Skravletråd

Jeg har fått et problem...

Den gang jeg startet hadde jeg ikke noe dårlig selvbilde på grunn av overvekten, hadde egentlig innfunnet meg med at slik er det, og var glad og fornøyd med livet som det var.
Når jeg seg med selv i speilet nå klarer jeg ikke å se det jeg har klart å gå ned.
Det ser bare en veldig overvektig dame, og spesielt magen er ille :(

Selvfølgelig er det litt bra, det gir motivasjon til å fortsette, men kunne godt tenke å også se jeg har vært flink...

Er det tankene dine som gjør at du ikke ser noe forandring?

Du som har gått ned så mye, så vil det jo vises både på kroppen og på klærne.

Er det tankene dine som gjør at du ikke ser noe forandring?

Du som har gått ned så mye, så vil det jo vises både på kroppen og på klærne.
Tror jeg også på en måte ikke tillater meg selv å se det, er så redd for at dersom jeg ser det for godt nå vil jeg ikke klare motivasjonen til innspurten - for det er der jeg er.
Og så ha jeg blitt for fokusert på denne magen jeg på forhånd viste ikke ville bli bra.

Merker det veldig godt på både formen og klærne.
Tror det ligger en eller annen psykologisk sperre der, men tror den vil forsvinne når jeg nærmer meg målet, har fremdeles en 14 kg igjen, og 14 kg høres fremdeles mye ut.
Det er litt under 1,5 vaskebøtter det...

Tror jeg også på en måte ikke tillater meg selv å se det, er så redd for at dersom jeg ser det for godt nå vil jeg ikke klare motivasjonen til innspurten - for det er der jeg er.
Og så ha jeg blitt for fokusert på denne magen jeg på forhånd viste ikke ville bli bra.

Tror det ligger en eller annen psykologisk sperre der, men tror den vil forsvinne når jeg nærmer meg målet, har fremdeles en 14 kg igjen, og 14 kg høres fremdeles mye ut.

Kan det hende du gjør det litt mer negativt enn det er? Tror du at motivasjonen vil stoppe opp om du tillater deg å se det fra en annen vinkel? Du har jo gjort en kjempe jobb for å komme dit du er. Hvis du snur det rundt, at du ser det positive, og det gir deg nok en motivasjonsboost. Men jeg skjønner absolutt hva du mener.

Travel og sosial helg. Ganske flink med maten og mye aktivitet pluss 6 km på naboens mølle søndag kveld (litt løp og endel rask gange i bra motbakke).

Du har jo vært så utrolig flink og endringene i kroppen din må jo være gedigne enda du ikke alltid føler det.
Skjønner litt av hva du mener for kjenner også selv at jo mer jeg går ned, jo mer kritisk blir jeg til kroppen min. Er litt sånn nå at jeg kan "tillate" meg å kjenne/se etter i forhold til før slankingen for da ville det vært for tøft ta "elendigheten" innover seg.
Men prøv å fokusere på ALT du har fått til og tenk litt en dag til av gangen og ikke så mye på det endelige målet.
Og begynn med styrketrening - det kjenner gir meg selvtillit da jeg merker at det hjelper på å stramme inn/opp litt.

Last edited:
Du har jo vært så utrolig flink og endringene i kroppen din må jo være gedigne enda du ikke alltid føler det.
Skjønner litt av hva du mener for kjenner også selv at jo mer jeg går ned, jo mer kritisk blir jeg til kroppen min. Er litt sånn nå at jeg kan "tillate" meg å kjenne/se etter i forhold til før slankingen for da ville det vært for tøft ta "elendigheten" innover seg.
Men prøv å fokusere på ALT du har fått til og tenk litt en dag til av gangen og ikke så mye på det endelige målet.
Og begynn med styrketrening - det kjenner gir meg selvtillit da jeg merker at det hjelper på å stramme inn/opp litt.
Skal begynne med styrke, men er ikke helt motivert for det enda.

Blir den sedvanlige mandagstimen "min" i kveld.
Allerede på over 16.000 skritt så blir en bra dag!!!!

Back
Topp