Skravletråd uke 15

Heeelt enig:wideyed: 19 dager siden positiv test.. Føler det er en evighet siden!:eek: Skulle ønske jeg fant det ut litt senere:yuck: Går fint at det er lenge til termin, føler jeg trenger den tiden veldig for å bli klar med alt, men kunne gjerne gjort et hopp frem mot uke 12:rolleyes:

Enig! Jeg vil over uke 12 sånn at jeg kan føle meg trygg på ting. Usikkerheten gjør meg gal. Jeg håper at jeg føler meg litt tryggere etter legetimen i morgen.

Jeg fikk helt klar strek første gang jeg testet denne runden, 3+3. Har en drøm om å komme på UL også bare «nei se her ja, du er myyye lenger på vei!» [emoji16]

Jeg så på bloggerne, og hun Julianne tok urinprøven i et eggeglass! Er ikke det veldig uhygienisk? Jeg ville ikke ha tisset i noe som jeg skulle plassere på spisebordet senere. Synes det var skikkelig rart! Det koster jo ikke mange kronene for urinprøveglass på apoteket... [emoji28]

(Ellers er hun jo veldig søt, da. Veldig glad for at det endelig klaffet for dem.)
Haha, tenkte akkurat det samme xsmile9:woot:

Bestilt meg legetime i morgen, er da 6+0.
. Husker ikke helt hva som skjer på den første timen, men tar vel muligens blodprøver o.l? Noen som husker? xsmile9

Last edited:
Bestilt meg legetime i morgen, er da 6+1.
. Husker ikke helt hva som skjer på den første timen, men tar vel muligens blodprøver o.l? Noen som husker? xsmile9
Fyller ut helsekortet [emoji4] jeg vet at en av blodprøvene ikke kan tas før senere. Men husker ikke om det var ved uke 10 eller 12 [emoji12] så kan godt hende de tar alle blodprøvene utenom den du må ta senere [emoji4]

Det er helt sjukt at det ikke er to uker siden engang jeg så de to strekene. Tida går altså SÅ sakte. Holder på å tørneeee. [emoji30] Håper vi er flere?

Åja. Du er ikke alene! Det er uutholdelig[emoji28]

Forresten dere, tror dere at vi får høre hjertelyd i morgen? Mannen er usikker om han skal ta seg fri fra jobb noen timer for å bli med, men jeg tenker det ikke er så mye vits hvis jeg bare skal ta blodprøver osv. Er det uansett UL når man drar til legen, eller er det noe man må bestille utenom? [emoji28]

Forresten dere, tror dere at vi får høre hjertelyd i morgen? Mannen er usikker om han skal ta seg fri fra jobb noen timer for å bli med, men jeg tenker det ikke er så mye vits hvis jeg bare skal ta blodprøver osv. Er det uansett UL når man drar til legen, eller er det noe man må bestille utenom? [emoji28]
Kommer litt an på. Det er for tidlig å høre hjertelyd med dopler. Min lege har UL maskin, så jeg kan få UL når jeg vil. Men mitt forie legekontor hadde ikke. Så da måtte jeg ha henvisning til privat UL. Bestilte da hos en gynekolog og betalte 100kr. Så er nok ikke vanlig med UL hos legen [emoji4]

Legen min begynte først å høre etter hjertelyd etter ordinær ul :-o (forrige svangerskap) og det var da etter uke 19. Syns det var seint :shifty:

Noen som har noen spesielle planer denne uken :)?
Levere bilen i morgen til takst etter en smell i starten av mars, så jobbe 3 netter. Vi har alle 4 barna til helgen, men min eldste skal sove hos mormoren sin [emoji4] så får se hva vi andre finner på [emoji4]

Haha, jeg skrev i en gammel tråd, så jeg bare kopierer rablinga mi hit jeg :smiley-ashamed005

Hei damer :) Kan jeg leke med dere? :shy:
Stor sjanse for at jeg faller fra etterhvert, men foreløpig ser det veldig bra ut!
Historien min i veldig korte drag: Extrauterint svangerskap i 06, men fikk beholde egglederen (ikke planlagt svangerskap). Fikk en sønn i 2008, på andre forsøk. Begynte å prøve på nr 2 når han var 10 mnd. Hadde først tre spontanaborter, så et nytt extrauterint sv.sk, hvor jeg mistet høyre eggleder. Så hadde jeg 3 nye spontanaborter, og prøvde diverse hjelp, bl.a. pergotime. Gikk videre til IVF, hadde 5 forsøk før vi ga opp, og gikk inn for å bli fosterhjem istedet. I løpet av prosessen gikk jeg og mannen fra hverandre, men ble godkjent ved slutten av kurset uansett. Har utsatt å melde meg tilgjengelig, siden jeg ble sammen med min nye kjæreste like etter. Vi visste begge at vi ville ha barn, så har egentlig prøvd siden da. Har hatt flere spontanaborter (mistet tellinga :knegg:), alle mistet veeeldig tidlig, og med dårlig hcg-stigning. Nå skal vi gifte oss om under 9 uker, og planla å starte med IVF etter sommeren.

På fredag oppdaget jeg at jeg var sent ute, og tok en test som var veeeldig positiv. Siden da har jeg svidd av nok tester for et lite land :knegg: Er 5+1 i dag, med termin 12.12 :Heartred Pga historien min får jeg progesteron-tilskudd og blodfortynnende og kommer til å være sykemeldt hvertfall til uke 10. Var på UL i dag, og så en flott spire som lå trygt og godt lengst inne i livmoren. Føler meg EKSTREMT gravid om dagen, så foreløpig er jeg mye mer positiv enn jeg har vært på veldig lenge. Tenk om jeg om noen uker kan fortelle snart 9-åringen at han endelig skal få et veldig etterlengtet søsken?

Haha, jeg skrev i en gammel tråd, så jeg bare kopierer rablinga mi hit jeg :smiley-ashamed005

Hei damer :) Kan jeg leke med dere? :shy:
Stor sjanse for at jeg faller fra etterhvert, men foreløpig ser det veldig bra ut!
Historien min i veldig korte drag: Extrauterint svangerskap i 06, men fikk beholde egglederen (ikke planlagt svangerskap). Fikk en sønn i 2008, på andre forsøk. Begynte å prøve på nr 2 når han var 10 mnd. Hadde først tre spontanaborter, så et nytt extrauterint sv.sk, hvor jeg mistet høyre eggleder. Så hadde jeg 3 nye spontanaborter, og prøvde diverse hjelp, bl.a. pergotime. Gikk videre til IVF, hadde 5 forsøk før vi ga opp, og gikk inn for å bli fosterhjem istedet. I løpet av prosessen gikk jeg og mannen fra hverandre, men ble godkjent ved slutten av kurset uansett. Har utsatt å melde meg tilgjengelig, siden jeg ble sammen med min nye kjæreste like etter. Vi visste begge at vi ville ha barn, så har egentlig prøvd siden da. Har hatt flere spontanaborter (mistet tellinga :knegg:), alle mistet veeeldig tidlig, og med dårlig hcg-stigning. Nå skal vi gifte oss om under 9 uker, og planla å starte med IVF etter sommeren.

På fredag oppdaget jeg at jeg var sent ute, og tok en test som var veeeldig positiv. Siden da har jeg svidd av nok tester for et lite land :knegg: Er 5+1 i dag, med termin 12.12 :Heartred Pga historien min får jeg progesteron-tilskudd og blodfortynnende og kommer til å være sykemeldt hvertfall til uke 10. Var på UL i dag, og så en flott spire som lå trygt og godt lengst inne i livmoren. Føler meg EKSTREMT gravid om dagen, så foreløpig er jeg mye mer positiv enn jeg har vært på veldig lenge. Tenk om jeg om noen uker kan fortelle snart 9-åringen at han endelig skal få et veldig etterlengtet søsken?

Velkommen til oss!!:smiley-angelic003 Litt av en historie du har, men satser på at med ny mann og fresh start, så vil spiren henge med hele veien til desember.:) Det lover godt at spiren var synlig på UL i dag også:-) Jeg heier på deg og unner deg virkelig en ny spire denne runden:Heartblue

Til dere andre: Jeg reagerte også på den bloggerne-episoden da Julianne tisset i et eggeglass!:scratch Om jeg hadde vært i familie med- eller i vennegjengen til henne ville jeg definitivt ikke ha kommet på frokost etter den episoden:confused2

I morgen er det klart for tidlig UL hos våre første desemberjenter: Pompom og LitaOgGod. Det blir superspennende, og jeg krysser alt jeg har for at det blir en bra opplevelse!:Heartred:love7

:inpain: Åh er så lite motivert for jobb for tiden :meh: er trøtt og slapp og sur og jeg har virkelig ingen ting der å gjøre dersom jeg ikke klarer å skjerpe meg snart. Men det er jo ikke akkurat sykemeldingsgrunn :hilarious: har vel ikke lyst å være sykemeldt heller, har bare ikke lyst å forholde meg til folk som irriterer og plager (kremt, les med gravidbriller på nå) meg! Og det er jo på en måte jobben min :sorry: liker den vanligvis men ikke som gravid. Det har jeg erfart før

Dagene går så innmari sakte! Jeg jobber ikke for tiden, så går bare hjemme... det er kjedelig det!
Men da kan jeg sove når jeg føler for det da.. problemet er at jeg drømmer sykt mye rart.

Skulle liksom ringe legen i dag for å få meg en time til tul, men det klarte jeg ikke.. teflonhjerne, sånn er det når man ikke gjør noe.. hehe.. :p

Jeg angrer!! Er så sliten midt på dagen, bare gjesper og verker i hele kroppen. Skulle ha kort dag på jobb i måren, og fri onsdag, men ga vekk den korte dagen for å jobbe i bhg i stede begge dagene. så da blir d full uke likevel o_O Har i bakhode at jeg ble tidlig sykemeldt med alle 3, så forventer intet annet denne gangen heller. :p så er jo greit å få så gode lønninger som mulig de neste mnd! .selv om eg bare vil sooooove

Skjønner ikke at det kan være kjedelig å bare gå hjemme :wacky: sier jo «joda jeg forstår jo at det kan være kjedelig hvis man er LENGE hjemme» eller «klart det er kjedelig å være sykemeldt» men ærlig talt så syns jeg det er så deilig å være hjemme og bare sulle med mitt. Problemet er bare den dårlige samvittigheten, men er ikke alltid at man trenger å ha det selvsagt.

Skjønner ikke at det kan være kjedelig å bare gå hjemme :wacky: sier jo «joda jeg forstår jo at det kan være kjedelig hvis man er LENGE hjemme» eller «klart det er kjedelig å være sykemeldt» men ærlig talt så syns jeg det er så deilig å være hjemme og bare sulle med mitt. Problemet er bare den dårlige samvittigheten, men er ikke alltid at man trenger å ha det selvsagt.

Jeg har vært hjemme LENGE. ;)
Det er dager det selvfølgelig er deilig, men jeg får ikke gjort noe spesielt, jeg blir bare lat av å være i mitt eget selskap...
Men tenker det blir greit etterhvert.
Og det er sikkert deilig for andre å slippe humørsvingningene mine :p

Back
Topp