I dag synes jeg faktisk det er litt koselig å være gravid. Første gang jeg har kjent på den følelsen
Jeg også faktisk! Ser for meg selv med stor og flott gravidmage, det er så flott! Kvalmen her er så og si borte, det er så digg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
I dag synes jeg faktisk det er litt koselig å være gravid. Første gang jeg har kjent på den følelsen
Ja, syntes det fungerer veldig bra. Men kortvarig effekt for min del. (1-2 dager) men det er deilig når det letter daNoen som har testet akupunktur mot kvalme før? Fikk tilbud om det av jordmoren min i dag. Er desperat etter å få vekk kvalmen! Men hjelper det??
Jordmora mi sa jeg trygt kunne spise Salami fra norske produsenter, Gilde feks, da de har veldig strenge krav til sine produkter. Utenlandske salamutyper må man holde seg unna. Så jeg spiser salami fra gilde jeg
Om du har veldig lyst på er norsk produsert salami trygt å spise (faktisk tryggere enn skinkepålegg ), og enda tryggere om du velger salami som ikke skåret opp på forhånd (altså hel pølse). Men du må jo kjenne på selv hva du føler om å spise det, man har jo fått banket inn at det ikke er bra å spise så forstår at mange er engstelige
Men på hvilket grunnlag kan den ene jordmoren si at det er trygt? Jeg tenker, det finns jo så mange med forskjellige meninger. Om en jordmor sier det er helt trygt, og en annen sier man burde holde seg unna - hvem skal man da høre på? Bare fordi man er utdannet jordmor, så betyr jo ikke at alt personen mener er «riktig».
Men nå sier helsedirektoratet og matportalen at man burde holde seg unna, så da velger jeg å være på den sikre siden. Til og med Gilde sier på siden sin at gravide burde holde seg unna alle typer salami, så da tør jeg ikke ta sjansen fordi di jordmor her og ei jordmor der mener det er trygt Men det må jo være opp til hver enkelt tenker jeg
Ja, syntes det fungerer veldig bra. Men kortvarig effekt for min del. (1-2 dager) men det er deilig når det letter da
Min farmor spiste store mengder gulrot, så mye at pappa var orange når han kom ut, og de trodde han hadde gulsott men niks, bare veldig mye gulrotSom veggis er det lett å holde seg unna spekemat ... men jeg holder meg unna gulrøtter fordi store mengder vitamin a kan være skadelig for embryo 1 kg gulrøtter om dagen er visstnok ikke helt bra...
Fikk tul hos klinikken i dag. Der var alt normalt. Normal morfologi, størrelse og hjerterytme. Hurra!
Oi! Kanskje enda en god grunn for å holde tilbake på gulrøttene? XDMin farmor spiste store mengder gulrot, så mye at pappa var orange når han kom ut, og de trodde han hadde gulsott men niks, bare veldig mye gulrot
Mye mulig, jeg fikk det sist.Ugh, jeg har fått UVI. Mistenkte det da det har luktet helt skrekkelig av urinen min i det siste. Har hatt det en gang tidligere, og det var da jeg var liten. Det må jo være pga graviditeten nå. Leste at man var litt mer utsatt da
Huff, det kan ikke være noe særlig. Noen er vel bare mer utsatt enn andre.Mye mulig, jeg fikk det sist.
Jeg har plagdes med det i årevis
Jeg var skikkelig uheldig med det, hatt nyrebekkenbetennelse flere ganger også, fordi jeg ikke merker det selvHuff, det kan ikke være noe særlig. Noen er vel bare mer utsatt enn andre.
Hehe, huff da. Jeg har ikke så mange andre symptomer enn at det lukter. Men tok en stix idag, og da viste detJeg var skikkelig uheldig med det, hatt nyrebekkenbetennelse flere ganger også, fordi jeg ikke merker det selv
Dere som bruker Postafen: blir dere veldig trøtte hele dagen? Jeg tok ikke i går kveld, og da var jeg veldig kvalm i dag tidlig, kastet opp i vasken og greier. Men merker at jeg var mye mindre trøtt på jobb og nå i ettermiddag. Hadde ingen behov for å sove på sofaen sånn som jeg har gjort de siste dagene. Veldig deilig egentlig! Så blir det egentlig å veie kvalmen opp mot trøttheten.. Også får jeg håpe hele greia gir seg snart. 12 +0 om under to uker nå.
Ja, blir veldig trøtt. Tok en rett etter jobb i dag og våknet nå !! Men har ikke noe valg, bedre å sove enn det intense kvalmen. Fortsatt kvalm nå når jeg våknet daDere som bruker Postafen: blir dere veldig trøtte hele dagen? Jeg tok ikke i går kveld, og da var jeg veldig kvalm i dag tidlig, kastet opp i vasken og greier. Men merker at jeg var mye mindre trøtt på jobb og nå i ettermiddag. Hadde ingen behov for å sove på sofaen sånn som jeg har gjort de siste dagene. Veldig deilig egentlig! Så blir det egentlig å veie kvalmen opp mot trøttheten.. Også får jeg håpe hele greia gir seg snart. 12 +0 om under to uker nå.