Skravletråd

Nei, det går nok litt saktere etter hvert. Jeg er på 94,9 nå.
Ca 2 kg mindre enn meg det, så ikke så mye.
Men er ikke du ganske høy, rundt 1,75?

Er det plass til fleire her? Har ein liten tass på sju veker og har 18 svangerskapskilo (og minst 10 førsvangerskapskilo) som må vekk.

Er konstant sulten og har enorm sjokoladecraving no når eg ammar, så det ser ikkje ut til at noko går av seg sjølv, uansett om snop berre er lov om lørdagen.

Er ikkje særlig motivert, men eg MÅ... Føler meg absolutt ikkje komfortabel i kroppen min no om dagen.

Er det plass til fleire her? Har ein liten tass på sju veker og har 18 svangerskapskilo (og minst 10 førsvangerskapskilo) som må vekk.

Er konstant sulten og har enorm sjokoladecraving no når eg ammar, så det ser ikkje ut til at noko går av seg sjølv, uansett om snop berre er lov om lørdagen.

Er ikkje særlig motivert, men eg MÅ... Føler meg absolutt ikkje komfortabel i kroppen min no om dagen.
Selvfølgelig har vi plass til flere her. God motivasjon når vi er sammen om det:)
Kjenner til det med amminga. Det tok lang tid her også, før jeg bare måtte si at nok er nok. Nå er jeg i gang og motivasjonen på topp :)

Velkommen:)
For meg hjelper ett glass kald melk med Oboy, når jeg er sugen på sjoko. Kanskje det kan hjelpe deg innimellom også:)

Velkommen skal du være:) dette klarer du. Spis frukt som ammesnacks:)

Velkommen skal du være:) dette klarer du. Spis frukt som ammesnacks:)
Velkommen:)
For meg hjelper ett glass kald melk med Oboy, når jeg er sugen på sjoko. Kanskje det kan hjelpe deg innimellom også:)
Selvfølgelig har vi plass til flere her. God motivasjon når vi er sammen om det:)
Kjenner til det med amminga. Det tok lang tid her også, før jeg bare måtte si at nok er nok. Nå er jeg i gang og motivasjonen på topp :)
Takk for fin velkomst!

Eg klarar å stå imot sjokoladen søndag - fredag (har avtale med mannen), lørdag er det lov. Blir ofte ikkje så veldig mykje.

Men eg er ikkje flink til sunn snacks i kvardagen sjølv om eg ikkje et sjokolade. Blir gjerne kjeks eller kake - og det er jo like ille... Og eg er sulten, sulten, sulten så eg et for store porsjonar og tar gjerne pizza til kvelds liksom. Viss eg klarar å begrense meg i kvardagen er nok mykje gjort. Frukt og grønnsaker er jo godt! Må berre bestemme meg for å ete det.

...og no som eg har gitt lyd frå meg her så er eg pukka nødt til å begynne! (...på søndag...)

Takk for fin velkomst!

Eg klarar å stå imot sjokoladen søndag - fredag (har avtale med mannen), lørdag er det lov. Blir ofte ikkje så veldig mykje.

Men eg er ikkje flink til sunn snacks i kvardagen sjølv om eg ikkje et sjokolade. Blir gjerne kjeks eller kake - og det er jo like ille... Og eg er sulten, sulten, sulten så eg et for store porsjonar og tar gjerne pizza til kvelds liksom. Viss eg klarar å begrense meg i kvardagen er nok mykje gjort. Frukt og grønnsaker er jo godt! Må berre bestemme meg for å ete det.

...og no som eg har gitt lyd frå meg her så er eg pukka nødt til å begynne! (...på søndag...)
Greit å ha lørdagen å forberede seg på:) hvis man spiser sunt og godt gjennom dagen har man ikke nødvendigvis lyst på snacks. (Dog er jeg ikke flink på det selv, men kan teorien veldig godt :P )

Velkommen! Jeg ammer og, og er av de uheldige der det ikke er slankende i det hele tatt. Man skal jo ikke slanke seg heller mens man ammer, men legge om kostholdet til noe sunnere må jo være lov. Vi får motivere hverandre!

Så flinke dere har vært! :D
Jeg har hatt en skikkelig dårlig uke, både kosthold- og treningsmessig, så jeg er storfornøyd med å ha gått ned 100gram. :p hadde trodd jeg hadde gått opp, så veldig glad! Nå venter det en helg med navnefest for minste, og antagelig mye kakerester etc... Skrekk og gru.
Grattis med nedgang:D det er bra!

Så, har et tonn med husarbeid som skal gjøres. hvis jeg tar ett spensthopp per bretta plagg og lunges når jeg støvsuger kan jeg kalle det treningsøkt da?

Plutselig løsner det. :) trener du styrke ? Muskler veier mer enn fett vet du. Kan være bedre å måle i cm enn kg:)
Har ikke fått trent så masse i det siste. Har slitt så masse med migrene. Så har heller gått fjellturer. Men normalt trener jeg styrke ja. Men fjellturer er bedre enn ingenting :)

Greit å ha lørdagen å forberede seg på:) hvis man spiser sunt og godt gjennom dagen har man ikke nødvendigvis lyst på snacks. (Dog er jeg ikke flink på det selv, men kan teorien veldig godt :P )
Haha! Ja, sånn har det vore her, men no etter fødsel er eg så desperat at eg omtrent går og teller timar og minutt til lørdag... Får heller prøve å stramme inn resten av veka, det er nok å ta av då og!

Velkommen! Jeg ammer og, og er av de uheldige der det ikke er slankende i det hele tatt. Man skal jo ikke slanke seg heller mens man ammer, men legge om kostholdet til noe sunnere må jo være lov. Vi får motivere hverandre!

Takk for det! Med dei to første ungane gjekk eg berre OPP i ammeperioden og var tyngre eit år etter fødsel enn som høggravid, det nektar eg å oppleve igjen!

Når "alle andre" går ned alt etter svangerskapet utan å gjere noko for det, kan det umulig vere verre for amminga/babyen at vi går ned og - sjølv om vi må jobbe for det, tenker eg.

Back
Topp