Skravletråd Oktober

Jeg og tuppa har laget middag. Hun har stått for salaten, jeg for den ikke så hjemmelagde lasagnen. Gleder meg til middag :)

Da er vi hjemme igjen:-). Såvidt startet på bolledeig og middagen er klar. Venter bare på gubben:-)

Er ganske ny ja, ble medlem fordi jeg trodde jeg hadde blitt gravid. Meldte meg inn her, og dro til legen for så å få beskjed om at jeg ikke var gravid.. Da ble samboeren min og meg enig om at jeg skulle slutte på p-pillene og gummi'n skulle legges bort. Så nå er vi i pp1 :) så er vel ca 3 uker jeg har vært her inne og prøvd å hengt med i svingene:)
Masse lykke til med prøvingen:D

Men det er ingen garanti for vanskeligere lekser av den grunn.

Her har alle samme lekse. Også han som kan det meste av gangetabellen opp til 5*5, sittet med pluss og minus, sist uke avanserte de fra tallene opp til 10, til tallene opp til 20. (andre klasse)

Leseleksa er også den samme, både for de som leser lange bøker og han som har bodd i landet i 1,5 år nå og har foreldre som ikke kan et ord norsk. (jo, de sier "hei" nå)
Jøss, så rart!?:rolleyes:
Min 2.klassing har allerede delt opp leseleksa si:) de som trenger litt ekstra trening leser et avsnitt, og de som leser bra kan lese hele siden:)

Jøss, så rart!?:rolleyes:
Min 2.klassing har allerede delt opp leseleksa si:) de som trenger litt ekstra trening leser et avsnitt, og de som leser bra kan lese hele siden:)

Ja, det virker som om de fleste andre steder har differensiert leselekse. Her har vi så smått begynt å si at i stedet for å lese den sida i norskboka fem ganger kan han lese den kanskje 2-3 (han kan den utenat etter en gang uansett, de har allerede vært gjennom den på skolen så han LESER ikke så mye de siste gangene, bare sier hva han vet står der) og heller lese litt i ei annen bok for mer reel lesetrening.... Skal høre med læreren på foreldresamtalen som jeg mener pleier være i oktober hva de tenker, jeg vet ander i klassen gjør det samme, så læreren kunne jo gjerne organisert en differensiert leselekse tenker jeg....

I matte har de i det minste "alle skal gjøre rød og gul kategori, blå er valgfritt (blått er vanskeligere) på en del sider i år, i fjor hadde alle det samme der også. Men nytt læreverk i matte i år, så derved er det differensiering på oppgavene. (Og endelig, nå har de altså like før høstferien i 2. klasse kommet fordi det lillesøster på 4,5 hadde klart å gjøre... hun hadde fulgt ham hele førsteklasse. Så utfordrende har det jo ikke akkurat vært...)

Back
Topp