Skravletråd uke 12

Sure resepsjonister, ja. Da jeg var gravid med første ringte jeg legekontoret og ville ha time. Dama som svarte bare "ja?? Vil du ha abort??". Jeg ble sjokkert og bare... nn-nei?:sour:

Ikke alle skulle jobbet med mennesker.
Herregud, det er det sykeste

Fikk time til ultralyd ved sykehuset i morgen 9:30, så da finner vi i alle fall ut :Heartred :shy:
Så bra du fikk time relativt raskt! Selv om denne dagen sikkert føles lang

Hvis dere er gravide i uke 7+5 f.eks., sier dere da at dere er gravide i uke 7 eller 8? Blir aldri klok på det
Nå når jeg er så kort på vei så sier jeg uken jeg er midt i (altså uke 8 i eksempelet) til kolleger etc fordi det høres så sykt lite ut med fullførte uker :hilarious: men i eksempelet er man 7 uker på vei, men i den 8. Uken

Kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle om graviditeten til mannens familie, de var mildt sagt negative til forje graviditet, og denne gangen er svigersøster gravid samtidig med termin de kommende månedene, svigermor forguder henne så den graviditeten var veldig ønsket fra svigerfamilien. Mannen mener vi skal vente til hun har født og vel så det, for å ikke ta fra henne å være midtpunkt(?), føler selv det er teit da det blir lenge å holde det skjult med klær til jeg er langt over halvveis? Jeg skal vel ikke skamme meg eller skjule min graviditet pga henne og svigers :rolleyes:

Kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle om graviditeten til mannens familie, de var mildt sagt negative til forje graviditet, og denne gangen er svigersøster gravid samtidig med termin de kommende månedene, svigermor forguder henne så den graviditeten var veldig ønsket fra svigerfamilien. Mannen mener vi skal vente til hun har født og vel så det, for å ikke ta fra henne å være midtpunkt(?), føler selv det er teit da det blir lenge å holde det skjult med klær til jeg er langt over halvveis? Jeg skal vel ikke skamme meg eller skjule min graviditet pga henne og svigers :rolleyes:
Nei, det skal du ikke ❤️ Det bør være rom for alle!

Er selv i permisjon, og begynner å lure på om jeg ikke kjenner så mye symptomer fordi det er så travelt her hjemme, har liksom ikke tid til å kjenne etter :rolleyes: Føler meg ikke spesielt gravid heller da absolutt ingen vet det utenom meg og mannen, tror nesten ikke på at det er noe der før vi får bevis i form av ultralyd bilder
Jeg har tenkt på det selv. Kvalmen kommer egentlig uansett. Men husker sist hvor trøtt og sliten jeg var. Nå har jeg liksom ikke tid til å kjenne på det ordentlig før kvelden kommer og barna er i seng.. :hilarious:

Har bestilt første time til jordmor :love7 Har time 2. april, da er jeg 9+0 på vei.

Hun lurte på når jeg hadde første dag i siste mens, også svarte jeg "Den var 25. januar, men eggløsning kom senere enn "normalt", så jeg er litt kortere på vei enn hva menstermin sier" - og overraskende nok, så endret hun til hva jeg sa var termin var. Hadde virkelig trodd hun kom til å si "vi forholder oss til menstermin inntil OTUL". :D

Har bestilt første time til jordmor :love7 Har time 2. april, da er jeg 9+0 på vei.

Hun lurte på når jeg hadde første dag i siste mens, også svarte jeg "Den var 25. januar, men eggløsning kom senere enn "normalt", så jeg er litt kortere på vei enn hva menstermin sier" - og overraskende nok, så endret hun til hva jeg sa var termin var. Hadde virkelig trodd hun kom til å si "vi forholder oss til menstermin inntil OTUL". :D
Samme menstermin OG senere eggløsning begge vi haha:) Spennende å se hva termin blir

Jeg har gått "over" med begge barna. Første ble født dagen etter termin, andre ble født 3 dager etter termin (satt i gang). Litt spent på denne her, jeg tipper 10 dager over haha.

Last edited:
Så synd det skal være slik!! Svigerfamile kan være ganske tøft til tider:(
Skjønner ikke hva mannen mener med å vente til etter fødselen, når babyen blir født så vil jo all oppmerksomhet gå dit uansett tenker jeg. Jeg synes dere skal fortelle det når dere ønsker og drite i de andre. Kanskje ha noen kommentarer på lager i tilfelle det trenge :inpain:

Jeg har gått "over" med begge barna. Første ble født dagen etter termin, andre ble født 3 dager etter termin (satt i gang). Litt spent på denne her, jeg tipper 10 dager over haha.
Jeg har også gått over med begge barna. Ble satt i gang på termin, nr 1 kom 2 dager over, nr 1 kom 1 dag over.:happy090

Oi, ja, det er jo et dilemma... Men synes ikke dere skal vente med å si det pga at hun er gravid. Det har jo ikke noe med dere å gjøre, på en måte.

Legen min babla om å ta glukosebelastningstest. Jeg veier 65kg og har ikke hatt noen problemer i tidligere svangerskap :P What. Jeg bare.. emm.. jeg tror vi ser det an. Tror jeg går til jordmor, jeg :)

Høres merkelig ut å vente til hun har født. Da opprettholder dere jo det at hun blir favorisert.. enig med @Cowgirl . Si det når dere ønsker å dele det!

Men vet du, om han skal tenke sånn så tror jeg nesten det er verre å vente til fødsel. For da kan det jo være dere prøver å stjele glansen til de som akkurat har blitt foreldre, til babyen.. Det er jo ikke sant altså! Men om man skal tenke sånn... Men uansett, for en ræva oppførsel :spitoutdummy: Tenk at det går an å få folk til å grue seg over livets mirakel :Heartpink

Back
Topp