Skravletråd juli 2016

Ååh så frustrerende :( hadde de noe tips å komme med da? Noe forebyggende?
Noen gang når jeg har vært i tvil på hvor farlig/akutt noe er, eller for å få hjelp om hva jeg kan gjøre selv, har jeg ring 1177 i Sverige (sykepleier på telefon, men jeg vet ikke i hodet hvordan man ringer fra Norge) og spurt de. Men da er jo jeg svensk da, så er vel mer naturlig at jeg ringer de :(
Hvordan har det gått med henne idag? Har du kommet noe lenger?
Fins ikke noe tilsvarende 1177 :( nærmeste blir nettsidene til Nhi.

Også selvsagt legevakt da

For jordmoren din? :)
Ja hun snakker om alt mannen må gjøre hjemme men å sende henvisning pga vonde kynnere, slimproppen som har gått osv det gjør hun ikke, virket ikke som om hun brydde seg nevneverdig for det heller. Var vist viktigere å fortelle mannen at han måtte gjøre nesten alt hjemme! Skal tilbake neste uke og håper hun tar det mer seriøst da!

God kveld :) full fart i ferien her :P er i 2 ferie uka Mi nå. Hva har dere gjort i det siste ?
Merkes det er ferietider nå ja :) ikke mye som skjer her inne :) deilig med ferie?!
Vi bor på hytta vi, kom hit for siste uken idag, blir til på fredag. Mandag begynner alvoret igjen...
Hvordan er formen din da? :)

Lillebror er skikkelig glad i puppen på kvelden.. og jeg er så utrolig varm. Storebror våkner selvsagt når lillebror gråter selv om vi er i forskjellige etasjer. Ergerlig
Huff da :( det kan bli en tøff periode for dere alle... Men storebror venner seg sikkert til gråten etterhvert.

Husk at jeg er nybegynner og har bare strikket siden mars.
Er ikke direkte vanskelig, og det går helt greit når jeg bare strikker en farge..
Bare at når jeg strikket mønster så hadde jeg 4 nøster (2 for hver farge) og 4 tråder på fingeren, så gikk bare en del tregere og ble litt mer styrete..

Edit: Det er kanskje litt mer riktig å se det blir mer knotete
Jeg er og nybegynner :P har ikke laget noe avansert enda, ska prøve meg på mitt første mønster-strikk når jeg er ferdig med det jeg gjør nå. Da er det 3 farger og dobbelt garn :(

Fins ikke noe tilsvarende 1177 :( nærmeste blir nettsidene til Nhi.

Også selvsagt legevakt da
Jeg ringer til Sverige da altså ;) men det er jo for dumt om norsker skal måtte ringe til Sverige for å få hjelp. Regner med enklere spørsmål hår å gå svar på på legevakt..?

Ja hun snakker om alt mannen må gjøre hjemme men å sende henvisning pga vonde kynnere, slimproppen som har gått osv det gjør hun ikke, virket ikke som om hun brydde seg nevneverdig for det heller. Var vist viktigere å fortelle mannen at han måtte gjøre nesten alt hjemme! Skal tilbake neste uke og håper hun tar det mer seriøst da!
Han hjelper deg sikkert mer om hun har sagt det? :)
Men hva vil du ha henvisning til? Sykemelding?

Jeg ringer til Sverige da altså ;) men det er jo for dumt om norsker skal måtte ringe til Sverige for å få hjelp. Regner med enklere spørsmål hår å gå svar på på legevakt..?
Ja men hadde hvert greit med noe som 1177 noen ganger.
Kanskje flere hadde søkt råd der også ;)
Har kun ringt dit en gang men vi anbefaler de daglig på jobb :)

Han hjelper deg sikkert mer om hun har sagt det? :)
Men hva vil du ha henvisning til? Sykemelding?
Han hjelper til det han kan uansett hva hun mener.
Hun mener nemlig at siden han kommer fra Midtøsten er han lat og bruker meg som tjener!
Men han jobber også som regel 8:45-18:00 så begrenser seg hva han får gjort i løpet av en dag, og alt jeg ville var at han skulle bli flinkere til å støvsuge :p

Henvisning for å sjekke livmorhalsen for å se om kynnerene har en effekt eller om de er helt uskyldige

Absolutt! Føles helt rett å bo der! Nå trivdes jeg på Malvik og, men etter de hiva opp 10-15 bommer til er jeg glad jeg sluttet å arbeide i Trondheim og flyttet derfra :P
Vi er ikke så mye i byen med bil for å si det sånn:P svigers bor heldigvis slikt til at vi slipper bompasseringer den veien

Nå husker jeg ikke hva du skrev tidligere, startet riene selv eller ble du satt igang?
De startet like før jeg måtte begynt å gjøre meg klar.

Perfekt timing etter at jm gikk av vakt, men før fristen

Jeg skulle jo ha hjemmefødsel. Men dette var før jordmor hadde forpliktet seg til å bytte fra seg vakter, hun kom nesten tre uker før termin, avtalen var vel uken og og uken etter. Hun skulle komme om hun kunne. Hun gikk av vakt, dro og spiste, og kom og tok mot babyen min den julenatten

Rier fra ca 1930. Det passet meg perfekt at ungene ba om pause i gavene, de ville heller leke
Jeg gikk på do. Og fikk rier ca hvert 3. Minutt.

Tok tiden på dem en halvtimes tid. Ringte jm ca åtte. Som var hos meg ca 20.30

Hun er født 00.02

Men må du ikke fyke rundt halve distriktet for å fange disse?:P
Spør fordi jeg ikke vet altså..
Ikke prøvd hjemme

Jeg har jo ikke alle rare. Men synes det er gøy, jeg skal jo uansett ut og gå

Men de jeg har er fanget på trilletur rundt her hos svigermor. Og pokeballer (til å fange pokemon med) fra pokestop på den lokale kirka og en handletur med mannen på CC på Gjøvik. Han skulle ha seg dress, skjorte, slips og dresssko.
Begravelse i morgen.
Jeg og lillesøster var med.

Blir spennende med oppdatering fra natta:)
Vel, jeg er her nå.
Og ammet da jeg la meg klokken ett.

Så nei. Hun sov ikke bedre enn før. Men nå har hun sovnet. Så da logger jeg av

Men hun sov til over sju da, lillejenta!

Back
Topp