*Skravletråd September*

Legen var grei og så ikke noe problem med å skrive en legeattest hvor hun sier at jenta bør slippe laktoseholdig mat og sterkt krydret, så da blir mat og helse greit for henne tenker jeg, bare litt mer jobb for skolen. Jeg kan godt hjelpe dem å navigere i laktose-verden om de trenger

Og nå gir jeg meg på hjemmekontoet og går løs på fredagataco. Ja, med en del av kjøttdeigen uten krydder. Vi tilrettelegger jo for hennes utfordringer hjemme også :)
 
Hva er der du testes for? Trenger ikke svare, bare nysgjerrig da det var annerledes tester enn jeg er vant med

Her sitter jeg hjemme ned sykt barn. På hjemmekontor da, for hun er 11 år og klarer seg fint bare her er noen.

I går var det søstra, i dag er det henne. Et eller annet som går er det vel.

Godt det snart et helg.
Har vart under utredning på hud poliklinikk
pga utslett på kroppen. Kløe og hevelse i ansiktet spesielt tunge lepper øye.
Da måtte jeg ta trykk test. Der de legger 3 kg på låret for at se om man reagerer på trykk etter 6 timer. Så er det visst kroppen blir varm og utslett kommer. Og kylde da legger de en metal skål med frosen is på underarmen for at se om det er reaksjon på kulde.
Til min store lykke så var deres sykkel ødelagt når jeg skulle utføre varme test. Da måtte jeg erstatte den med at springe opp og ned trapper 4 våning i 10 minutt. Å søren det var tungt klarer knapt gå nå.

Fikk beskjed at det er idiopatisk urticaria (kronisk elveblest ).
 
Har vart under utredning på hud poliklinikk
pga utslett på kroppen. Kløe og hevelse i ansiktet spesielt tunge lepper øye.
Da måtte jeg ta trykk test. Der de legger 3 kg på låret for at se om man reagerer på trykk etter 6 timer. Så er det visst kroppen blir varm og utslett kommer. Og kylde da legger de en metal skål med frosen is på underarmen for at se om det er reaksjon på kulde.
Til min store lykke så var deres sykkel ødelagt når jeg skulle utføre varme test. Da måtte jeg erstatte den med at springe opp og ned trapper 4 våning i 10 minutt. Å søren det var tungt klarer knapt gå nå.

Fikk beskjed at det er idiopatisk urticaria (kronisk elveblest ).
Åhh. Mye ubehagelig test.

Kronisk elveblest, et drt hjelp å få? Niesa mi har nettopp gjennomført en serie på 15 dager (5 dager i uka i 3 uker) med lysbehandling for elveblest
 
Mannen fortsetter sitt "filmer man bør ha sett i oppveksten" prosjekt med eldstemann. De har jobbet seg gjennom mye av marvel filmene. I dag er det Indiana Jones
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
Kondolerer.
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
Så leit :Heartred :Heartred
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
Nei, så trist. Var han syk?
 
Mannen fortsetter sitt "filmer man bør ha sett i oppveksten" prosjekt med eldstemann. De har jobbet seg gjennom mye av marvel filmene. I dag er det Indiana Jones
Høres ut som et hyggelig prosjekt. Dattera her digger Indiana Jones. :)
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
Sender en klem til dere, så trist.. ❤️
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
Kondolerer.
 
Hvordan går det med dere, Kengu? Tenker på dere
 
Her ble det trist avslutning på dagen i går etter vi fant svigerfar død hjemme.
Vært mye å ordne i dag, i tillegg hentet jeg sykt barn i barnehagen, eller jeg skjønte han hadde feber da jeg hebtet han og det stemte. Det passet så innmari dårlig akkurat nå.
Kengubsrnet er knust, så han var hjemme i dag.
Kondolerer
 
Åhh. Mye ubehagelig test.

Kronisk elveblest, et drt hjelp å få? Niesa mi har nettopp gjennomført en serie på 15 dager (5 dager i uka i 3 uker) med lysbehandling for elveblest
Jeg er heldigvis ikke komt så langt at jeg trenger lys behandling men tar allergi medisiner 4 dager til dagen og visst det ikke hjelper så kan jeg gå in og på en sprøyte hver 4 uker i tillegg til allergimedisiner.
Det som er surt er at jeg ikke finner ut hva som utløser det.
 
Frikort ja. Godt det finnes for det har var en del mr legebesøk sykehus besøk dette året og jeg har tippe over 3000kr hitils og da er det greit at slippe tenkte at jeg må betale mer. Fikk beskjed i sjanken Igår at de får det opp automatisk at man har frikort. Så trenger ikke gi beskjed.
 
Jeg er heldigvis ikke komt så langt at jeg trenger lys behandling men tar allergi medisiner 4 dager til dagen og visst det ikke hjelper så kan jeg gå in og på en sprøyte hver 4 uker i tillegg til allergimedisiner.
Det som er surt er at jeg ikke finner ut hva som utløser det.
Hun tar allergi med morgen og kveld. Og har når altså hatt tre uker med lys, fersig for denne gang.

Frikort er ikke en aktuell problemstilling, hun går på barneskolen. Norge har et rimelig bra verferdssystem. Der finnes unntak. For all del. Men tross alt. Det funker rimelig bra. (ja, vi betaler det i skatt da)
 
Hun tar allergi med morgen og kveld. Og har når altså hatt tre uker med lys, fersig for denne gang.

Frikort er ikke en aktuell problemstilling, hun går på barneskolen. Norge har et rimelig bra verferdssystem. Der finnes unntak. For all del. Men tross alt. Det funker rimelig bra. (ja, vi betaler det i skatt da)
Får hoppes det hjelper henne:Heartred har du klart og finne ut hva som utløser det?
for jammen det er ikke godt. Specielt om netter når man ikke får sover pga kløe.
Det som er skummel her er oxå hevelse i tungen hals. Har dokk EpiPen jeg kan bruke. Så har snakket en del med barn om dette her sånn at de er obs på og vet hva de skall gjør visst det skulle skje.
 
Back
Topp