Skravletråd September

Idag er en dritt dag.

Jeg har løpt på meg vondt i hofter og ledd på jobb i et forsøk på å hente varer kjapt, la folk slippe å vente i kø og åpne ny kasse med en gang, løpt overalt, smilt og vært hyggelig.

Og alt jeg har fått igjen er drit sure kunder som bare klager over priser, ikke sier hei eller takk. Regelrett skjeller meg ut fordi vi er fri for lammelår til 60kr kiloen og hodekål til 1.90kr kiloen.

Det er da virkelig ikke min feil at kundene hamstrer enda vi har satt begrensning. Vi bestiller jo alt vi får tak i. Men når det går 600kg hodekål og 150lam på noen timer... da sliter vi.. og jeg får kjefta :(

Skulle ønske folk bare kunne være...litt mer hyggelig :(
:( Jeg føler med deg. Vet akkurat hvordan det er å arbeide med kunder.
Folk "til vanlig" skjønner ikke at det er ikke den person de møter/snakker med på telefon som er skylden til deres egne problemer (rent generelt altså).
De har dog ingen annen å bli irritert på, og derfor er det den stakkers butikkansatte, eller personen i andre enden av telefonrøret, som får ta deres frustrasjon.
Dette skjer hele tiden og kommer dessverre alltid til å skje :(

Da tror jeg det blir kvelden her også. Lille ligger i dobbeltsenga, eneste stedet ho sovna i kveld. Kjenner jeg gruer meg litt til i natt.

Det er fårikålsesong.. med lammelår som er billig. Og mange går bananas. Folkeskikk blir ikke-eksisterende. Morgendagen blir ikke bedre fordi vi er like fri for varene like fort da vi ikle får inn mye ikveld. Leverandørene kan ikke levere så mye til oss som kundene vil ha.

Folkeskikk forsvinner det øyeblikket prisene går ned. Og at de skal være frekke når de faktisk får varene fordi jeg løper bak og fyller på... den fatter jeg ikke. Hva skjedde med "unnskyld meg" og "takk skal du ha" istedenfor "hvorfor i f** har dere ikke de varene?" "Må jo for *** sørge for å ha nok til vi kommer å handler" og banning fordi jeg desverre beklager og må si nei til kunder. Og nekte noen å handle 20 lammelår. For da får faktisk ikke de neste kundene.

Igår kjøpte ei dame 250kg hodekål....
Da måtte vi sette stk begrensning. Det er tross alt på grunn av denne gangen henne at jeg får kjeft fordi vi ble utsolgt
Neimen da! Må jo finnes noen begrensninger også!!!

Men helt ærlig merker vi på apoteket her det veldig godt de sesongene hvor nordmenn gjerne kommer hit, høfligheten som en gang var viktig flyr ut av vinduet! De krever utrolig mye service og mange er utrolig utakknemlige :(
Utrolig synd at det skal være sånn!

Det er min firmatelefon som jeg bruker privat....
Men jeg har fått beskjed om å henvise alle som ringer til en annen på kontoret. Regner med det roer seg på noen dager uansett :)
Du skal da ikke bruke den privat :p
Lær av RonjaR som har to mobiler ;)

Skal ikke være lett å gå gravid, kom på at lillebror ikke var våken når han pleier i kveld, så opp av senga og drikke samt spise litt så vente på bevegelsene, som heldigvis også kom ❤
Og mens jeg kjenner på bevegelsene hører jeg snuppa kommer på rommet, og hun ligger nå ved mannen.
Glad vi har stor seng ;)

Back
Topp