Skravletråd uke 15

Jeg har hatt en meget slack dag i dag. Var så svimmel og trøtt, så lå på sofaen og sov halve dagen [emoji28]

Så skulle jeg gå langtur med bikkja. Flat strekning. Ikke spesielt raskt, men litt tempo.

Image1523309435.364840.jpg

Boom! Forbrente like mye som jeg gjør på en time spinning. Kan det stemme? [emoji23]

Jeg har vært hjemme LENGE. ;)
Det er dager det selvfølgelig er deilig, men jeg får ikke gjort noe spesielt, jeg blir bare lat av å være i mitt eget selskap...
Men tenker det blir greit etterhvert.
Og det er sikkert deilig for andre å slippe humørsvingningene mine :p

Ja altså jeg ville heller hatt jobb enn vært arbeidsledig. Er alt for glad i livsstilen min til å bli av med lønna mi. Men om jeg er hjemme fra jobb - enten pga helg eller ferie eller pga sjuke unger (jeg timer som regel min egen sykdom til når de er sjuke) - så blir det fint lite egentid. Har 75-85% av foreldreansvaret enten gubben er hjemme eller på jobb (jobber skift). Han er flink med ungene altså, de er bare så sinnsykt mammadalter. Det har gått sport i å sitte på meg, bli bært av meg, henge rundt beina mine. Og han er lite flink til å dra dem vekk til noe annet.

Ja altså jeg ville heller hatt jobb enn vært arbeidsledig. Er alt for glad i livsstilen min til å bli av med lønna mi. Men om jeg er hjemme fra jobb - enten pga helg eller ferie eller pga sjuke unger (jeg timer som regel min egen sykdom til når de er sjuke) - så blir det fint lite egentid. Har 75-85% av foreldreansvaret enten gubben er hjemme eller på jobb (jobber skift). Han er flink med ungene altså, de er bare så sinnsykt mammadalter. Det har gått sport i å sitte på meg, bli bært av meg, henge rundt beina mine. Og han er lite flink til å dra dem vekk til noe annet.

Jeg skjønner akkurat hva du mener, hadde det sånn i det forrige forholdet mitt.
Så ser godt at du kan ønske mer fri.
En mellomting hadde sikkert vært helt topp, der man kan bestemme litt sjøl når man vil være hjemme. Men å være hjemme 100% er skikkelig kjedelig.

Ååå, nå var jeg sikker på at jeg måtte ta farvel dagen etter at jeg hilste på. Våknet til blod i morges, og med min historie lover ikke det særlig bra. Hadde legetime i dag, så fikk tatt blodprøve, og så ny på torsdag for å se om det stiger eller faller. Utrolig nok ser det ut som om blødningen har stoppet, og når jeg sjekker mormunnen når jeg satte progesteron, så er den fortsatt høy og godt lukket (ja, jeg er gammel i gamet, og ganske trygg på å sjekke sånt:smiley-ashamed005 ). Jeg går jo på blodfortynnende, så kan være derfor jeg fikk en liten blødning. Håper vi...

Ang. å være hjemme eller på jobb, så kjenner jeg det er veldig godt for meg å være hjemme disse første ukene altså. Håper bare ikke det blir som forrige svangerskap, for da var jeg hjemme fra jobb fordi jeg var så kvalm FØR jeg testet, og fikk positiv test 3+4. Så var jeg kjempedårlig fram til uke 14, og i uke 12 gikk bekkenet i vranglås. Så til sammen hele svangerskapet jobbet jeg 1-2 timer om dagen i 6 uker. Det var den gangen det fantes aktiv sykemelding, så jeg kunne jobbe akkurat så mye jeg orket. Kunne heller ikke jobbe der jeg pleier, siden jobben min består av å stå/gå/bære hele dagen. Så da måtte jeg sitte og montere/lime smådeler de få timene jeg kunne jobbe, og det var bare helt ekstremt kjedelig når man er vant med å løpe rundt og stresse. Og hvertfall når man faktisk trives med stresset :)

Jeg har hatt en meget slack dag i dag. Var så svimmel og trøtt, så lå på sofaen og sov halve dagen [emoji28]

Så skulle jeg gå langtur med bikkja. Flat strekning. Ikke spesielt raskt, men litt tempo.

Vis vedlegget 252689

Boom! Forbrente like mye som jeg gjør på en time spinning. Kan det stemme? [emoji23]

Haha, det så jo ut som den harde turen :p Høres jo voldsomt ut, men ingen ekspert :)

Ringte legekontoret i dag og spurte om det ble tatt ultralyd når jeg skal på første kontroll i uke 8+1, det sa de at det ikke var vanlig, men at hun skrev opp at jeg ønsket dette på legetimen. Håper ikke legen setter seg på bakbena:wideyed::wideyed:

Ringte legekontoret i dag og spurte om det ble tatt ultralyd når jeg skal på første kontroll i uke 8+1, det sa de at det ikke var vanlig, men at hun skrev opp at jeg ønsket dette på legetimen. Håper ikke legen setter seg på bakbena:wideyed::wideyed:

Spennende da! Det er vel ingen grunn for at legen skal nekte deg det hvis de har utstyret?

Det er ingen mulighet for ultralyd på mitt legekontor før den som er på sykehuset i uke 18. Eller var det kanskje senere? Det var i hvert fall ganske sent. Hun anbefalte å gå til ultralyd privat, for hun synes det var viktig selv om hun ikke kunne tilby meg det. Vi blir nok å bestille en time på volvat den neste uken eller noe [emoji85] Koster 1400 kr [emoji389]

Spennende da! Det er vel ingen grunn for at legen skal nekte deg det hvis de har utstyret?

Det er ingen mulighet for ultralyd på mitt legekontor før den som er på sykehuset i uke 18. Eller var det kanskje senere? Det var i hvert fall ganske sent. Hun anbefalte å gå til ultralyd privat, for hun synes det var viktig selv om hun ikke kunne tilby meg det. Vi blir nok å bestille en time på volvat den neste uken eller noe [emoji85] Koster 1400 kr [emoji389]

Så du fikk ikke ultralyd i dag??:wideyed: Det er dyrt, men tror det blir en privat for oss også i uke 12 før vi forteller til folk :)

Var hos legen Idag men fikk ikke så mye ut av det. Tok ingen prøver da hun sa de ikke kunne tas før uke 10? Hadde strengt tatt ikke trengt timen tror jeg, Hehe :dead:

Var hos legen Idag men fikk ikke så mye ut av det. Tok ingen prøver da hun sa de ikke kunne tas før uke 10? Hadde strengt tatt ikke trengt timen tror jeg, Hehe :dead:

Var hos legen selv i dag, fikk begynt å fylt ut helsekortet. Så ble målt, veid og tatt en blodsukkerprøve :) resten av prøvene blir nok tatt i uke 12[emoji3]

Er litt redd det blir det samme for min del når jeg skal dit 8+1. Men rart det ikke blir informert om det når man ringer:wideyed:

Flere som sliter med å gå på do, nr 2?:oops: Jeg tør ikke å presse, redd jeg skal begynne å blø da :rolleyes:

Så du fikk ikke ultralyd i dag??:wideyed: Det er dyrt, men tror det blir en privat for oss også i uke 12 før vi forteller til folk :)

Nei :( Men vi tenker vi tar privat om en uke eller to. Mannen vil så gjerne fortelle familien, men vi vil høre hjertet først. Er så redd for å skuffe faren hans som er så gammel.

Jeg fikk det kortet, og tok noen blodprøver og urinprøve. Sjekket blodsukker, blodprosent, blodtrykk og en haug med forskjellige vitaminer og sånt. Det var noen andre teater også som jeg skulle inn og ta mellom uke 12 og 16, men da trengte jeg ikke bestille time.

Flere som sliter med å gå på do, nr 2?:oops: Jeg tør ikke å presse, redd jeg skal begynne å blø da :rolleyes:

Jada. Skikkelig forstoppet [emoji85] Leste at det var fordi blodet i kroppen lager morkaken nå, og da blir tarmsystemet nedprioritert.

Er litt redd det blir det samme for min del når jeg skal dit 8+1. Men rart det ikke blir informert om det når man ringer:wideyed:
Ja.. ser alle her skriver at de fikk helsekort osv, og det ba jordmor meg ta med når jeg skal til hun om 3 uker.. men det fikk jeg ikke :-/ føler legene gir dårlig oppfølging og glad jeg skal til jordmor denne gangen også :)

Back
Topp