Skravletråd - mars 2021

PepsiMom

Gift med forumet
Marshmallows2021
Novemberlykke 2022
Smånissene 2022
Hei alle flotte damer. Kunne ikke se at det fantes en egen skravletråd for alt og ingenting, så oppretta en her, jeg.

«Skravvel i vei», som vi sier i Trøndelag.:signs017
 
Jeg kan jo slenge inn første jeg da :)

Dere flergangsfødene, har dere det meste av utstyr dere trenger til en baby? Vi tok vare på absolutt alt etter første så her er det ikke mye som trengs og kjøpe inn!
 
Jeg kan jo slenge inn første jeg da :)

Dere flergangsfødene, har dere det meste av utstyr dere trenger til en baby? Vi tok vare på absolutt alt etter første så her er det ikke mye som trengs og kjøpe inn!
Ja har tatt vare på alt unntatt ødelagte ting og de klærne/tingene vi aldri gadd å bruke.
Hvis det blir gutt har vi alt :D hvis det blir jente må jeg nok kjøpe litt jenteklær :Heartpink Blir litt forskjøvet på årstider da, så mulig noe må kjøpes på grunn av det.
Ellers er det et par ting jeg ønsker meg nå, en elastisk sele til starten og en hengevugge/vugge til gulvet. Og kanskje etterhvert ny vogn med sportsdel, men trenger det ikke.
 
Vi lånte og arvet mye til nummer en, noe jeg er veldig fan av, og det meste skal vi nok bruke igjen. Samtidig kan det være vi unner oss noen nye ting denne gangen, da noe av utstyret bærer preg av å ha blitt brukt av en del unger :cat:
 
Vi har også så og si alt vi trenger, lillebror i hus er 18 mnd, så hvis han fortsatt bruker vognen mye SP må vi nok tenke på om vi trenger en tvilling vogn men hvis det blir jente trenger jeg noe jente klær og små ting ☺️ storebror er født i mai og lillebror i slutten av desember, så har både sommer og vinterklær i smått ☺️
 
Vi har også så og si alt vi trenger, lillebror i hus er 18 mnd, så hvis han fortsatt bruker vognen mye SP må vi nok tenke på om vi trenger en tvilling vogn men hvis det blir jente trenger jeg noe jente klær og små ting ☺️ storebror er født i mai og lillebror i slutten av desember, så har både sommer og vinterklær i smått ☺️

Ja, herlighet, vogn ja. Det tenkte jeg ikke på. Blir 1,5 år mellom våre. Hmmm må kanskje bli søskenvogn på oss da? Hva er folks erfaringer, dere som har/har hatt to vognbarn samtidig?
 
Ja, herlighet, vogn ja. Det tenkte jeg ikke på. Blir 1,5 år mellom våre. Hmmm må kanskje bli søskenvogn på oss da? Hva er folks erfaringer, dere som har/har hatt to vognbarn samtidig?
Når vi fikk lillebror i desember 2018 ble storebror 3 år mai 2019, han brukte da ståbrett bak på vognen med sete på. Men er usikker på hvordan lillebror blir, han er det ikke ro i, men når han sitter fastspent i en vogn slapper han av. Men det tenker jeg vi tar når lille er født og vi ser hvordan det går butikkene er nok åpne da også ☺️
 
Når vi fikk lillebror i desember 2018 ble storebror 3 år mai 2019, han brukte da ståbrett bak på vognen med sete på. Men er usikker på hvordan lillebror blir, han er det ikke ro i, men når han sitter fastspent i en vogn slapper han av. Men det tenker jeg vi tar når lille er født og vi ser hvordan det går butikkene er nok åpne da også ☺️

Hehe ja, det er sant. Sikkert lurt å se an behovet :happy:
 
Jeg kan jo slenge inn første jeg da :)

Dere flergangsfødene, har dere det meste av utstyr dere trenger til en baby? Vi tok vare på absolutt alt etter første så her er det ikke mye som trengs og kjøpe inn!
Her har vi bare noe lite med stikkeklær og noe få leker liggende... Hadde hatt vekk alt ennet for noen år tilbake da vi igrunn ikke skulle ha flere, men så feil kan en ta :)
 
Jeg kan jo slenge inn første jeg da :)

Dere flergangsfødene, har dere det meste av utstyr dere trenger til en baby? Vi tok vare på absolutt alt etter første så her er det ikke mye som trengs og kjøpe inn!
Vi solgte/ga bort alt da vi var ferdige med å få barn :rolleyes:
 
Ah, endelig en dag med sol igjen her i området. VELDIG etterlengtet etter baaare dritt noen uker.

Angående ting det spørres om lenger opp her, så har vi stort sett solgt og gitt bort alt fra sist babytid for 11 år siden
Så vi må ha mye nytt, men har både seng, krybbe og vippestol. Gleder meg til å planlegge innkjøp :D
 
Vi har det viktigste, som bilstol, vogn, stellematte og bedside crib. Jeg har mange søsken og der går barneutstyr på rundgang, så vi klarer sikkert å skrape sammen noen klær til dette barnet og :D

Vi trenger enda en tripp trapp stol, og kan sikkert kjøpe babysete til den av en venninne som er ferdig med barn.
 
Førstegangsfødende her, heller ingen slektninger som nylig har fått, så her trenger vi alt. Kjenner jeg blir litt stressa av hvor dyrt mye er, spessielt vogn
 
Førstegangsfødende her, heller ingen slektninger som nylig har fått, så her trenger vi alt. Kjenner jeg blir litt stressa av hvor dyrt mye er, spessielt vogn
Vogn er helt sinnsykt dyrt! Heldigvis selges mye til nesten halvpris på finn.no. Får håpe dere får mye i gaver :)
 
Vi har det meste vi fra forrige runde med baby i 2018, men tror vi kjøper en ny babygym. Og hvis det blir jente, så må det bli noen nye klær :Heartpink Så tror jeg storebror får ny bilstol, så nybabyen kan få basen han bruker til sin stol nå (samme base på babystol og stol nr. 2) :)
 
Vogn er helt sinnsykt dyrt! Heldigvis selges mye til nesten halvpris på finn.no. Får håpe dere får mye i gaver :)

Ja vurderer sterkt og kjøpe brukt vogn. Helsigvis er vi begge i fast jobb med god inntekt, så vi har råd, men å bruke godt over 10.000 på vogn synes jeg er håreisende :eek:
 
Ja vurderer sterkt og kjøpe brukt vogn. Helsigvis er vi begge i fast jobb med god inntekt, så vi har råd, men å bruke godt over 10.000 på vogn synes jeg er håreisende :eek:
Jeg vet! Det kjipeste med å bruke mye penger på vogn blir vel hvis man får en baby som nekter å ligge i vognen :hilarious:
 
Jeg vet! Det kjipeste med å bruke mye penger på vogn blir vel hvis man får en baby som nekter å ligge i vognen :hilarious:
Helt sant, og når man ikke har barn fra før er det vanskelig å ha et refernsepunkt, hva er nødvendig og hva er ikke, blir litt ør. For og gå seg vill i jungelen av vogner :bookworm:
 
Her har vi det meste :) Blir bare 1 år og 5 mnd mellom dem da, så må jo ha dobbelt opp av enkelte ting. Tenker å kjøpe søskenvogn i hvertfall :) må ha ny seng, bilstol har vi tatt vare på pluss andre småting. Masse klær har vi hvis det kommer enda en gutt. Hvis det blir jente så har vi noen klær som kan bruke da også, men blir nok å kjøpe inn en del nytt :)
 
Det dyreste innkjøpet vårt etterhvert blir eventuelt ny bil med plass til alle mann og venner av største barnet :hilarious:
Noen tips om gode familiebiler som er 7-seter? (Gjerne med at de to siste setene kan slås ned og brukes som bagasjerom).
 
Back
Topp