Skravletråd Oktober

Du bor nordpå? Kan jeg spørre hvor? :)
Jeg syns det er flott å støtte lokale bedrifter, selvfølgelig etter pengeboka er også da, men så fremt det går så er jeg villig til å betale litt ekstra:)

Bor i Harstad :)
Ja. Vet jeg får de fleste garn typene jeg bruker noen kroner billigere på nett, men da går jeg på den lokale å kjøper. Alle mønster og pinner kjøpes lokalt. Elsker å gå i garnbutikk :) nå blir det vel mye tråling etter stoff der. Og prøve å få dama her til å ta inn litt spenstige farger stoff :) ellers må jeg nok bestille på nett.

Bor i Harstad :)
Ja. Vet jeg får de fleste garn typene jeg bruker noen kroner billigere på nett, men da går jeg på den lokale å kjøper. Alle mønster og pinner kjøpes lokalt. Elsker å gå i garnbutikk :) nå blir det vel mye tråling etter stoff der. Og prøve å få dama her til å ta inn litt spenstige farger stoff :) ellers må jeg nok bestille på nett.
Ja, det er jo greit med ei blanding, vi skal jo ikke blakke oss helt heller :)

Ja kan virke sånn...

Han er 6,5 år og er superrask i hoderegning. Tok 32+32 på fem sekunder i dag. Han regner logisk også, og tenker at 30+30 er 60 pluss 2+2 som er 4. Sånn gjør han på alle regnestykker. Han kan overgangene også, så ikke noe problem å regne feks 74-6. Da tar han 70-4 som er 70 og trekker fra to til som er differansen mellom 4 og 6 og får svaret 68.

Og han har knekt koden på gangetabellen, og har skjønt at 2x5 er fem to ganger, altså 10. Så han kan hele 2-gangen og deler av 3-gangen. Det synes jeg er veldig bra ;-)
Oj! Det er veldig imponerende!! Er det noen som har vist han denne måten, eller har han funnet det ut selv?
Husk at alle har rett på tilpasset opplæring! Det kommer nok din til å trenge:)

Ja. :p og må handle etter det jeg vil ha og. Og når de lokale ikke har det, må nettet tråles ;)
Jepp :) hun på garn butikken her er veldig hjelpsom, hun forteller meg ofte hvor jeg skal lete om hun ikke har det :p

Oj! Det er veldig imponerende!! Er det noen som har vist han denne måten, eller har han funnet det ut selv?
Husk at alle har rett på tilpasset opplæring! Det kommer nok din til å trenge:)
Må svare på denne selv om den ødelegger det runde tallet mitt :-P

Altså, samboer er lærer, så vi har jo vist han måter å tenke på. Men han har alltid likt tall, så mye har han nok funnet ut selv og. Da han var 2.5 gikk vi på stranda da han plutselig bøyde seg ned og sa: jeg tar disse tre konglene her jeg mamma.
Da hadde han ikke rukket å telle dem heller, så han var tidlig ute med å se mengder også. Han teller veldig sjelden antall, ser systemer i mønstre og legger sammen.

Ja han har rett på tilpasset opplæring, så jeg håper det kommer. Men nå har han ikke gått så lenge på skolen da, og han er litt sjenert så har vel ikke fått vist potensialet sitt enda.. Enn så lenge sitter vi med mye matteoppgaver hjemme, og på nettet.
Han jobber seg nå gjennom pensum for 2. Klasse i matte :-P

Må svare på denne selv om den ødelegger det runde tallet mitt :p

Altså, samboer er lærer, så vi har jo vist han måter å tenke på. Men han har alltid likt tall, så mye har han nok funnet ut selv og. Da han var 2.5 gikk vi på stranda da han plutselig bøyde seg ned og sa: jeg tar disse tre konglene her jeg mamma.
Da hadde han ikke rukket å telle dem heller, så han var tidlig ute med å se mengder også. Han teller veldig sjelden antall, ser systemer i mønstre og legger sammen.

Ja han har rett på tilpasset opplæring, så jeg håper det kommer. Men nå har han ikke gått så lenge på skolen da, og han er litt sjenert så har vel ikke fått vist potensialet sitt enda.. Enn så lenge sitter vi med mye matteoppgaver hjemme, og på nettet.
Han jobber seg nå gjennom pensum for 2. Klasse i matte :p
Kjempe imponerende! Tilpasset opplæring for de som er i den enden av skalaen betyr ofte bare nytt ark med akkurat samme type oppgaver. Det er ikke tilpasset opplæring! Jeg fikk "kjeft " av mattelæreren til guttungen da han lærte for mye matte hjemme. Var ikke bra at han var så langt forran de andre....

Jepp :) hun på garn butikken her er veldig hjelpsom, hun forteller meg ofte hvor jeg skal lete om hun ikke har det :p
Åh, det er sånn jeg vil garnbutikker skal være. Eventuelt at de prøver å bestille det :)

Back
Topp