Skravletråd september

oohh så flink:)
Deler du?:)
Når er det dåp?
Se menyen lengre oppe.
Er dåp søndag 4. oktober, men siden jeg skal lage maten selv må jeg ta litt etter litt i løpet av neste uke

Lurer på om jeg skal bake litt boller. Tenkte egentlig å gjøre det igår men tiden gikk ifra meg

Baker du litt til meg og ? ;) har skikkelig lyst på boller, men finner ikke lysta til å hive meg i bakinga :p

Blir dette:

Fredag: Biff fylt med sopp og brie, pomes friets og asparges som tilbehør
Lørdag: Lammecarre med rotgrønnsaker
Søndag: Pizza
Mandag: Pølser med potetmos og erter og gulrot saus
Tirsdag: Fersk pasta med hvitsaus med ost, aspargestopper (boks) og erter, og laks
Onsdag: Lammegryte laget av fårikål kjøtt og rotgrønnsaker
Torsdag: Findus fish'n chrisp med stekte frossengrønnsaker av typen amerikansk blanding
Tusen takk!
Hvordan lager du lammegryta?

god dag :) her var det en våken natt og lille N sovnet ikke før 01:30 pga luftsmerter, så vi sov lenger og leverte henne til lunsj :) varmmat idag :) jeg skal snart sove jeg da :p

Tusen takk!
Hvordan lager du lammegryta?
Er egentlig ingen oppskrift, det blir til man tar litt hva man har.
Steker litt løk mykt, renser fåriklåkjøttet og har i beinene, deler opp litt forskjellig rotgrønnsaker alt ettersom hva jeg har og har i, heller på vann og lar pute noen timer.

Bruner kjøttet, og deler litt mer grønnsaker, tar opp beinene og tilsetter kjøttet og grønnsakene.
Jevner til riktig tykkelse, smaker til mad salt og papper, har muligens i litt rosepepper, einebær, timian, rosamarin ++
Lar putre til grønnsakene er møre og kjøttet ferdig. 30-45 minutter kanskje..

Blir dette:

Fredag: Biff fylt med sopp og brie, pomes friets og asparges som tilbehør
Lørdag: Lammecarre med rotgrønnsaker
Søndag: Pizza
Mandag: Pølser med potetmos og erter og gulrot saus
Tirsdag: Fersk pasta med hvitsaus med ost, aspargestopper (boks) og erter, og laks
Onsdag: Lammegryte laget av fårikål kjøtt og rotgrønnsaker
Torsdag: Findus fish'n chrisp med stekte frossengrønnsaker av typen amerikansk blanding
Så herlig! Alt unntatt lammet da :p

Back
Topp