Skravletråd Juli.

Lysegrønne ville vært fantastisk:p

Det er bare å prøve det :)

Jeg begynte mest fordi jeg ville ungene skulle se hvor ting kommer fra. Jeg ville de skulle vite t tomter ikke kommer fra butikken, de vokser på planter. Eldstemann elsket å komme hjem fra bhg og ta fatt på sommerjobben sin, han var vanner. Begge liker å hjelpe meg å så og vanne nå, og de ser på plantene og gleder seg til røde tomater. Og agurk, og paprika. Chili vil de uansett ikke ha, da. Men de liker jordbærene ekstra godt :)

Det er bare å prøve det :)

Jeg begynte mest fordi jeg ville ungene skulle se hvor ting kommer fra. Jeg ville de skulle vite t tomter ikke kommer fra butikken, de vokser på planter. Eldstemann elsket å komme hjem fra bhg og ta fatt på sommerjobben sin, han var vanner. Begge liker å hjelpe meg å så og vanne nå, og de ser på plantene og gleder seg til røde tomater. Og agurk, og paprika. Chili vil de uansett ikke ha, da. Men de liker jordbærene ekstra godt :)
Det er viktig lærdom. Vi bor på gård og jeg blir sjokkert over hvor lite mange av barne som har vært med hjem her kan:o

Man vet aldri hvor lang tid dette her tar.

Jeg hadde jo lest at førstegangsfødende, de bruker lang tid, jeg tenkte minst et døgn. Jeg tenkte der jeg lå på senga etter et par timer med rier at dette her i et døgn, det kom jeg ikke til å holde ut, jeg som skulle føde på storken (=ikke medisinsk smertelindring, en avdeling på Haukeland)

Tre timer etter første rie ringte jeg sykehuset. Først mente hun at førstegangsfødende, rier i tre rimer.... joda, men hun hørte at jeg pustet og jobbet meg gjennom riene, jeg kunne jo komme inn på en sjekk, men ikke vær skuffet om du blir sendt hjem for å sove.

Ved midtnatt ankom jeg sykehuset, fire timer etter første rie. Kvart over ble det konstarert 9 cm åpning. Fem over ett lå babyen på magen min.

Nå skal det sies at min første rie var ikke "noe murringer" akkurat da, vi hadde akkurat satt på en film og jeg ba mannen sette på pause for jeg måtte bare på do. Jeg ble overmannet av en rie og endte i knestående på stuegulvet, og riene ble aldri helt regelmessige, enten hadde jeg en kraftig hvert ti. minutt eller så hadde jeg tre mildere på ti minutter Men effektive var de åpenbart.

Egentlig forberedt på alt jeg, men man vet jo aldri hvordan det blir før man er midt oppi det;)

Men det gikk heftig for seg hos deg da ja, men greit å være fort ferdig og kanskje? :)
Kan ikke si det her som nærmer meg døgnet med rier med 10 min mellom eller mindre...

Har nok ikke vært de mest intense her, men det er langt fra hva jeg vil kalle murringer ihvertfall. Det har jeg ikke kjent noe til her og jeg merket vel ikke de som ble registrert på ctg som lå rundt 50 heller. Vet ikke hva som er normalt der jeg? De nærmere 100 derimot merker jeg litt bedre:p

Det er mulig, men så har det mye å si om det er f.eks norske fightere eller polske. Det er mye heftigere og tøffere i polen enn her i Norge. Personlig liker jeg best å se de polske kampene da jeg ofte syntes de norske blir så "tamme" Hehe

Syns d er så vittig at d faktisk fins jeg! Trodde sånne treff bare var på film :p

Det er viktig lærdom. Vi bor på gård og jeg blir sjokkert over hvor lite mange av barne som har vært med hjem her kan:eek:

Mine informeres, selv om de ikke personlig erfarer, hvor kjøtt kommer fra også. Svin, ja, tenk deg er gris. Jepp, musklene til en gris.

Eldste som ikke tåler egg (forresten, nå har vi testet igjen og det har ikke blitt diare enda!!) funderer på hvodan kylling ikke inneholder egg, ettersom den er "født inni ett".

De sår og ser det vokse fra frø til spire til plante som får frukt.
Vi har kompost så de får erfare at mat blir til jord igjen som er god næring til neste års grønnsaksplanter igjen.

Dette synes jeg unger bør lære på et vis. Om ikke alle har egen kompost og drivhus, så bør unger VITE at melka ikke kommer fra butikken/kartongen, men fra kua. De bør vite at kjøtt har vært et dyr, og at frukt og grønnsaker vokser på planter/trær/i jorda. Selv den som vokser opp i en blokkleilighet uten hage kan erfare en liten sak i vinduskarmen for å se at et frø blir til noe.

Egentlig forberedt på alt jeg, men man vet jo aldri hvordan det blir før man er midt oppi det;)

Men det gikk heftig for seg hos deg da ja, men greit å være fort ferdig og kanskje? :)
Kan ikke si det her som nærmer meg døgnet med rier med 10 min mellom eller mindre...

Har nok ikke vært de mest intense her, men det er langt fra hva jeg vil kalle murringer ihvertfall. Det har jeg ikke kjent noe til her og jeg merket vel ikke de som ble registrert på ctg som lå rundt 50 heller. Vet ikke hva som er normalt der jeg? De nærmere 100 derimot merker jeg litt bedre:p

Jeg har aldri tatt ctg på rier, så det vet jeg ikke noe som helst om.

Min første fødsel gikk fort og greit. Min andre var helt, helt annerledes. Jeg er spent på den tredje.

Joda, men vanskeligst å sove gjennom smertene:p

Det tyder jo på at det skjer noe da.
Ti min mellom riene sa du? Hvor lenge varer de da? Brukt rieteller? Det KAN jo faktisk starte av det du har fått så langt uten at du trenger resten av igangsettinga i morgen....

Hun er vel delvis igangsatt, fikk vel inn en ballong etter litt tøying.

Pga litt lite fostervann, så i morgen skal hun inn igjen og ikke hjem uten baby. Fritt etter hukommelsen, kan være litt småfeil...

Ser ut som hukommelsen din stemmer overens med min ihvertfall;)

Mine informeres, selv om de ikke personlig erfarer, hvor kjøtt kommer fra også. Svin, ja, tenk deg er gris. Jepp, musklene til en gris.

Eldste som ikke tåler egg (forresten, nå har vi testet igjen og det har ikke blitt diare enda!!) funderer på hvodan kylling ikke inneholder egg, ettersom den er "født inni ett".

De sår og ser det vokse fra frø til spire til plante som får frukt.
Vi har kompost så de får erfare at mat blir til jord igjen som er god næring til neste års grønnsaksplanter igjen.

Dette synes jeg unger bør lære på et vis. Om ikke alle har egen kompost og drivhus, så bør unger VITE at melka ikke kommer fra butikken/kartongen, men fra kua. De bør vite at kjøtt har vært et dyr, og at frukt og grønnsaker vokser på planter/trær/i jorda. Selv den som vokser opp i en blokkleilighet uten hage kan erfare en liten sak i vinduskarmen for å se at et frø blir til noe.
Helt enig! Men det er fælt hvor mange som tror potetene vokser i hyllene på Rimi altså..... Min ene tantunge fra "byen" ble helt forferdet første gang han var her og tok opp poteter.....

Noen som har lappet prampac. Med eldste brukte vi ikke noe når vi fløy og det gikk bra og jeg følte nå flaksen var brukt opp:p
Kjøpte prampac til ferien nå og kommer hjem med og den har tre giga store hull!!!
Ingen anelse, men fy så kjedelig:(

Blir spennende å se da, siden de sa det brått kan gå 4 døgn fra de setter igang og:eek:

Med rier hvert ti. minutt som du ikke klarer sove gjennom nå går det nepe fire dager før denne er ute altså! Når er timen i morgen? Mulig du ikke trenger den, tenker jeg...

Back
Topp