Skravletråd :)

11147177_10153182882420861_5903865331611209466_n.jpg

Altfor mye syne sjeg, i ffølge andre 3.klassinger så har de dobbelt så mye her.

Jeg har skjønt at dette med lekser er veldig forskjellig fra skole til skole. Her gjør frøkna alle leksene på mandag og da er de gjort på kort tid. Hun må lese og øve på diktat/gloser hele uka uansett da. Så her har de ikke mye syntes jeg..

Men har du tatt det opp med lærer/ andre foreldre om hva de mener? Det blir jo feil om de har så mye lekser at man må bruke helgene og på å bli ferdig.

Jeg har skjønt at dette med lekser er veldig forskjellig fra skole til skole. Her gjør frøkna alle leksene på mandag og da er de gjort på kort tid. Hun må lese og øve på diktat/gloser hele uka uansett da. Så her har de ikke mye syntes jeg..

Men har du tatt det opp med lærer/ andre foreldre om hva de mener? Det blir jo feil om de har så mye lekser at man må bruke helgene og på å bli ferdig.
Å jada, tatt det opp flere ganger ;)
Her har de egentlig med bøker mandag, tirsdag , onsdag og tordag

Oki, synd det skal være så masse da det skal være gøy å lære ikke ta fra barna motet...
Noe av et skal ggjres på skolen også , men ikke alltid de får gjøre oppgaver der.Dette er denne periodesn plan:
Engelsk:
øv på setninger/uttrykk
gloser, lærer skirver opp de som skal læres
les side...
opgaveark

Norsk:
1-2 ark i heftet ( varier veldig hvo rmange ark de har , denne uken var det 1)
Leseforståelse: Les og svar på 2 sier
Stavskrift: alt fra 3 -6 sider
Språkbok: 5 oppgaver og 5 sider de skal lese

Matte: Der er det mest:
Trs: 4 sider med oppgaver
Hefte: 15 ark med oppgaver
Mattemagisk: Har ikke den foran her, men bruker være 6-7 sider

Noe av et skal ggjres på skolen også , men ikke alltid de får gjøre oppgaver der.Dette er denne periodesn plan:
Engelsk:
øv på setninger/uttrykk
gloser, lærer skirver opp de som skal læres
les side...
opgaveark

Norsk:
1-2 ark i heftet ( varier veldig hvo rmange ark de har , denne uken var det 1)
Leseforståelse: Les og svar på 2 sier
Stavskrift: alt fra 3 -6 sider
Språkbok: 5 oppgaver og 5 sider de skal lese

Matte: Der er det mest:
Trs: 4 sider med oppgaver
Hefte: 15 ark med oppgaver
Mattemagisk: Har ikke den foran her, men bruker være 6-7 sider

Ja det var mye :O sist uke hadde de: lese 5 sider i lesebok, 2 dager med leseuniversbok, 5 oppgaver i Norsk boka, 2 sider i matte, 1 oppgaveark i engelsk og diktat + gloseprøve. De har norsk hver dag men aldri matte og engelsk oppgaver samme dag.

God ettermiddag:)
Stille her i dag?
Ligger på sofaen etter en tur rundt omkring og lurer på hva jeg skal lage til middag i dag...noen forslag? :)
Sliiiten:p

Back
Topp