Skravletråd juli 2016

Den som kan passe katten er vel svigermor i dette tilfellet ;-)

Nei, det er guttungen som medisinerer med spray og dråper og piller, ikke kattene. Svigermor vasker huset da. Men nei, det er som det er, og når jeg ser det er nok drar vi hjem.... Hun blir til neste helg. Usikker på om han gjør, men katten er hennes øyenbryn, dronning og baby og blir nok med henne.

Jeg tror ikke vi blir hele uka.
Kan jo medisinere begge!
Og å støvsuge såpass at man minsker allergen er veldig krevende siden hver cm av huset da i praksis burde støvsuget, og det kombinert med spray til katten og muligens noe allergimedisin hos gutten kunne gjort ferien utrolig mye bedre for dere!
Syns det er uhøflig å ikke prøve ut alle mulige tiltak når man vet om det!
De må jo se at han plages noe veldig av det!

Kan jo medisinere begge!
Og å støvsuge såpass at man minsker allergen er veldig krevende siden hver cm av huset da i praksis burde støvsuget, og det kombinert med spray til katten og muligens noe allergimedisin hos gutten kunne gjort ferien utrolig mye bedre for dere!
Syns det er uhøflig å ikke prøve ut alle mulige tiltak når man vet om det!
De må jo se at han plages noe veldig av det!
Det de ser er at medisinen virker. At han ikke hovner opp i øynene så han ikke ser, som han engang gjorde innen en halvtime. Jeg innførte fast stopp en halvtime før vi kommer frem for å dryppe.

Det er jeg som ser at han klør mer. Det er jeg som ser og hører. Jeg som merker. Men også jeg som kommenterer. Og som kommer til å kommentere videre. Og videre. Til jeg tilslutt medfører hjemreise.

Det var jeg som måtte sette foten ned og si nei da de ville ha en kattunge i vårt hus over natta for noen år siden. "bare på gjesterommet" som også er et rotelager. Vi hadde ikke fått støvsuget det ut enda om de hadde hatt den der. Det skjer bare ikke! Det fikk bli omvei for å få hente den katten da. Det var den sommeren han i praksis ble allergisk. Teoretisk påvist fra han var knapt to. Men ikke reelt plaget før den sommeren da bi besøkte slekta til mannen. Inkl da de som hadde kattunger. Og jeg hadde ikke med meg øyedråper. For dette hadde ikke skjedd før. Jeg skulle trodd svigermor hadde skjønt det da, den vonde turen hjem før vi fikk dryppet. Men altså dagen etter mente de å ha en kattunge i vårt hus!!

Nei. Vi medisinerer. Svigermor sin katt rømmer mer eller mindre over til naboen siden vi har hund.

Svigerinnen sin katt. Blir mer eller mindre. I alle fall delvis. På et soverom. Teoretisk sett. (i praksis kommer den ut i alle fall når gutten er ute og mens han sover, men trolig "bare litt" ellers også.

Og så drar vi hjem om noen dager...

Glem den altså
Ikke noe bur på rom. Her drives tilvenning mellom hund og katt... Ja. Guttungen er på tur, men dette kan bli spennende....

Øyedråper klar jeg når han er tilbake.

Så var vi hjemme igjen. Sliten frøken sovna på brystet mitt før kveldsmat og stell. Jaja. Det får gå
Som det går.

Glem den altså
Ikke noe bur på rom. Her drives tilvenning mellom hund og katt... Ja. Guttungen er på tur, men dette kan bli spennende....

Hund og katt er artig. Allergi er ikke det. Hva slags hund har dere?

Det de ser er at medisinen virker. At han ikke hovner opp i øynene så han ikke ser, som han engang gjorde innen en halvtime. Jeg innførte fast stopp en halvtime før vi kommer frem for å dryppe.

Det er jeg som ser at han klør mer. Det er jeg som ser og hører. Jeg som merker. Men også jeg som kommenterer. Og som kommer til å kommentere videre. Og videre. Til jeg tilslutt medfører hjemreise.

Det var jeg som måtte sette foten ned og si nei da de ville ha en kattunge i vårt hus over natta for noen år siden. "bare på gjesterommet" som også er et rotelager. Vi hadde ikke fått støvsuget det ut enda om de hadde hatt den der. Det skjer bare ikke! Det fikk bli omvei for å få hente den katten da. Det var den sommeren han i praksis ble allergisk. Teoretisk påvist fra han var knapt to. Men ikke reelt plaget før den sommeren da bi besøkte slekta til mannen. Inkl da de som hadde kattunger. Og jeg hadde ikke med meg øyedråper. For dette hadde ikke skjedd før. Jeg skulle trodd svigermor hadde skjønt det da, den vonde turen hjem før vi fikk dryppet. Men altså dagen etter mente de å ha en kattunge i vårt hus!!

Nei. Vi medisinerer. Svigermor sin katt rømmer mer eller mindre over til naboen siden vi har hund.

Svigerinnen sin katt. Blir mer eller mindre. I alle fall delvis. På et soverom. Teoretisk sett. (i praksis kommer den ut i alle fall når gutten er ute og mens han sover, men trolig "bare litt" ellers også.

Og så drar vi hjem om noen dager...
Det skjønner jeg godt!!!
Hva sier mannen da for vil da tro at han legger merke til det også!

Personlig hadde jeg nok hvert der maks 3 dager, da pushet det lengre enn jeg egentlig vil pga avstand.

Glem den altså

Som om katta ikke etterlater seg allergen når den er ute?

Det skjønner jeg godt!!!
Hva sier mannen da for vil da tro at han legger merke til det også!

Personlig hadde jeg nok hvert der maks 3 dager, da pushet det lengre enn jeg egentlig vil pga avstand.
Mannen ser og skjønner

Han ser og skjønner nok til at når jeg sendte ham bilde av svogeren og katten på stua og sa "vi har fått besøk" kom guttungen inn og ba om øyedråper.

Han ser nok til at ungene nok settes igjen hos svigerfar for overnatting for tredje gang i morgen. Det er ei uke siden vi kom.

Jeg regner med vi drar hjem før helga ja. Tirsdag eller onsdag i hunderfossen og hjem onsdag eller torsdag? Litt avhengig av hvordan det går når vi trapper opp øyedråper fra morgen og kveld til de "inntil fire ganger i døgnet" som det kan gjøres ved behov. Og evt en ekstra allergipille, han kan det også.

Som om katta ikke etterlater seg allergen når den er ute?
Som om, så lenge vi drypper går det vel bra.

Ja. I noen dager. Hyppig brillevask. Hva kan det skyldes? Fingre opp i øynene, kanskje?

En lite kjent rase, men de fleste kjenner jo dverg-pincher da.

Fin hund er det uten tvil da.
(vi har ikke valgt henne, vi arvet henne)
Søskenbarnet mitt har en dverg-pincher. Artig liten krabat. Hvem arvet dere fra?

Søskenbarnet mitt har en dverg-pincher. Artig liten krabat. Hvem arvet dere fra?
Svigerfar.

Hunden er anskaffet på den tid svigermor og svigerfar bodde sammen med sine to yngste døtre. Den ble med på lasset da svigerfar flyttet ut, for det var han som ville ha hund, ikke hun. Så fikk svigerfar to nye barn. Det yngste tåler ikke hund. Derved flyttet hun til oss for seks år siden.

Back
Topp