Har en liten sak her... Jeg og ei venninne har lenge snakket om jentekroppen til syden. Nå har hun hatt en ganske slitsom vinter med jobb, to små barn og mye sykdom i vinter. Jeg sendte ei oppmuntrende melding til henne, hvor jeg skrev at nå fortjente hun en jentetur. I mitt hode tenkte jeg jo en weekend på spahotell eller på hytta, men nå har hun sendt meg masse linker til hoteller i Tyrkia og med hvilken uke det passer for henne å dra. Vi er ikke sånn kjempekjentmed hverandre egentlig, vi er naboer og fant tonen umiddelbart for ca et halvt år siden. Jeg vil jo gjerne dra på tur og gjerne til syden, men nå har jo jeg nettopp funnet ut at jeg er gravid og har ikke lyst til å fortelle dette til henne riktig enda. Kjenner meg ikke komfortabel til å reise langt avgårde nå før det er litt mer sikkert. Og så er det jo det med formen da... Kvalm og uvel på ettermiddag, dette kan jo utvikle seg til å bli ganske så utrivelig.
Hvordan skal jeg få henne bort fra sydenturen og over på en litt mer nærliggende tur uten at hun blir lei seg?