Skravletråd september

Ja er gutten som skal til lege:)
Håper timing blir riktig i forhold til soving;) ikke lett det der!

Håper han blir frisk snart da:)

Nei. Ikke når vi har en grei rutine på det også. Men den funker bare når vi er hjemme :p babytreffet i overigår var også klokka 2. Midt i luren. Hun fikk sove en time da. Men var ikke blid når hun våkna :p

Heldigvis roa det seg for hun ble så facinert av å se masse babyer for første gang, så hun var musestille på fanget mitt og bare så på de :p

Hva har dere til planer idag da? :)
Jeg har vært på trening. Har bakt rundstykker nå og skal straks bake ei kake. Skal deretter vaske bad og toalett. Så må jeg forberede middag. og da er det vel på tide å hente i barnehagen tenker jeg :)
Enn der?

Jeg har vært på trening. Har bakt rundstykker nå og skal straks bake ei kake. Skal deretter vaske bad og toalett. Så må jeg forberede middag. og da er det vel på tide å hente i barnehagen tenker jeg :)
Enn der?

Flinka må jeg si ;)
Her har jeg gjort klar heimen litt. Smårydding og sånt. snupps sover, så venter på at hun skal våkne (forhåpentligvis ikke før 1) så jeg kan gi henne mat. Så skal vi til kiropraktor klokken 2 :)

Hvordan lager du pommes frites? :)
Først deler jeg opp potetene i riktig størrelse og skyller godt av i kaldt vann.
Koker de til de er nesten møre, slår av platen, heller av vannet og setter tilbake på den varme platen et par minutter til den verste dampen har gitt seg.
Har over på en stekeplate med et smurt bakepapir.
Når de har kjølt seg litt sette jeg platen i fryseren for å frysetørre dem.
Skal stå det minst en time.
Ta ut og la de tine på kjøkken benken.
Friter den enten i frityrkoker eller i dyp stekepanne med olje og steketermometer i 5 minutter på 120-130 grader.
Ta de opp og la de hvile i en 5 minutter.
Øk varmen til 180-190 grader og ha potetene oppi til de blir gyldne.
Ta opp og strø maldon/grov salt over

Flinka må jeg si ;)
Her har jeg gjort klar heimen litt. Smårydding og sånt. snupps sover, så venter på at hun skal våkne (forhåpentligvis ikke før 1) så jeg kan gi henne mat. Så skal vi til kiropraktor klokken 2 :)
Rydding må vel til ja:p
Lykke til hos kiropraktor i dag:)

En fordel med at jeg er alene og ikke har noe å gjøre er at jeg får strikket mye.

Back
Topp