Skravletråd Juli.

Det er vel dessverre sånn i mange deler av landet. Deriblant der vi skal tilbringe store deler av ferien...
Men man må ikke ha sol og fint vær for å kose seg;)

Nei, man må ikke det, men det er lettere med uteaktiviteter da.

Nå har da sola kommet frem her. Ikke mer enn 18-19 grader, så vi har ikke satt fram vannspreder, men de har de tvesle miniplaskebassenget og beskjed om at bare tærene får lov til å bade (mye av hensyn til at vi har den kommende nabojenta her, som 1)ikke har badetøy her og 2) trolig fortsatt går på penicilin for ørebetennelse.

Det større bassenget som jeg kjøpte men ga opp pumpingen av har mannen kjøpt en fornuftig pumpe til, med en spiss som passer i hullet (jeg hadde en som var altfor tynn, så lite luft inn og noe kom ut igjen hele tiden, det oppdaget jeg jo altså først når jeg pakket det hele ut) så nå er det pumpet opp, og forskriftsmessig plassert på flatt underlag som er fast, nemlig betong, på verandaen. Derved blir det ikke slik at alle kan reke i det, for man må gjennom stua, hvilket er sikrere for å ha et basseng stående med vann på natta, det er vel ikke lov egentlig usikret. Det vesle minibassenget tømmes oftere, og inneholder ikke mye vann.

Her står det flatt, trygt, og privat. Ungene kommer seg ikke egentlig oppi selv uten å tråkke ned kanten, all den tid det er 60 cm høyt, jadda det tenkte jeg ikke på, det andre var 45 men det var utsolgt, så det måtte bli dette. Men det er jo såpass at det er plass til en voksen (eller to som er glade i hverandre) for den del, så mannen mente at dette var til oss, så kunne ungene ha det andre ;)

Vi fyller det ialle fall nå, det er muuuuulig det blir varmt i morgen, værmeldingene ombestemmer seg stadig, men vannet blir i alle fall ikke kaldere av å stå ute i dette været, for det er ikke 19 grader i det vannet der fra før, det tror jeg ikke.

Ble inspirert til å hente badetermometeret jeg....

Sitter og tenker etter å ha gått gjennom kjøleskap og fryser.
Vi skal grille i morgen, men hva skal vi grille.
Har valget mellom følgende:
- Lammekoteletter
- Ytrefile av lam
- Entrecôte
- Kyllingevinger
- Kyllingevingeklubber
- Kyllingefile
- Hare lår
- Diverse Jacobs utvalgte pølser
- Svinekoteletter

Back
Topp