Skravletråd Juli.

God ettermiddag;)
Nå blir det snart baby her:D
De syntes jeg hadde litt lite fostervann, så jeg ble tøyd litt før de satt inn ballong. Skal tilbake i morgen tidlig og da får jeg ikke dra hjem igjen uten babyen min:D

God ettermiddag;)
De syntes jeg hadde litt lite fostervann, så jeg ble tøyd litt før de satt inn ballong. Skal tilbake i morgen tidlig og da får jeg ikke dra hjem igjen uten babyen min:D
Jippi.
Masse lykke til med fødselen :)

God ettermiddag;)

Snart baby, snart baby! :)

Hei :-D

Har sendt ungene til noen venner, de skulle bade og kose seg.

Jeg er mutters alene hjemme :-D
Skal vaske gulvet på badet og rydde litt da. Har lett frem ungenes armringer til ferien.

Så måtte jeg innom dere en tur ;-)

Stimulerte kynnerne mine iallefall :p

Vel, sex stimulerer mine kynnere... dvs, jeg har alltid kynnere etter sex/orgasme.

Akkurat den stimuleringen der har jeg ikke prøvd utenom mens jeg satt i badekaret med mer eller mindre full åpning, om jeg ikke allerede var igang med pressingen, lurer på det, og riene kom med for lange mellomrom. Det funka i alle fall. Ser slett ikke bort fra at jeg kan benytte meg av det i andre faser av et fødselsforløp om et lite halvår, det avhenger helt av hvordan den fødselen utvikler seg.

Jeg lærte en del om meg og rier i løpet av andre fødsel. Første gikk liksom bare så fort, og jeg bare hadde rier og fødte, uten å tenke så mye over det. Første gang fik jeg en varm klut mellom beina som skulle lindre, men jeg ba henne ta den bort for det fikk meg til å slappe av. Var ikke det bra da, sa hun? Ikke når det fikk meg til å slappe SÅ mye av, sa jeg, jeg mistet pressetrangen.

Andre gang lærte jeg: Varme tar faktisk knekken på riene mine. Det er smertestillende som bare det, men...

Jeg våknet med rier. De var relativt hyppige og sterke. Jeg ba mannen om varmeflaska mi, for jeg vet at varme er smertestillende for meg, jeg bruker mye varmeflaske når jeg har mens. Hva skjedde? riene dabbet av. Nå har jeg ikke troen på at ei varmeflaske kan stoppe en fødsel altså, men at det bidro i prosessen som endte med at jeg hadde 4 cm åpning og ingen rier, er jeg ikke i tvil om. Etterhvert kom da riene i gang igjen (sånn 12 timer senere. SÅ stor effekt har ikke ei varmeflaske altså, jeg vet da det) og jeg fikk etterhvert komme i badekaret, med 7 cm åpning og hyppige rier. Som ble mindre hyppige. Som måtte stimuleres.

Jeg tror jeg har mere troen på dusjen enn badekaret som smertelindring for meg. Det blir varme det også, men lettere å regulere så det ikke blir like intenst? Jeg vil gjerne føde i vann, men ikke opp i karet før jeg er rimelig sikker på at det ikke stopper opp i alle fall.

Og brystvortestimulering skal jeg huske. Denne gangen skal jeg nemlig trolig føde på et sykehus, og der får man ikke gå 12 timer uten rier (sendes vel evt hjem da siden det ikke er aktiv fødsel pr def) og de er kjappere med ei sprøyte da, enn jm som ikke har det (de snakket på at de kanskje skulle begynne å ha/bruke den nesesprayen, som fødende kvinner opplever som mindre invaderende enn sprøyte, utfra undersøkelser.) Og jeg er redd jeg kommanderes ut av badekaret da om de må medisinsk stimulere riene mine.

Jeg vil helst slippe så mye medisinsk styring og føde så "naturlig" som mulig, rett og slett pga risikovurderingen som ligger til grunn,

Men jeg er spent på denne fødselen, det er jeg. Når den tid kommer,

Hei :-D

Har sendt ungene til noen venner, de skulle bade og kose seg.

Jeg er mutters alene hjemme :-D
Skal vaske gulvet på badet og rydde litt da. Har lett frem ungenes armringer til ferien.

Så måtte jeg innom dere en tur ;-)

Jeg har sendt ungene på skolen/fotballbana med faren (eller egentlig, han hadde lyst å ta dem med seg dit)

Så jeg er nesen mutters alene jeg også, hunden er her da.
Jeg har dog ingen intensjoner om å vaske gulv, jeg planlegger å krabbe til sengs...

Jeg har sendt ungene på skolen/fotballbana med faren (eller egentlig, han hadde lyst å ta dem med seg dit)

Så jeg er nesen mutters alene jeg også, hunden er her da.
Jeg har dog ingen intensjoner om å vaske gulv, jeg planlegger å krabbe til sengs...
Ble ikke gulvvask på meg heller, jeg rydda leker og støvsuge leketeppet borte i lekeavdelingen av stua og har tørka støv :-P
Skal hente ungene om en time, da har de vært bort ringte timer og jeg tenker det holder. Slutte mens leken er god ;-)

Jeg skal nå få ut i hagen og få rydda opp litt der, det trengs.

God ettermiddag;)

Oj så spennende da :) Snart er babyen din her :) Masse lykke til :)

Så koselig:D
Du holder til i landet da? :)

Er bare 3 dager over, men jordmor ville ha meg inn tidlig pga liten tilvekst. Har på følelsen at jeg ikke drar hjem igjen da;)

Er for tiden i Japan, vi holder på og avslutter jobb og leilighets kontrakt og slikt her før vi bosetter oss i Norge på ubestemt tid. :) kjenner jeg gleder meg, selv om jeg trives godt her.

Spennende! Da blir det nok baby i armene istedenfor magen ;) lykke til ~

Back
Topp