Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan man kjenne livmoren hvis man klemmer nederst på magen? Jeg er 7+0 i dag. Synes det kjennes litt hardt ut opp til ca 4 fingerbredder over symfysen, men litt usikker på om det alltid er sånn, bare at jeg aldri har kjent så nøye etter før..?![]()
![]()
Tjaaa
Nå må du også huske at hun står sidelengs på bildet da.. Ser ut som om livmoren starter i låret der :')Hmm.. rett høyde da ser det ut til, men er vel litt individuelt akkurat hvordan livmoren plasserer seg?Umulig å vite så jeg får vel bare prøve ikke å kjenne så mye etter
![]()
Nå må du også huske at hun står sidelengs på bildet da.. Ser ut som om livmoren starter i låret der :')
Men ja. Er sikkert den du kjenner![]()
Ja, vet.. tenkte mest på hvor høyt opp den gårSynes magen har blitt så oppsvulmet de siste dagene. Ser ut som en liten kul der. Det er jo ekstremt tidlig, men det har blitt sånn siste uka.. Må gå å holde inn magen for at det ikke skal synes under klær det ikke var noe problem å bruke for en uke siden. Er det normalt?
Har aldri vært gravid før, så mye nytt som skjer, og jeg aner ikke hva som er normalt og ikke
![]()
Man blir gjerne oppblåst under graviditet. Jeg ble det tidlig første sv.skap.. Denne gang har jeg mer enn "bare en kul". Ser supergravid ut på kveldene....
Er vel diverse grunner [emoji14]Ok, jeg følte meg veldig oppblåst de første to ukene etter positiv test, men det har avtatt. Nå føler jeg meg mer oppsvulmet. Ser tydelig forskjell på morgen og kveld jeg også. På kvelden ser jeg mer gravid ut enn om morgenen. Mulig det er kroppen som forbereder at noe snart skal vokse for alt jeg vet. Bare litt stress at det begynner å synes så tidlige. Har jo ikke tenkt til å si noe på jobb før rundt uke 12 hadde jeg tenktDet er 5 uker til... hmm... kan bli vrient
![]()
Jeg kommer til å se høygravid ut i uke 18 om det fortsetter slik.. jeg forstår deg godt! Har heller ikke lyst å si noe på jobb før uke 12. Men må vel si noe i uke 10 etter ferien. Da syns det sikkert mye bedre også.. I forrige svangerskap så jeg fødeklar ut i uke 30.. Folk trodde jeg skulle få tvillinger. Det må være fordi ryggen min er så svai nederst.Ok, jeg følte meg veldig oppblåst de første to ukene etter positiv test, men det har avtatt. Nå føler jeg meg mer oppsvulmet. Ser tydelig forskjell på morgen og kveld jeg også. På kvelden ser jeg mer gravid ut enn om morgenen. Mulig det er kroppen som forbereder at noe snart skal vokse for alt jeg vet. Bare litt stress at det begynner å synes så tidlige. Har jo ikke tenkt til å si noe på jobb før rundt uke 12 hadde jeg tenktDet er 5 uker til... hmm... kan bli vrient
![]()
Jeg kommer til å se høygravid ut i uke 18 om det fortsetter slik.. jeg forstår deg godt! Har heller ikke lyst å si noe på jobb før uke 12. Men må vel si noe i uke 10 etter ferien. Da syns det sikkert mye bedre også.. I forrige svangerskap så jeg fødeklar ut i uke 30.. Folk trodde jeg skulle få tvillinger. Det må være fordi ryggen min er så svai nederst.
De sier vanligvis at livmoren ikke kommer opp over symfyse-høyde enda så tidlig, men hvem vetOk, jeg følte meg veldig oppblåst de første to ukene etter positiv test, men det har avtatt. Nå føler jeg meg mer oppsvulmet. Ser tydelig forskjell på morgen og kveld jeg også. På kvelden ser jeg mer gravid ut enn om morgenen. Mulig det er kroppen som forbereder at noe snart skal vokse for alt jeg vet. Bare litt stress at det begynner å synes så tidlige. Har jo ikke tenkt til å si noe på jobb før rundt uke 12 hadde jeg tenktDet er 5 uker til... hmm... kan bli vrient
![]()
Husker sist gang fikk mange sjokk da jeg sa det enda var nesten 3 mnd til termin. Så visstnok fødeklar ut lenge før.Jeg kommer til å se høygravid ut i uke 18 om det fortsetter slik.. jeg forstår deg godt! Har heller ikke lyst å si noe på jobb før uke 12. Men må vel si noe i uke 10 etter ferien. Da syns det sikkert mye bedre også.. I forrige svangerskap så jeg fødeklar ut i uke 30.. Folk trodde jeg skulle få tvillinger. Det må være fordi ryggen min er så svai nederst.
Hihi husker første uka vår. Den varte eeeevigheter. [emoji14] føler enda jeg har visst om den i mnd.vis men er bare 6+4 [emoji14]Hei3+6 idag og føles ut som jeg har vært gravid i ukesvis allerede selv om jeg bare har visst om det i 3 dager. håper tiden går fort nå som jula kommer.
Første milepæl er julaften, da skal vi fortelle det til familien min![]()
Neste blir 6 uker, etter det blir det å se hvor lenge jeg klarer å holde meg før jeg bestiller TUL.
Pepperkake + pepsi max = dårlig kombo ...
Fikk en stygg bismak av det sammen [emoji14]Åååå, det hørtes godt ut![]()
Nesten ikke symptomer jeg heller.. men er 8+0 i morgen, og så liv forrige uke - så tror det går bra likevel. Heeelt normalt med lite symptomer. Selv om det hadde vært greit med et lite "tegn". [emoji14]Jeg syns jeg har så lite symptomer, og det bekymrer meg mer enn jeg likerPrøver å nyte at jeg er heldig, for noe annet er jo egentlig bare tullete... men det er ikke lett!!