Skravletråd September

God morgen alle :)

Vi er to voksne og tre barn. Barna er ikke gamle nok til å være alene hjemme og den yngste skal helst være i seng før 19.

Far i huset spiller fotball.
Og er leder i idrettslaget. Noen må jo gjøre det for at ungene skal ha et tilbud.
Han er en av trenerene til guttungens lag.

Guttungen er 8 og spiller altså fotball.
Og går i korpset. (det merker vi ikke noe til sånn veldig, han har spilletime i sfo-tiden. Bare noen minutter med spille-lekse)

Mellomste er bare 5,5, i vår gikk hun både barneidrett, som kolliderte med fotballen så jeg måtte ha med babyen, og dans. Det ble litt mye for meg og for henne.

Yngste går jo ikke på noe på noen år, og innen den tid er eldste mer selvdreven, men siden faren er trener på fotballen er han jo opptatt da likevel.

Når eldste fikk tilbud om speider, samtidig med at mellomste er på dans følte vi at det ble for mye, han skal ha tid til lekser og lek også.

Vi får se hva vi føler familien har kapasitet til etter nyttår (da merker vi korpset på tirsdager også) og til høsten når mellomste begynner på skolen.

Det skal ikke være sånn at eldste får mye og vi ikke har kapasitet til henne heller da. Men han gikk ikke på noe før fotball i første klasse, og korps fra i år.
Blirt fort for mye
Selv om vi bare har en så har vi maks aktivitet her også.
Han ser heldigvis sine egne begrensninger da

God moren alle :) Er så trøtt at det verker i øya :p Lille pleier å sove til 9-10, men i det siste hun justert liggetiden sin til 19-20 og da blir det tidligere opp gitt :) Mor har ikke helt kommet inn i den rytmen enda :p
Tar litt tid å komme inn i ny rytme

God morgen :-) Høres tøft ut. Får håpe det går seg raskt til. Merker jeg gruer meg til vi skal avvende amming på natt. Huff, du har kanskje ikke ligget best heller?
Ja det var litt tøft, begynte i går så håper og regner med at det blir bedre utover neste uke ;) Så har skal til hun at vi skal sove hos hun når hun ikke skal ha smokken lenger ;) Litt hardt for meg å ligge på gulvet.. Men heldig vis er det mannen sin tur i natt ;)

Back
Topp