Skravletråd Lag Bringebær

Ny matrett høres bra ut. Eventuelt prøve ut nye ingredienser? Prøve ut en matrett du er litt skeptisk til?
Kjøttfri middag?
(Føles feil å diskutere dette når vi ikke har vunnet utfordringen :p )

Diksutering er bra, ingenting er avgjørt. Tanken min bak er du bare skal gjøre noe du har utsatt, men har hatt lyst til å gjøre. Jeg merker at når jeg er lykkeligere,så er det enklere å holde fokus på vektnedgang =)
 
Diksutering er bra, ingenting er avgjørt. Tanken min bak er du bare skal gjøre noe du har utsatt, men har hatt lyst til å gjøre. Jeg merker at når jeg er lykkeligere,så er det enklere å holde fokus på vektnedgang =)

Vel, jeg har skikkelig aversjon mot kjøttfri middag, så jeg passer vel der :p
 
Vel, jeg har skikkelig aversjon mot kjøttfri middag, så jeg passer vel der :p
Mitt nyttårsforsett er å lage en ny matrett annenhver uke, og minst en gang i måneden. Det har gått fint hittil. Har ikke vært så flink å legge ut alt da. I dag lagde jeg lavkarbo, laktosefri, og glutenfri loff =) Får ikke smakt før i morgen fordi den ble ferdig etter åtte, og da er jeg gått over i faste =)
 
Jeg kan gjerne slappe av litt kjenner jeg ass ;)
Jeg mediterer nesten hver dag, før jeg står opp. Helt fantastisk! Bruke appen til Joseph Clough. Han kaller det hypnose, men det er mer avslapning.

Hva med å gå tur minst 10 minutter hver dag? (Tror det er det som er anbefalt)
 
Velkommen til oss jordbær :) Jeg er da lagleder på bringebær... hvordan skal vi gjøre det med lagleder framover? Skal jeg bare fortsette tenker dere? Eller ønsker lagleder på jordbær å ta over?
 
Hva med trening (max 60 poeng ) og godisfri i det minste?
 
Hva med trening (max 60 poeng ) og godisfri i det minste?

Jeg liker også disse! liker også 5 om dagen, eller 1/2 eller 1/3 av middagsfatet med grønnsaker
 
* Spise minst ett måltid som er laget heeelt fra scratch
* Ta trappene i stedet for rulletrapp/heis
* Parkere lengst bort fra inngangen på parkeringsplasser
* Slutte å spise når man er mett
* Maks - challenge alle dager, der man skal makse ut på pushups, planke,knebøy og antall situps ila 1 minutt. Målet er seff å klare flere enn første dagen.
* Drikke et glass med sitronvann før man starter dagen (de sier dette har gode fordeler for helsen, men vet ikke om man merker noe på fem dager)
* Kutte ut alle former for sukker (det er utrolig hvor mye sukker man finner overalt)
* Bli med på geocaching
* Bakketrening
* Leke ute med barna i minst 30 minutter
* Klatre opp en fjelltopp,eller utforske en tursti i nærområdet

=)
 
Velkommen til oss jordbær :) Jeg er da lagleder på bringebær... hvordan skal vi gjøre det med lagleder framover? Skal jeg bare fortsette tenker dere? Eller ønsker lagleder på jordbær å ta over?
Vi har ingen lagleder, så du kan gjerne fortsette for min del :) Vi har sendt inn litt ettersom hvem som har tid. Hovedsakelig Sannheten.
 
Vi har ingen lagleder, så du kan gjerne fortsette for min del :) Vi har sendt inn litt ettersom hvem som har tid. Hovedsakelig Sannheten.

Jeg har allerede lagt dere inn på regnearket mitt, så er ikke noe problem å fortsette sånn sett ;)
 
Jeg stemmer for å ha med de samme faste punktene som vi hadde forrige uke med trening, snop og vann, og gjerne 1/3 grønnsaker. På challenge er jeg åpen for det meste :)
 
Trening, snop, vann og grønnsaker synes jeg også det er bra å ta med, det er lett å huske nå når det har vært med så mange ganger.
Hva Challenge angår så kaster vi nok gjerne ballen til dere, jeg har ikke tid til å følge opp imorgen og er med på det meste også.
Jeg liker forslagene over, og synes en Challenge der en velger seg noen oppgaver fra en liste også er helt super :)
Lagleder, kan du følge opp ukens utfordring og legge ut så fort det er avgjort? Om dere vil da? :)

Daglig meditering, sitronvann, (linfrøgrøt skal visst også være bra for magen,) lag maten fra scratch, kjøttfri middag, sukkerfri dag synes jeg var gode forslag, var mye annet bra der også, men ikke alt er så enkelt å gjennomføre kanskje?
 
Trening, snop, vann og grønnsaker synes jeg også det er bra å ta med, det er lett å huske nå når det har vært med så mange ganger.
Hva Challenge angår så kaster vi nok gjerne ballen til dere, jeg har ikke tid til å følge opp imorgen og er med på det meste også.
Jeg liker forslagene over, og synes en Challenge der en velger seg noen oppgaver fra en liste også er helt super :)
Lagleder, kan du følge opp ukens utfordring og legge ut så fort det er avgjort? Om dere vil da? :)

Daglig meditering, sitronvann, (linfrøgrøt skal visst også være bra for magen,) lag maten fra scratch, kjøttfri middag, sukkerfri dag synes jeg var gode forslag, var mye annet bra der også, men ikke alt er så enkelt å gjennomføre kanskje?

Hvis dere bestemmer akkurat HVA som skal være på utfordringen så skal jeg klare å få postet den ja ;) Jeg tenker at jordbær jentene faktisk skal få ta avgjørelsene jeg da, siden dere faktisk er de som har vunnet utfordringen :p

Jeg har skrevet opp trening, vann (holdt meg til 1,5 liter som dere har gjort nå), snop, og grønnsaker.

Men spørsmålene er da;
- Hvor mye er maks trening?
- 1/2 av fatet eller 1/3 av fatet med grønnsaker? Og skal vi inkludere f.eks. tilsvrende mengde slik at man kan ta seg en salat dersom man spiser suppe til middag liksom? eller hva tenker dere?
- hva skal utløse bonus?
- hvor mye trening pr dag?? (jeg synes personlig 90 er MYE)

I forhold til challenge? skal vi gjøre det sånn at det er f.eks. 7 ting å velge blant, også må man ha fullført 1 challenge hver dag for å få bonus?
 
Last edited:
Her er mitt forslag:


*Trening. 5 poeng for 5 min. Max 60 poeng.
* Vann. 10 poeng for 1 liter, 25 poeng for 1,5.
* Grønnsaker. 1/3 av middagen skal bestå av grønnsaker eller salat.
* godis. Ingen godis.

Challenge:

* kjøttfri middag
* Meditering hver dag. 5 min gir 10 poeng, 10 min gir 25 (eventuelt mer)
* sukkerfri dag
* start dagen med sitronvann hver dag
* prøv ut en ny matrett
* prøv ut noe nytt. Det kan være en topptur, idrett, hårfarge, mat du er skeptisk til etc. Noe som er nytt for deg.
* bakketrening. 10 min gir 10 poeng, 20 min gir 25 poeng.
* utelek med barna i minst 30 min
* husarbeid. Gjøre noe husarbeid du har utsatt.
* ingen elektronikk etter kl 22.00
* 15 000 steg
* drikk et glass vann før et måltid 3 ganger på en dag.

Hver oppgave i Challenge kan max gi 25 poeng. Du får poeng for max 6 stk.
 
Her er mitt forslag:


*Trening. 5 poeng for 5 min. Max 60 poeng.
* Vann. 10 poeng for 1 liter, 25 poeng for 1,5.
* Grønnsaker. 1/3 av middagen skal bestå av grønnsaker eller salat.
* godis. Ingen godis.

Challenge:

* kjøttfri middag
* Meditering hver dag. 5 min gir 10 poeng, 10 min gir 25 (eventuelt mer)
* sukkerfri dag
* start dagen med sitronvann hver dag
* prøv ut en ny matrett
* prøv ut noe nytt. Det kan være en topptur, idrett, hårfarge, mat du er skeptisk til etc. Noe som er nytt for deg.
* bakketrening. 10 min gir 10 poeng, 20 min gir 25 poeng.
* utelek med barna i minst 30 min
* husarbeid. Gjøre noe husarbeid du har utsatt.
* ingen elektronikk etter kl 22.00
* 15 000 steg
* drikk et glass vann før et måltid 3 ganger på en dag.

Hver oppgave i Challenge kan max gi 25 poeng. Du får poeng for max 6 stk.
Syns det ser supert ut, og stoler på at dersom det kommer inn få tilbakemeldinger, så tar lagleder den rette avgjørelsen =)

Men, jeg tenkte på dette med skritteller, har alle dette nå? Går det evt an å bytte det ut med noe mer konkret? (feks tur som varer så så lenge). Jeg har skrittteller, men tenker på de som ikke har det =)
 
Syns det ser supert ut, og stoler på at dersom det kommer inn få tilbakemeldinger, så tar lagleder den rette avgjørelsen =)

Men, jeg tenkte på dette med skritteller, har alle dette nå? Går det evt an å bytte det ut med noe mer konkret? (feks tur som varer så så lenge). Jeg har skrittteller, men tenker på de som ikke har det =)

Synes også det så bra ut! Men enig m deg i forhold til dette med skritt.. Jeg har skritt teller på mobilen men har ikke den på meg hele tiden. Så selv km jeg vet jeg går 15 000 skritt så kan jeg ikke få poeng.
 
Syns det ser supert ut, og stoler på at dersom det kommer inn få tilbakemeldinger, så tar lagleder den rette avgjørelsen =)

Men, jeg tenkte på dette med skritteller, har alle dette nå? Går det evt an å bytte det ut med noe mer konkret? (feks tur som varer så så lenge). Jeg har skrittteller, men tenker på de som ikke har det =)

Helt klart mulig å bytte ut ja. Jeg bare tok den med siden den var med i uke 7 ☺
 
Back
Topp