere ting jeg har kjøpt på jysk, og har iaff sagt til megselv, aldri mer seksjon/kommode derfra.

Så flink du har vært i dag [emoji4]

Vi hadde for mye sist. Spesielt sånne "søte" klær vi brukte lite. Selv med gulpebaby. Fikk enormt i gave. Hadde bare litt før han kom, men tante og mormor gikk amok da vi var på sykehuset og så vi trengte 50. +at vi hadde fått masse fra før av mange.

Back
Topp