Skravletråd september

Skravling er smittsomt:-P. Blir en pause på meg også når hvilen til mini er ferdig og vi stikker ut en tur. Så får se hvor mye som er skravlet når jeg kommer tilbake :-)
Skravling smitter, definitivt. Særlig på skravlehøner som meg:p

Hehe :p det kan jeg nesten forstå :p
Mye av slekta mi er fra Østlandet og de skjønner ikke alt trønderske meg sier :p
Nei skal ikke være lett:-P. Sliter med en del dialekter selv også spesielt de kjukkeste bygdedialektene. Hadde en lærer på vgs fra Trondheim så trønderdialekten syns jeg ikke er så galen:-)

Joda....slitsomt blir det nok.
Men får god hjelp i de barna på 9 og 11. Det var værre når vi fikk nr 3 da de var bare 4 og 6 :)
Her er eldste 8, mellomste 3,5 og yngste snart 6 måneder

Nei skal ikke være lett:-P. Sliter med en del dialekter selv også spesielt de kjukkeste bygdedialektene. Hadde en lærer på vgs fra Trondheim så trønderdialekten syns jeg ikke er så galen:-)
Neida, men jeg er fra bygda så jeg har litt bredere dialekt enn de fra Trondheim .

En venninne av meg måtte legge over til mer østlandsdialekt da hun fant seg en mann fra Drammen og flyttet til Oslo da ingen i familien hans forsto hva hun sa:-D
Det problemet hadde jeg og da jeg og mannen flytta til hans hjemsted. Har lagt over enkelte ord når jeg snakker med eldre som jeg vet ikke skjønner. Feks sier jeg "hvordan" i stedet for "korsn" :D men ellers nekter jeg å legge om. Og etter to år så forstår dem meg ganske bra:D

Ja, må jo titte innom her innimellom, er så lite liv på feb 14 :p mini er i bhg og jeg nyter en fridag. Fordelen med turnusarbeid :D
Lite liv på januar 15 også:-). Nå prøver jeg å få mini til å sove mer enn de 25 min han har sovet til nå

Back
Topp