Skravletråd :)

God kveld jenter!
Hatt en fin dag?

Hvordan lager du pølsegratengen?

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Lager hvit saus først da, med h melk. Så koker jeg ferdig makaronien. Lar den hvite sausen kjøle seg ned før jeg har oppi ett par egg og rører rundt. Har da skjært opp en del pølsebiter. Går lett en sånn pakke med ti oppi.
Rører makaronien inn først også pølsebitene etterpå.
Jeg er vant med smuler oppå toppen, men mannen liker best med ost på toppen.

Gratineres i nærmere en time på 200 grader. Har da potet, gulrot og smelta smør i tillegg :)

Lager hvit saus først da, med h melk. Så koker jeg ferdig makaronien. Lar den hvite sausen kjøle seg ned før jeg har oppi ett par egg og rører rundt. Har da skjært opp en del pølsebiter. Går lett en sånn pakke med ti oppi.
Rører makaronien inn først også pølsebitene etterpå.
Jeg er vant med smuler oppå toppen, men mannen liker best med ost på toppen.

Gratineres i nærmere en time på 200 grader. Har da potet, gulrot og smelta smør i tillegg :)
Høres godt ut!
Jeg har en variant hvor jeg bruker enten makaroni eller potet og pølser. Lager saus av tomatpurre, fløte, to egg, salt, pepper og hakket purre eller gressløk. Blander det i et dl mål så det ca blir 5-6 dl,.. Putter også litt raspet ost i sausen og på toppen. Bruker en sånn 5 pk med kjøttpølse uten skinn og ca like mye potet/makaroni. Ved siden av blir det hvitløksbaguetter og salat.

♡Jente 05.07.2013♡

Sitter bare på mobilen... Og jeg sov fra jo 4 timer på dagen i dag, med avbrudd på at jeg våknet med enda mer vondt. Jm sa jeg har lavt blodtrykk nå, kanskje det kommer sv det?

♡Jente 05.07.2013♡

Det kan nok være en årsak vil jeg tro. Har dessverre ikke noen tips om hvordan du skal bli kvitt den, men bra du fikk sovet litt ihvertfall ;)

Høres godt ut!
Jeg har en variant hvor jeg bruker enten makaroni eller potet og pølser. Lager saus av tomatpurre, fløte, to egg, salt, pepper og hakket purre eller gressløk. Blander det i et dl mål så det ca blir 5-6 dl,.. Putter også litt raspet ost i sausen og på toppen. Bruker en sånn 5 pk med kjøttpølse uten skinn og ca like mye potet/makaroni. Ved siden av blir det hvitløksbaguetter og salat.

♡Jente 05.07.2013♡
Hørtes ikke så verst ut din versjon heller :D Har hatt denne versjonen siden jeg var lita jente :P Favoritt inne hos min farmor :D Så jeg overtok bare etter hu :P Selvsagt. Salt og pepper også oppi sausen :P

Fikk lyst på pølsegrsteng etter å ha lest de siste innleggene:p
Tror det må på menyen neste uke;)

Sent from my iPhone using BV Forum

hæ?? NEI! den skulle jo ikke det :mad:

Jeg vet :confused:
Men da kan jeg jo håpe på at det er kroppen min som er i gjenge etter SA , og at el kommer etterhvert :) lettere når jeg har en syklus å gå etter ;)

Back
Topp