Skravletråd uke 15

Hadde glemt hvor forferdelig denne kvalmen var[emoji23]
Uff jeg bare går og venter på den! Måtte sjekke når den kom sist gang og det var i uke 7. Om det er samme nå har jeg bare noen få kvalmefrie dager igjen.. Det er virkelig pyton!

Åååå, nå er jeg lei altså. Blødning i morges, så full stopp i 12 timer, og så ny blødning. Og nå ser det ut som om det stopper igjen. Lurer på om det er fordi jeg bruker Lutinus (vagitorier) og Albyl-E (blodfortynnende), kanskje. At de tørre pillene lager hull i slimhinnene, og fordi jeg tar blodfortynnende så ser det verre ut enn det er... Håper jeg... Kanskje...

Åååå, nå er jeg lei altså. Blødning i morges, så full stopp i 12 timer, og så ny blødning. Og nå ser det ut som om det stopper igjen. Lurer på om det er fordi jeg bruker Lutinus (vagitorier) og Albyl-E (blodfortynnende), kanskje. At de tørre pillene lager hull i slimhinnene, og fordi jeg tar blodfortynnende så ser det verre ut enn det er... Håper jeg... Kanskje...

Håper det et blodfortynnende som gjør det[emoji4] Krysser fingrene for det!

Haha, jeg skrev i en gammel tråd, så jeg bare kopierer rablinga mi hit jeg :smiley-ashamed005

Hei damer :) Kan jeg leke med dere? :shy:
Stor sjanse for at jeg faller fra etterhvert, men foreløpig ser det veldig bra ut!
Historien min i veldig korte drag: Extrauterint svangerskap i 06, men fikk beholde egglederen (ikke planlagt svangerskap). Fikk en sønn i 2008, på andre forsøk. Begynte å prøve på nr 2 når han var 10 mnd. Hadde først tre spontanaborter, så et nytt extrauterint sv.sk, hvor jeg mistet høyre eggleder. Så hadde jeg 3 nye spontanaborter, og prøvde diverse hjelp, bl.a. pergotime. Gikk videre til IVF, hadde 5 forsøk før vi ga opp, og gikk inn for å bli fosterhjem istedet. I løpet av prosessen gikk jeg og mannen fra hverandre, men ble godkjent ved slutten av kurset uansett. Har utsatt å melde meg tilgjengelig, siden jeg ble sammen med min nye kjæreste like etter. Vi visste begge at vi ville ha barn, så har egentlig prøvd siden da. Har hatt flere spontanaborter (mistet tellinga :knegg:), alle mistet veeeldig tidlig, og med dårlig hcg-stigning. Nå skal vi gifte oss om under 9 uker, og planla å starte med IVF etter sommeren.

På fredag oppdaget jeg at jeg var sent ute, og tok en test som var veeeldig positiv. Siden da har jeg svidd av nok tester for et lite land :knegg: Er 5+1 i dag, med termin 12.12 :Heartred Pga historien min får jeg progesteron-tilskudd og blodfortynnende og kommer til å være sykemeldt hvertfall til uke 10. Var på UL i dag, og så en flott spire som lå trygt og godt lengst inne i livmoren. Føler meg EKSTREMT gravid om dagen, så foreløpig er jeg mye mer positiv enn jeg har vært på veldig lenge. Tenk om jeg om noen uker kan fortelle snart 9-åringen at han endelig skal få et veldig etterlengtet søsken?

Off, det var litt av en historie :Heartred
Håper og krysser alt for at spiren holder seg inne til desember!
Kan jeg spørre om ultralyden var invendig eller utvendig? Vil så gjerne ta ul selv allerede

Off, det var litt av en historie :Heartred
Håper og krysser alt for at spiren holder seg inne til desember!
Kan jeg spørre om ultralyden var invendig eller utvendig? Vil så gjerne ta ul selv allerede

Innvendig. Livmoren kommer ikke opp fra bekkenet før rundt uke 12, og før den er oppe er det ikke mulig å se noe. Forrige gang tror jeg jeg tok innvendig så sent som uke 14 fordi det var så vanskelig å se noe. Innvendig ultralyd er absolutt ikke noe å være redd for altså :) Jeg var ikke noe glad i det i begynnelsen jeg heller altså, men etter alt har jeg ikke aaning om hvor mange jeg har tatt. Nesten så jeg har klærne halvveis av før jeg er innenfor døra hos gyn :knegg:

--

Har forresten sluttet helt å blø igjen, og puppene mine påstår hvertfall hardnakket at jeg fortsatt er gravid :P De pleier å bli "slappe" igjen før jeg begynner å blø, men nå er de like vonde fortsatt, så vi lever i trua enda :)

Innvendig. Livmoren kommer ikke opp fra bekkenet før rundt uke 12, og før den er oppe er det ikke mulig å se noe. Forrige gang tror jeg jeg tok innvendig så sent som uke 14 fordi det var så vanskelig å se noe. Innvendig ultralyd er absolutt ikke noe å være redd for altså :) Jeg var ikke noe glad i det i begynnelsen jeg heller altså, men etter alt har jeg ikke aaning om hvor mange jeg har tatt. Nesten så jeg har klærne halvveis av før jeg er innenfor døra hos gyn :knegg:

--

Har forresten sluttet helt å blø igjen, og puppene mine påstår hvertfall hardnakket at jeg fortsatt er gravid :p De pleier å bli "slappe" igjen før jeg begynner å blø, men nå er de like vonde fortsatt, så vi lever i trua enda :)

Tusen takk for svar :Heartred
Jeg har fått time til utvendig ultralyd i uke 8. Da håper og tror gynekologen at vi får se noe :)
Jeg er ikke redd for innvendig ultralyd, har tatt en hel haug de siste mnd pga hormoner, men jeg får en slag allergisk reaksjon, sikkert pga geleen de bruker. Så når ultralyden ikke egentlig er nødvendig vil jeg ikke risikere noe :)

Så godt å høre at det går bedre! Dette skal gå veien :Heartred Håper sååå masse for deg!!

Det er ubehagelig å sove på magen, men jeg vet ikke om det er fordi den har blitt større, jeg må tisse eller om jeg bare er oppblåst. Det er i hvert fall veldig irriterende når jeg liker å sove på magen [emoji28]

Oppdatering på naboen på jobb med den svetteluktende jakken: Nevnte det til en annen kollega, så han sa fra til han, så nå er jakken fjernet :D:D:D:D Han tok det fint (og mitt navn ble ikke nevnt:hilarious:)

Yey! Fikk time hos gyn på fredag! Takk for at det finnes noen snille sjeler i legeverden. Fastlegen min er ikke noe tess nemlig.
Så da er det bare å smøre seg med litt tålmodighet.
Tenker de ikke finner så mye, er 5+0 i dag, men får hvertfall sjekket litt.

Det er ubehagelig å sove på magen, men jeg vet ikke om det er fordi den har blitt større, jeg må tisse eller om jeg bare er oppblåst. Det er i hvert fall veldig irriterende når jeg liker å sove på magen [emoji28]

Jeg er også glad å sove og ligge på magen, så gruer meg til jeg får stor mage. Ikke merket noe til det ennå heldigvis:wideyed:

Har samme problem jeg også[emoji28] elsker å ligge på magen, men nå er det bare ubehagelig [emoji21]

Ringte ned til legen - de sier det er for tidlig å ta blodprøve? Jeg er 5+3. Har hun sagt feil tro?[emoji848]

Hm. Jeg tok masse prøver i går, og jeg er bare i uke 7. Men jeg må inn etter uke 12 for å ta flere.

Varierer nok sikkert[emoji28] jeg har bare fått beskjed om at det er vanlig i uke 12, derfor skal jeg tilbake i uke 12[emoji28] eneste prøven jeg tok i går var for å måle blodsukkeret eller noe:)

Ble sååå glad at selv om jeg hadde døds hard mage i dag så kom det ikke blod også.. forrige svangerskap blødde jeg hver gang jeg bommelommet, fant ut på ul at jeg hadde mistet en tvilling, så var heldigvis en logisk forklaring. Og ikke farlig.

Back
Topp